Connect with us

technokrata

48 millió okostelefont szállított le a Huawei

Richard_Yu

Dotkom

48 millió okostelefont szállított le a Huawei

Sikeres időszakon van túl a kínai gyártó.

A Huawei közzétette a vállalat fogyasztói üzletágának idei, első féléves eredményét.

Az üzletág továbbra is jelentős növekedést könyvelhet el: 2015 első félévében a teljes bevétele meghaladta a 9 milliárd dollárt, amely az előző évi értékhez képest 69 százalékos növekedést jelent. Ez az összeg a Huawei Technologies teljes bevételének 32 százalékát tette ki, ami az előző év azonos időszakában 24 százalék volt. A Huawei mobiltelefon üzletági bevétele az idei első félévben elérte a 7,2 milliárd dollárt, amely 87 százalékos emelkedés az előző üzleti év azonos időszakához képest. A vállalat 2015. június 30-áig összesen 76 687 szabadalmi kérelmet nyújtott be, ezek közül 18 ezer volt készülékekkel kapcsolatos. A Huawei összesen csaknem 42 ezer szabadalmát vezették be világszerte. A Huawei 2015 májusában először került fel a BrandZ a világ legértékesebb márkáit rangsoroló, 2015. évi „Top 100 Global Brands” listájára. A vállalat márkaértékét több mint 15 milliárd dollárra értékelték, technológia kategóriában pedig az előkelő 16. helyet foglalja el.

„Az idei év első félévében elért eredmények és a jelentős növekedés azt bizonyítja, hogy prémium minőségű termékekre fókuszáló üzleti stratégiánk sikeres. Ez hozzájárul ahhoz, hogy várható nyereségünk 2015-ben 16 milliárd dollárról 20 milliárd dollárra emelkedjen.” – mondta el Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója.

A Huawei okostelefon kiszállításai felülmúlták a piac teljesítményét

2015 első félévében a Huawei Fogyasztói Üzletága összesen több mint 48 millió okostelefont szállított. Ez 39 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest, míg ugyanebben az időszakban a globális okostelefon kereslet mindössze 7 százalékos növekedést mutatott a GFK piackutató intézet 2015 májusában publikált kutatása szerint.
A Huawei közép- és felsőkategóriás készülék szállításai 70 százalékkal emelkedtek az előző üzleti évhez képest, amely az összes, a vállalat által szállított mobiltelefon 31 százalékát teszi ki, a teljes bevételnek pedig közel 43 százalékát jelenti.
A Huawei felsőkategóriás Mate7 okostelefonból – amelyet 2014 szeptemberében mutatott be – összesen 5 millió darabot szállított ki globálisan. A 2014 júniusában bemutatott P7 pedig eddig összesen 7 millió eladást könyvelhet el. A P8-ból több mint 1 milliót adtak el globálisan, a készülék idei év áprilisi debütálását követő két hónap során.

Richard_Yu

Bevételnövekedés a világ minden részén

A Huawei globális stratégiájának köszönhetően a vállalat üzleti növekedést ért el az anyaországában és az azon kívüli piacokon is. A Huawei Kínában 124 százalékos bevételnövekedést ért el a tavalyi értékhez képest, míg más régióknál 40 százalékot is meghaladó emelkedés volt megfigyelhető: Nyugat-Európában 45, Észak-Kelet-Európában 54, a Dél-csendes-óceáni régióban 41, Észak-Afrikában 164, míg a Közép-Keleten 48 százalékos gyarapodás volt jellemző. A GFK piackutató intézet szerint a Huawei globális piaci részesedése tovább nőtt 2015 első negyedévében, januárban 6,7 százalékos, februárban 7,1 százalékos, márciusban 7,8 százalékos, áprilisban pedig 8,1 százalékos értéket mutatott, míg májusra elérte a 8,8 százalékot. A Huawei részesedése a kínai piacon a legnagyobb, a vállalat így megelőzte a Samsungot és az Apple-t a távol-keleti országban.

A Huawei elkötelezett az „Internet of Things” (dolgok internete) technológiák fejlesztése iránt
A Huawei Fogyasztói Üzletága 2015 első félévében megerősítette viselhető eszközökkel kapcsolatos stratégiáját, és az idei Mobile World Congress-en Barcelonában bemutatta a Huawei Watch W1-et, a TalkBand N1-et és B2-t.
A 4G és 5G hálózatok, a Big Data („Nagy Adat”) és a felhő alapú technológiák területén egyesítve képességeit a Huawei célja, hogy vezető helyet foglaljon el az „össszekapcsolt autók” ágazatában, és elősegítse a személygépkocsik, az okostelefonok és a viselhető okoseszközök közötti akadálymentes kommunikációt, így kényelmesebb és biztonságosabb vezetési élményt kínálva felhasználóinak.

A Huawei az idei év második felében is tovább kívánja hasznosítani a telekommunikációs hardver és szoftver megoldások területén szerzett tudását és tapasztalatait annak érdekében,hogy kiaknázza azokat a lehetőségeket, amelyeket az eljövendő korszak kínál, amelyben minden digitális összeköttetésben áll majd egymással.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek