Connect with us

Hirdetés

technokrata

Tízéves az olvasásra és médiahasználatra nevelő Híd program

Dotkom

Tízéves az olvasásra és médiahasználatra nevelő Híd program

A Hírlap a diákoknak (Híd) szervezői szerint a közoktatásban is kézzelfoghatóan megmutatkoznak eredményeik.

Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) elnöke az MTI-nek elmondta: a 2005-ben indított pilotprojektből nőtt ki a program, ennek részeként a tagszervezetek által biztosított újságokat és magazinokat juttatják el a félévente 15 ezer részt vevő diáknak, akikkel aztán a pedagógusok beszélik át az olvasottakat. 

Tájékoztatása szerint az elmúlt tíz évben 204 ezernél több résztvevője volt a Híd programnak. Nekik összesen 2,55 millió lappéldányt adtak 887 millió forintot meghaladó összértékben a választható lapcsoportokon belül (társadalomismeret, demokrácia, gazdasági ismeretek, természetismeret, szövegértés, vizuális nevelés.)

A legfejlettebb államok 15 éves diákjainak képességeit vizsgáló PISA-felmérések adatai azt mutatják, hogy mintegy hat százalékkal jobb eredményt érnek el azok a hazai diákok, akik rendszeresen olvasnak újságot, azaz szövegértésben körülbelül három évvel a többiek előtt járnak – jegyezte meg az MLE elnöke.

Hozzátette: a program része, hogy rendszeresen frissülő akkreditált tananyagot fejlesztenek a tanárok számára, akiknek külön képzéseket is szerveznek. Közölte, az is bizonyítja a program sikerét, hogy az indulása óta eltelt egy évtizedben számos korábbi résztvevő lépett be vásárlóként a lappiacra.

Forrás: MTI



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés