Connect with us

Nem valami elégedettek a Google és a Facebook hirdetésekkel a kkv-k

Dotkom

Nem valami elégedettek a Google és a Facebook hirdetésekkel a kkv-k

Ami azt illeti, nem túl elégedettek a Google AdWords és Facebook hirdetések eredményeivel a kis- közepes vállalkozások. A legkevésbé akkor, ha a cégvezető maga végzi a hirdetések kezelését. Azonban ez nem a Facebook és nem is a Google hibája – derül ki a Klikkmarketing felméréséből.

Közel ugyanannyi kkv használ Facebook (68%) és AdWords  (66%) hirdetést. A válaszadók mintegy fele (46%) mindkét eszközt használja. Azonban az eredményekkel nem túl elégedettek.

A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások közepesen voltak elégedettek az előző három hónapGoogle AdWords és Facebook hirdetéseinek eredményeivel. Azonban ez rendszerint nem a Google és nem is a Facebook, hanem a (gyakran hiányzó) rendszer hibája.

“Rendszerhiba”

“Ami az eredményes hirdetéshez elengedhetetlenül szükséges, az egy landing oldal, egy ajánlat és valamilyen utánkövetés (például email vagy remarketing) rendszere. Ha a rendszer bármelyik eleme hiányzik, vagy nem megfelelő, akkor az eredmények elmaradnak” – mondta Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords szakértő, a Klikkmarketing vezető tanácsadója.

Ezt úgy kell elképzelni, hogy mint egy Forma 1-es autót. Hiába a lóerő, ha a rendszer egy eleme nem megfelelő, ha nem jó a pilóta, vagy éppen kifogyott a benzin, nem lesz eredmény. Mindez ez nem az autó hibája. Hiába kiváló az AdWords és Facebook hirdetés, ha nem megfelelő a landing oldal, ahová a kattintás után a látogatók érkeznek – már ha egyáltalán van – vagy ha nem szerepel az oldalon ajánlat.

Hatékonyabb az AdWords, de mégis inkább a Facebook kell

A válaszadók 29 százaléka az AdWords hirdetést, 13 százalék pedig a Facebookot tartja hatékonyabbnak. 32 százalékuk szerint egyszer az egyik, másszor a másik hatékonyabb, mivel az eredmény célpiac, iparág és a termékfüggő.

Annak ellenére, hogy többen tartják az AdWords-öt hatékonyabbnak, Facebook hirdetésre költöttek többet a válaszadók. 32 százalék költött többet Facebook hirdetésre az előző negyedévben, míg AdWords-re 20 százalék.

Közös hirdetéskezelés a nyerő

A válaszadók csaknem felénél (46 százalék) a cégvezető vagy a tulajdonos saját maga menedzseli a hirdetéseket. Ez nem tűnik jó megoldásnak, mert mindössze 9 százalékuk elégedett az eredményekkel – tulajdonképpen a saját munkájával.

Ennél lényegesen jobb a helyzet, ha a vállalkozás saját munkatársa kezeli a hirdetéseket. A megkérdezett kkv-k 26 százaléka dolgozik így, melyek 21 százaléka elégedett az eredményekkel.

A vizsgált cégek 11 százaléka vesz igénybe ügynökséget vagy külsős szakembert, 12 százalékuknál pedig az ügynökség és a saját munkatárs is aktívan részt vesz a hirdetések kezelésében. Ha külső szakértő végzi ezt a feladatot, a cégek 15 százaléka elégedett az eredményekkel.

A legelégedettebbek azok a cégek, ahol az ügynökség és a saját munkatárs is részt vesz a kampányok szervezésében (22 százalék). Ezt támasztják alá Gál Kristóf tapasztalatai is:

“Nem szerencsés ha egy cég vakon – azaz a szükséges tudás nélkül – rábízza a hirdetési fiókját egy ügynökségre vagy külső szakértőre. Elengedhetetlen, hogy a megbízó cégnél valaki legalább alapszinten értsen a hirdetések kezeléséhez. Így kontrollálni tudja az ügynökség munkáját és el tudja végezni azokat a kisebb feladatokat, melyekben az ügynökség nem hatékony – mondta Gál Kristóf.

Hozzátette: Az alapismereteket bárki könnyen meg tudja szerezni könyvekből vagy Facebook alapozó tréningeken, AdWords workshopokon.

A felmérés módszertana

A felmérés típusa önkitöltős online kérdőív, feleletválsztós és nyitott kérdésekkel. A válaszadók a Klikkmarketing Facebook oldalának követői valamint a szakmai hírlevelére feliratkozott kis- és közepes vállalkozások. A mintavétel ideje: 2015. július. Elemszám: 638. A felmérés nem reprezentatív.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda
jpg

Fotó-videó

Donald J. Trump beiktatása 180°-os gigapixel portrén

2017. január 23. hétfő