Connect with us

Nem valami elégedettek a Google és a Facebook hirdetésekkel a kkv-k

Dotkom

Nem valami elégedettek a Google és a Facebook hirdetésekkel a kkv-k

Ami azt illeti, nem túl elégedettek a Google AdWords és Facebook hirdetések eredményeivel a kis- közepes vállalkozások. A legkevésbé akkor, ha a cégvezető maga végzi a hirdetések kezelését. Azonban ez nem a Facebook és nem is a Google hibája – derül ki a Klikkmarketing felméréséből.

Közel ugyanannyi kkv használ Facebook (68%) és AdWords  (66%) hirdetést. A válaszadók mintegy fele (46%) mindkét eszközt használja. Azonban az eredményekkel nem túl elégedettek.

A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások közepesen voltak elégedettek az előző három hónapGoogle AdWords és Facebook hirdetéseinek eredményeivel. Azonban ez rendszerint nem a Google és nem is a Facebook, hanem a (gyakran hiányzó) rendszer hibája.

“Rendszerhiba”

“Ami az eredményes hirdetéshez elengedhetetlenül szükséges, az egy landing oldal, egy ajánlat és valamilyen utánkövetés (például email vagy remarketing) rendszere. Ha a rendszer bármelyik eleme hiányzik, vagy nem megfelelő, akkor az eredmények elmaradnak” – mondta Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords szakértő, a Klikkmarketing vezető tanácsadója.

Ezt úgy kell elképzelni, hogy mint egy Forma 1-es autót. Hiába a lóerő, ha a rendszer egy eleme nem megfelelő, ha nem jó a pilóta, vagy éppen kifogyott a benzin, nem lesz eredmény. Mindez ez nem az autó hibája. Hiába kiváló az AdWords és Facebook hirdetés, ha nem megfelelő a landing oldal, ahová a kattintás után a látogatók érkeznek – már ha egyáltalán van – vagy ha nem szerepel az oldalon ajánlat.

Hatékonyabb az AdWords, de mégis inkább a Facebook kell

A válaszadók 29 százaléka az AdWords hirdetést, 13 százalék pedig a Facebookot tartja hatékonyabbnak. 32 százalékuk szerint egyszer az egyik, másszor a másik hatékonyabb, mivel az eredmény célpiac, iparág és a termékfüggő.

Annak ellenére, hogy többen tartják az AdWords-öt hatékonyabbnak, Facebook hirdetésre költöttek többet a válaszadók. 32 százalék költött többet Facebook hirdetésre az előző negyedévben, míg AdWords-re 20 százalék.

Közös hirdetéskezelés a nyerő

A válaszadók csaknem felénél (46 százalék) a cégvezető vagy a tulajdonos saját maga menedzseli a hirdetéseket. Ez nem tűnik jó megoldásnak, mert mindössze 9 százalékuk elégedett az eredményekkel – tulajdonképpen a saját munkájával.

Ennél lényegesen jobb a helyzet, ha a vállalkozás saját munkatársa kezeli a hirdetéseket. A megkérdezett kkv-k 26 százaléka dolgozik így, melyek 21 százaléka elégedett az eredményekkel.

A vizsgált cégek 11 százaléka vesz igénybe ügynökséget vagy külsős szakembert, 12 százalékuknál pedig az ügynökség és a saját munkatárs is aktívan részt vesz a hirdetések kezelésében. Ha külső szakértő végzi ezt a feladatot, a cégek 15 százaléka elégedett az eredményekkel.

A legelégedettebbek azok a cégek, ahol az ügynökség és a saját munkatárs is részt vesz a kampányok szervezésében (22 százalék). Ezt támasztják alá Gál Kristóf tapasztalatai is:

“Nem szerencsés ha egy cég vakon – azaz a szükséges tudás nélkül – rábízza a hirdetési fiókját egy ügynökségre vagy külső szakértőre. Elengedhetetlen, hogy a megbízó cégnél valaki legalább alapszinten értsen a hirdetések kezeléséhez. Így kontrollálni tudja az ügynökség munkáját és el tudja végezni azokat a kisebb feladatokat, melyekben az ügynökség nem hatékony – mondta Gál Kristóf.

Hozzátette: Az alapismereteket bárki könnyen meg tudja szerezni könyvekből vagy Facebook alapozó tréningeken, AdWords workshopokon.

A felmérés módszertana

A felmérés típusa önkitöltős online kérdőív, feleletválsztós és nyitott kérdésekkel. A válaszadók a Klikkmarketing Facebook oldalának követői valamint a szakmai hírlevelére feliratkozott kis- és közepes vállalkozások. A mintavétel ideje: 2015. július. Elemszám: 638. A felmérés nem reprezentatív.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda