Connect with us

Hirdetés

technokrata

Így segít a Vodafone a hátrányos helyzetű fiatalokon

Dotkom

Így segít a Vodafone a hátrányos helyzetű fiatalokon

Több ezer hátrányos helyzetű diák életét változtatja meg a Vodafone Digitális Iskola Program.

Széleskörű programot indít a Vodafone a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése érdekében, jelentette be dr. Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke csütörtökön. A Vodafone kezdeményezésével létrejött együttműködési szerződést az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, a Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány közösen írta alá.

„A Vodafone Digitális Iskola Program keretében a Vodafone az ország 20 iskolájában 1200 darab Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet oszt ki, és díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet.” – mondta el a sajtótájékoztatón dr. Beck György, a Vodafone elnöke – „A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány az iskolák digitális eszközökkel való teljes ellátása mellett finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.”

2015-12-10_vodafone-sajto-2

„A Vodafone Digitális Iskola Program egyik legnagyobb előnye, hogy nem csupán eszközt, de egyben módszertant is ad a diákok és tanáraik kezébe. A digitális írástudás fejlesztése ugyanis kulcsfontosságú a Digitális Magyarország program sikeréhez.” – mondta Czunyiné dr. Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár a sajtótájékoztatónAz államtitkár emlékeztetett arra is, hogy az elmúlt években jelentős lépések történtek a hazai digitális oktatás fejlesztése terén, és külön kiemelte a nemrégiben elindult Okosportál működését.

A 20 iskolában mintegy 4700 gyerek oktatását és több mint 500 pedagógus munkáját érintő Vodafone Digitális Iskola Program fontos célkitűzése a tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett a tanulmányi eredmények javítása is. A Vodafone a programmal fenntartható módon kíván hozzájárulni a hazai köznevelési rendszer fejlesztéséhez, az infokommunikációs eszközök oktatási felhasználásának elterjesztéséhez, továbbá a digitális esélyegyenlőség megvalósításához.

2015-12-10_vodafone-sajto

A Vodafone törekszik arra, hogy a résztvevő iskolák tanulói számára a program segítségével motivációt, és egyben olyan tudást is biztosítson, amely hozzájárul az iskolai hiányzások csökkentéséhez, és segít visszaszorítani az évismétlések számát. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a program lebonyolításában is, a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes Közösség munkájának bevonásával. Hiszünk abban, hogy hosszabb távon a kompetenciamérések segítségével egyértelműen láthatóvá válik majd a program pozitív hatása” – mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány közös célja, hogy a digitális eszközök mellett a pedagógusok egy olyan oktatási módszert is elsajátítsanak, amelynek szakmai eredményeit az oktatásirányítás is elismeri és támogatja. A csoportmunka-szervezésen alapuló tanítási módszer – amelynek célja, hogy a gyermekek tudásszintje emelkedjen, és folyamatos sikerélményt biztosítson számukra – a Stanford Egyetem fejlesztette ki. A programot, amelyet a Vodafone Magyarország Alapítvány 2010 óta támogat, Magyarországon a hejőkeresztúri iskola adaptálta és vezette be Komplex Instrukciós Program néven 2001-ben.

2015-12-10_vodafone-sajto-4

„A Komplex Instrukciós Program lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka megszervezését azon osztályokban is, ahol a tanulók tudása és kifejezőkészsége tág határok között mozog. A program alkalmas a heterogén tanulói csoportok nevelésére, az osztályon belüli különbségek korai felismerésére és kezelésére.”– mondta el Kovácsné dr. Nagy Emese, a Komplex Instrukciós Programot Magyarországon bevezető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány elnöke – „A csoportfoglalkozások során fejlődik a tanulók közötti együttműködés, és a módszer az eltérő képességet megmozgató tananyagokkal eredményesen ki tudja bontakoztatni a gyermekek felszín alatt megbúvó képességeit is.”

A KIP módszert jelenleg 12 iskolában alkalmazzák Magyarországon, és további nyolc iskolában a Vodafone Digitális Iskola Program keretében vezetik be. Ez utóbbi iskolákban a pedagógusok KIP-képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza, ahogy az Alapítvány biztosítja a biztonságos internet használat elsajátításához szükséges forrásokat is mind a 20 iskolában.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés