Connect with us

technokrata

Miben jobb az Apple Music a riválisoknál?

Dotkom

Miben jobb az Apple Music a riválisoknál?

Összehasonlítottuk az Apple Music-ot a konkurenciával.

Míg 2003-ban az iTunes store elindítása számított nagy sikernek, mára a streamelő szolgáltatások átvették a vezetést. Miért fizetnénk 10 dollárt egyetlen albumért, ha ezért a pénzért egy havi korlátlan zenehallgatást kaphatunk.

Természetesen ezt az Apple is jól tudja, és a Beats felvásárlása után a Beats Music-ot átalakítva meg is született az Apple Music. A szolgáltatást a tegnapi WWDC konferencián mutatta be a vállalat, és a hallottak alapján június 30-ától lesz elérhető iOS-en, Mac-en, Windows-on 100 országban, de ősszel Androidra és az Apple TV-re is megérkezik.

Ha az árakat nézzük, az Apple Music is megtartotta a népszerű 10 dolláros havidíjat (és a 15 dolláros családi havidíjat), amit például a Spotify, az Rdio, a Google Play Music vagy a Deezer ajánl, és hasonlóan több mint 30 millió dalt érhetünk el rajta.

A rádiószolgáltatásuk a riválisokkal szemben nem automatizált, hanem ember által vezetett, de ez talán nem lesz elég a sikerhez. A konferencián elhangzottak szerint az exkluzív tartalmakkal akarják megszerezni a hallgatókat, de ha belegondolunk meddig lehet például egy új Kanye West album valóban exkluzív? Biztosan meg fog jelenni a többi platformon is, maximum egy pár nappal többet kell várnunk rá.

Összegezve szerintünk nem valószínű, hogy a mostani Spotify vagy Deezer előfizetők váltani fognak csak azért mert “Apple” szerepel a szolgáltatás nevében, azonban új felhasználók megszerzésével és egy jó marketing stratégiával kiemelkedhet az Apple Music, és néhány éven belül mindenki streamelné a kedvenc számait.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek