Connect with us

technokrata

Semmi esélyünk a Google-ban linkek nélkül

internet_5

Dotkom

Semmi esélyünk a Google-ban linkek nélkül

Ha nincs link, senki nem olvassa az oldalunkat.

Dr. Matthew Peters, a seattle-i Moz nevű keresőoptimalizáló cég vezető szakembere egy 15 ezer kulcsszón elvégzett kutatás alapján kijelentette, hogy szinte esélytelen előnyös helyezést elérni a Google-ben weboldalunkra mutató linkek nélkül.

A tanulmány szerint a találati listák első 50 helyén szereplő weboldalak 99,2%-a, vagyis messze túlnyomó része rendelkezik külső linkekkel. Bebizonyosodott az is, hogy bizonyos kulcsszavak esetén, amelyekre különösen nagy verseny jellemző, bejövő linkek nélkül nem lehet az első oldalra kerülni – olvasható a MOZ felmérésében.

Az aloldalak esetében 77,8%-uknak volt külső linkje, csak 22,2%-uk volt képes megállni a helyét a találati listán bejövő linkek nélkül.

A Moz.com adataiból még egy nagyon jelentős tényre derült fény, arra, hogy a linkek nagyobb száma egybeesik a magasabb helyezés elérésével. Tehát minél több külső linkje van az oldalnak, annál nagyobb valószínűséggel ér el előkelő helyezést a keresőben.

google eye

Linkek nélkül a magyar weboldalaknak sincs esélyük!

Ezzel kapcsolatban a kulcsszo.hu végzett egy felmérést azt vizsgálva, hogy mennyi esélye van egy weboldalnak linkek nélkül bekerülni a Google első oldalára.

Az 5 legnagyobb versenyt jelentő kulcsszó vizsgálata után kijelenthetjük, átlagosan 100 olyan más weboldal linkjére van szüksége ahhoz egy weboldalnak, pl: a duguláselhárítás kulcsszó esetében, hogy a találati lista első oldalára kerüljön.

A hitel, biztosítás, szállás és ingatlan értékesítéssel foglalkozó weboldalaknál ez a szám az előző 5-10 szerese is lehet.

Az aloldalak link eloszlása azt mutatja meg, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a belső témakörök erősítésére, mivel a Google-ból jövő látogatói forgalom nagy része ezekről származik.

További 5 népszerű témakör vizsgálata azt erősíti, hogy közepes versenyben is már jelentős szerepe van a linkeknek ahhoz, hogy megfelelő látogatottságra tegyünk szert a Google keresőből.

Magyarországon egyenlőre az a helyzet jellemző, hogy a kisebb versenyt jelentő kulcsszavak esetében elegendő a minőségi tartalom közlése, néhány minőségi linkkel karöltve a jó találati eredményhez.

A közepes és erős versenyben viszont az amerikai példához hasonlóan, megfelelő számú és minőségű link nélkül lehetetlen a Google találati listáján első oldalon szerepelni.

internet_5

Google szakértő a linképítésről

A Google kommunikációjából ezzel szemben úgy tűnhet, nem érdemes linképítéssel foglalkozni, sőt John Mueller, a Google szakértője azt állítja, a linképítés általában több kárt, mint hasznot hajt az adott weboldalnak. Ez azonban a dolognak csak az egyik oldala, hiszen azt ő sem tagadja, hogy az algoritmusok egyik alkotó eleme a Google-nél a linkek vizsgálata.

A Google helyezésekkel kapcsolatos Moz-kutatás eredményei önmagukért beszélnek; linképítés nélkül a tartalom önmagában kevés eséllyel eredményezhet jó helyezést.

Linkekre szükség van, természetesen elsősorban legálisan szerzett linkekre; a gyenge minőségű linkeket lecserélve a honlap tulajdonosoknak felhasználói élményt növelő marketing tevékenységet érdemes folytatni, így téve szert megfelelő értékű linkekre.

internet_1

Milyen a jó link?

Cyrus Shephard figyelmeztet minden weboldal tulajdonost, hogy nem mindegy, milyen link mutat a weboldalára. A Google több linket is elértéktelenített a Pingvin algoritmussal, illetve a link katalógusok de-indexálásaival, ennek következtében fókuszba kerültek a minőségi linkek.

A Pingvin 2012. április 24-én csapott le, megbüntetve az értéktelen, irreleváns, manipulatív linkeket. Mueller állítása szerint az a jó link, amire nem számítunk előre, és ez értékes tartalmakat feltételez, melyek megoszthatóak a közösségi médiában is.

A Google háromféleképpen reagál a linkekre:

  1. Számításba veszi a rangsorolásnál
  2. Nem veszi figyelembe a rangsorolásnál
  3. Megbünteti a weboldalt, ha úgy értékeli, hogy a link manipulált.

A Google és a Moz-szakemberei is egyöntetűen állítják, hogy a hagyományos módszerek már nem versenyképesek. Szükség van változásokra, éppen ezért a 2015-ös év vízválasztó lehet a régi és idejétmúlt, illetve az új, modern, minőségi tartalomra épülő link fejlesztés között.

 

 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek