Connect with us

technokrata

Az internetezők már okostelefonra váltottak

Huawei Ascend P7

Dotkom

Az internetezők már okostelefonra váltottak

Nyolcvan százalék felett az okostelefonok aránya az internethasználók körében.

Az internethasználó hazai lakosság több mint 80 százalékának van okostelefonja, és további közel 10 százalék tervezi, hogy a jövőben vásárol ilyet – derült ki abból a most publikált kutatásból, amelyet az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég a Huawei számára készített 21 közép-, dél- és észak-európai országot magába foglaló régióban, beleértve hazánkat is. A kutatás során arra keresték a választ, hogy melyek a megkérdezettek okostelefon-vásárlási és használati szokásai, valamint mik a készülékekkel szemben támasztott legfontosabb igényeik, illetve elvárásaik. Az online felmérést a 18 és 50 év közötti, az internethasználó lakosságot reprezentáló mintán végezték el 2015 áprilisában.

Huawei Ascend P7

A felmérés szerint a készülék kiválasztásánál a régióban megkérdezett felhasználók leginkább az akkumulátor teljesítményét, majd az árat és a telefon operációs rendszerét veszik figyelembe. Ezért a Huawei annak érdekében, hogy optimalizálja az okostelefonjainak energiafelhasználását, és növelje az akkumulátor teljesítményét, speciális funkciókat épít flagship modelljeibe. A Telefonkezelő (Phone manager) energiatakarékos funkció segítségével a felhasználók kikapcsolhatnak minden olyan háttérben futó alkalmazást, amely szükségtelen energiafelhasználást jelent. A felhasználók ezzel a funkcióval találkozhatnak a vállalat legújabb, tavasszal bemutatott okostelefonjában, a P8-ban is.

A megkérdezettek által a kedveltebb képernyő méretek átlagban 4’’ – 5,1’’ között vannak. A Huawei ilyen, 5 hüvelykes kijelzővel dobta például piacra az elegáns P8 kisebbik testvérét, a P8 lite-ot.

Leginkább szolgáltatóktól vásárolunk, privát használatra

A kutatás rávilágított arra is, hogy a szolgáltatóknak kiemelt szerepe van az okostelelefonok elterjedésében: az ilyen típusú készülékeket a megkérdezettek több mint fele (65%) mobilszolgáltatókhoz köthető csatornákon vásárolja. Érdekes megállapítása a kutatásnak, hogy a megkérdezettek nagy többsége, közel 80 százaléka saját maga vásárolja az okostelefont privát használatra, míg csak 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ugyan saját maga vásárolja, de üzleti céllal. A hazai munkáltatóktól mindössze az egy tizedük, ajándékba pedig 7 százalékuk kap ilyen készüléket.

002Huawei_Ascend_P2_35619073_610x436

Leggyakrabban e-mailezünk, legkevésbé filmeket töltünk le

A hazai válaszadók több mint a fele (68%) minden nap internetezik okostelefonján. A leggyakoribb online tevékenység az e-mailezés (80%), de a top 3 között van a social media aktivitás (77%), és az instant üzenetek küldése/fogadása (50%) is. A megkérdezettek valamivel kevesebb, mint a fele használja online zenehallgatásra (45%) a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta. Itthon az okostelefont legkevésbé például a chat szobák látogatására, filmek, sorozatok online megtekintésére, illetve interneten keresztül történő ételrendelésre használják. A válaszadók egy negyede legalább hetente egyszer és 39 százalékuk legalább havonta letölt applikációkat.

o-MOBILE-WALLET-facebook

A Huawei annak érdekében, hogy biztosítsa a telefonáláshoz, valamint a gördülékeny internet-használathoz szükséges tökéletes hálózati kapcsolódást és kiküszöbölje a jel-gyengülést, az idén áprilisban bemutatott legújabb flagship modelljét, a P8 okostelefont kompakt és nagy teljesítményű kettős antennával szerelte fel. A vállalat által szabadalmaztatott Signal+ technológia, valamint a Wifi+ technológia és a kettős antenna modell segítségével a telefon gyors hálózat-váltásra képes, mert intelligensen felismeri a legjobb vételi módot. Amennyiben ugyanis az antenna egyik vége fedésben van és a jel erőssége gyengül, a P8 azonnal, a többi okostelefonnál gyorsabban átkapcsol az antenna másik végére, így biztosítja az erős jel-kapcsolatot. Ez a funkció jelentősen csökkenti a megszakadt hívások számát is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek