Connect with us

Vigyázat: nem minden online bankolás biztonságos!

onlinepayment

Dotkom

Vigyázat: nem minden online bankolás biztonságos!

A bankok és fizetési szolgáltatások harmada nem nyújt biztonságos kapcsolatot az összes online tranzakcióhoz.

Egy, a Kaspersky Lab és a B2B International által végzett kutatásból kiderült, hogy a pénzügyi szolgáltató szervezetek 33%-a nem nyújt az ügyfelek számára biztonságos csatornát az összes fizetési tranzakcióhoz, annak ellenére, hogy 62%-uknál jelentős növekedés észlelhető a fogyasztók pénzügyi tranzakcióit illetően, és 50%-uk úgy véli, hogy az online pénzügyi csalások száma növekszik.

A felmérésből kiderült, hogy számos bank és fizetési szolgáltató küzd azért, hogy megvédje magát és ügyfeleit a pénzügyi csalásoktól, amikor ügyfeleik egyre többféle eszközöket használnak egyre nagyobb számú online pénzügyi tranzakció elvégzésére.

bankkartyak

Kétharmaduk (65%) mondta azt, hogy ügyfeleik egyre különfélébb eszközöket használnak az online fizetésekhez, mégis csak 53%-uk vezetett be kétfaktoros azonosítást, és csak 50%-uk alkalmaz speciális, valós idejű csalás elleni megoldást – noha 22%-uk úgy véli, jelenleg ez a leghatékonyabb formája a védelemnek. Kevesebb mint a felük (42%) alkalmaz egy ilyen megoldást az ügyfelek eszközein, és csupán 67%-uk használ biztonságos kapcsolatot az összes online fizetési tranzakció esetében.

Nem meglepő módon 48%-uk beismerte, hogy csupán mérséklik a kockázatokat, ahelyett, hogy teljesen megszüntetnék azt, 29%-uk pedig azt állítja, hogy olcsóbb akkor foglalkozni a pénzügyi csalásokkal, amikor azok már megtörténtek, ahelyett, hogy megpróbálnák őket megelőzni.

“A tanulmány azt mutatja, hogy a bankok és pénzügyi szervezetek nehezen tudják kezelni a pénzügyi csalásokat a mai többcsatornás világban. A szervezetek 38%-a elismerte, hogy egyre nehezebb megmondani, hogy egy tranzakció hamis vagy valódi, és aggasztó módon minden harmadik a “majd foglalkozunk vele, ha megtörténik” megközelítést választja a csalások elleni védelemre. Ha figyelembe vesszük, hogy a saját kutatásunk 22,9 millió rosszindulatú pénzügyi malware támadást tárt fel 2014-ben, amelyekkel 2,7 millió ügyfelet céloztak meg világszerte, egyértelmű, hogy minden incidenssel külön foglalkozni nem életképes, hosszú távú megoldás. Az ügyfelek jobbat érdemelnek, ugyanúgy, ahogy a pénzügyi szolgáltató szervezetek is.” – mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab SafeMoney Business Development, Kaspersky Fraud Prevention részlegének a vezetője.

o-MOBILE-WALLET-facebook

A tanulmány megállapította, hogy az általános online biztonsági megoldásokat nem tekintik hatékony módszernek a pénzügyi csaláshoz vezető, egyre jobban álcázott adathalász és malware támadások megelőzésére. A válaszadók kevesebb mint 10%-a választotta ezt a lehetőséget.

Az előnyben részesített lehetőség egy speciális megoldás a megkérdezettek szerint. A Kaspersky Fraud Prevention egy átfogó biztonsági megoldás, melynek célja, hogy megakadályozza az online banki csalásokat. Többrétegű védelmet biztosít az online és mobil bankolási műveletekhez. A fő platform két alrendszert tartalmaz, ezek közül az egyik egy kliens nélküli motor, amely a bank infrastruktúráján belül fut, és amely egy további védelmi réteget biztosít az ügyfelek eszközein végzett banki műveletek elemzése által.

A másik alrendszer egy végponti megoldás számítógépekhez és mobil eszközökhöz. Miután telepítették egy Mac- vagy Windows-gépre, a Kaspersky Freud Prevention for Endpoints ellenőrzi a webhelyek hitelességét, és védett módban nyitja meg az oldalakat, hogy megóvjon minden személyes adatot a ellopástól vagy módosítástól. Emellett biztosítja, hogy ne lehessen rosszindulatú programot letölteni a számítógépre. A Kaspersky Fraud Prevention SDK-val pedig lehetővé válik annak biztosítása, hogy az Android, iOS vagy Windows Phone platformra készülő alkalmazások védettek legyenek az online csalásokkal szemben.

A Kaspersky Lab és a B2B International által végzett IT Security Risk Survey 2015 kutatás során több mint 5500 cég, köztük 131 bank és fizetési szolgáltató képviselőjét kérdezték meg 26 országban.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő