Connect with us

Hirdetés

technokrata

Így instázunk mi

Dotkom

Így instázunk mi

Elkészült az első Magyar Instagram Körkép, íme az eredmények.

Miközben a szelfi az egyik legidegesítőbb fotótéma, a többség mégis szívesen készít önarcképet, bárki számára elérhetővé tesszük az Instagram-profilunkat, és inkább nézegetünk, mintsem tartalmat töltünk fel – derült ki a Crane közösségi megkérdezéséből, amely hazánkban elsőként mérte fel a magyarok Instagram-használati szokásait. A népszerű fotómegosztó alkalmazás hazai celebtrónjáért túlnyomó részt hölgyek versengenek, míg a márkáknál a divaté a főszerep.

instagram_1

A magyar instagramozók kilenctizede ismerőseit, barátait, kétharmada a vonzó képeket feltöltő idegeneket és külföldi hírességeket, közel fele pedig az általuk kedvelt márkák profilját is követi – derült ki a Crane közösségi megkérdezéséből, a Magyar Instagram Körképből. A magyar sztárok közül inkább a férfiaknak van okuk panaszra, hiszen az élbolyba egyedül Berki Krisztiánnak sikerült bekerülnie. Őt olyan nevek előzik meg, mint Palvin Barbara szupermodell a maga 2,3 millió követőjével vagy Lévai Adrienn (126 ezer) és Dukai Regina (121 ezer). A hazai márkák közül a magyar celeblányok által tervezett ruhákat kínáló Sugarbird, a manapság trendi, sok underground előadót öltöztető BP Clothing/Shop és mindenki kedvence, a Pöttyös szerepel a legjobbak között. „Az eredményekből jól látszik, hogy nagyon szeretünk az Instagramon nézelődni: tízből kilencen naponta többször is ránéznek az appra. Annak érdekében, hogy az Insta-fal kellő rendszerességgel frissüljön, sokan ismeretleneket is követnek, pusztán azért, mert vonzóak a képeik, videóik. Ezzel szemben a válaszadók fele csak hetente, minden ötödik ember pedig mindössze havi rendszerességgel oszt meg tartalmat követőivel” – mondta el Boroznaki Gergő, a kutatás vezetője.

instagram_3

Eltérő generációs ízlések

A felhasználók által készített népszerű tartalmak között korosztályos eltérések figyelhetők meg: míg a tinédzserek leggyakrabban szelfiket és a barátaikkal közös képeket töltenek fel, addig a 20 évesnél idősebbeket a város- és természetfotózás köti le, a 36 éven felülieket pedig a videós tartalmak foglalkoztatják. A legkevésbé izgalmas témák körébe került a legfiatalabbak esetében az – egyébként jellemzően kedvelt – ételfotózás, míg a nőknél a mémek és vicces képek, a férfiaknál a divattal kapcsolatos képek fulladnak érdektelenségbe. Ennél is bosszantóbbak a 26-35 évesek számára a gyermekfotók, a férfiaknál a reklámok, a nőknél pedig a szelfik – persze csak a másokéi, miután a válaszadók közel 70 százaléka szokott legalább alkalmanként önarcképet készíteni. „A szelfi mára külön műfajjá nőtte ki magát, így hashtag formájában már alig találkozunk vele. Ezekhez a képekhez inkább olyan hangulatfestő szavakat társítunk, mint a #love, #friend, #happy” – tette hozzá Boroznaki Gergő.

instagram_2

Nem rejtegetjük mindennapjainkat

A közösségi oldalakhoz hasonlóan az Instagramon is beállíthatják a felhasználók, hogy profiljuk nyilvános vagy privát legyen. „A válaszadóink háromnegyedének fotóit bárki megnézheti, csak egyötödük válogatja meg, kiket enged szűkebb követői körébe. Ugyanennyien vannak, akik soha nem használnak hashtageket, pedig azokkal a többség éppen azt kívánja elérni, hogy minél több követője legyen, akár a világ minden tájáról” – árnyalja a képet Boroznaki Gergő. A nemzetköziséget jól mutatja, hogy a leggyakrabban használt hashtagek közül csupán minden tizedik magyar nyelvű – a legnépszerűbb ezek közül a Magyar Instagram Közösség hashtagjei, a #mik és az #ikozosseg, illetve a #budapest.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés