Connect with us

technokrata

Veszélyben vannak az online szolgáltatók

hacker-attack2

Dotkom

Veszélyben vannak az online szolgáltatók

Az online szolgáltatást nyújtó vállalatok 38 százaléka esett DDoS támadás áldozatául az elmúlt 12 hónap során, míg ez az adat Európában 32 százalék volt.

A DDoS támadások célja, hogy blokkolják a cég online forrásaihoz való hozzáférést azáltal, hogy túlterhelik azt “hamis” felkérésekkel. Ráadásul a DDoS támadások ma már könnyen kivitelezhetőek és alacsony költségeik miatt szinte bárki számára elérhetőek: az ár mellett az is fontos szempont, hogy a virtuális fizetési eszközök lehetővé teszik az illető számára, hogy teljesen elfedje a kilétét.

A kutatás kimutatta, hogy az IT cégek több DDoS támadást szenvednek el: világszinten az IT iparág képviselőinek 49 százaléka számolt be DDoS támadásról az elmúlt egy évben. Míg azok a vállalatok, amelyek folyamatos online szolgáltatást nyújtanak szintén előkelő helyen végeztek : az e-kereskedelmi cégek 44-, a telekommunikációs szolgáltatók 44-, és a médiavállalatok 42 százaléka volt érintett. A pénzintézetek is szerepelnek a leggyakoribb célpontok között, akiknek 39 százaléka jelentett ilyen esetet.

ddos

A DDoS támadások következményét a típusa, fennállásának ideje éppúgy befolyásolhatja, mint a megtámadott vállalat tevékenysége és sajátosságai. A kérdőív azt is feltárta, hogy a támadások 13 százalékában a megtámadott weboldalakat teljesen elérhetetlenné tették, amely leginkább a média felületeknél fordult elő. Így nem meglepő, hogy a médiaszervezetek 32 százaléka nyilatkozott úgy, hogy webes forrásaik teljesen összeomlottak a DDoS támadás következtében. A támadók akkor is komoly problémákat okozhatnak, ha épp nem sikerül teljességgel hozzáférhetetlenné tenni a cég információs forrásait. Például, a válaszadók 29 százaléka jelezte, hogy ők vagy a felhasználóik szembesültek DDoS támadásból fakadó nehézségekkel online tranzakciójuk során. Ez leginkább a telekommunikációs és logisztikai vállalatok között volt gyakori, akiknek 49- és 45 százalékuk számolt be erről.

“Egy oldal leállítása vagy a tranzakciók ellehetetlenítése csak a jéghegy csúcsa. Egy DDoS támadás komoly károkat okozhat a cég reputációjában, másrészt a nem teljesített szolgáltatások jogi követelésekhez vezethetnek. A vállalatoknak ahhoz, hogy ügyfeleik számára biztosítani tudják az online szolgáltatásaikhoz való zavartalan hozzáférést, gondoskodniuk kell a megfelelő védelemről a DDoS támadások ellen.” – mondta Eugene Vigovsky, a Kaspersky Lab DDoS támadások megelőzési osztályának vezetője.

cyber-attack

A Kaspersky Lab DDoS támadások elleni fejlett technológiáit, a Kaspersky DDoS Protection megoldás fogja össze. Ha a speciális érzékelő DDoS támadást észlel, minden, az ügyfél felé érkező forgalmat átírányít egy külön, Kaspersky Lab eszközre, amely egy egyéni, összetett algoritmus segítségével kiszűri a hamis felkéréseket. Ezeket az adattisztító központokat szakértők felügyelik, akik szükség esetén módosítani tudják az algoritmust, akár a támadás közben is. Ezzel elkerülhető az online ügyfélszolgálat túlterheltsége, még egy fejlett, vagy korábban ismeretlen támadás alatt is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek