Connect with us

technokrata

Itt a Toyota következő nagy dobása

0326_toyota1

Dotkom

Itt a Toyota következő nagy dobása

Új platformmal kíván nagyot ugrani a Toyota.

Toyota New Global Architecture (TNGA) néven kevésbé fondorlatos elnevezéssel, ám annál több előnyt ígérve mutatkozott be a Toyota új fejlesztésű moduláris platformja, amely a jövőben modellek széles választékának szolgál majd alapjául.

Azon felül, hogy egyszerűsíti majd az új modellek gyártását, és még a költségekből is farag, az új fejlesztésű alap a fogyasztók számára is kézzel fogható előnyt hoz. Az első- és hátsókerékhajtású járművekhez is használható platform ugyanis jóval könnyebb lesz, miközben hatékonyabb hajtásláncoknak ad helyet.

A TNGA a gyártó közleménye szerint alacsonyabb súlyponttal ruházza fel az autókat, mint a konkurensek egységei, amelyből 2020-ra a Toyota modellkínálatának 50 százaléka profitál majd. Ez komoly lépés lesz a gyártó számára, amely jelenleg 100 különböző platformmal dolgozik. Az újdonság emellett modelltől függően 30-65 %-kal merevebb lesz, mint a jelenlegi típusoké, amely a rugózás és a vezethetőség előnyére is válhat, a passzív biztonságról nem is beszélve.

0326_toyota2

A fokozott hőhatékonyság önmagában hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez, de az új erőforráscsalád a TNGA-ban igazán elemében lesz: a Toyota 15 %-kal nagyobb erőt, és automataváltóval akár 25 %-kal kisebb étvágyat ígér. A hibrid hajtásláncok ’ötödik generációja’ a TNGA-ba ültetve 15 %-kal hatékonyabb, vagyis a gyári fogyasztásból akár 5-8 decilitert is le tudnak majd faragni a váltással.

Végre megérkeztek tehát a jó hírek a Toyotától, melyet az utóbbi években okkal illethettek olyan kritikák, mint, hogy a fejlesztések leszorításával csak pénzt keres, és Dagobert bácsiként ül rajta. Az új platform cáfolja, hogy nem ez történt: a háttérben folyó komoly fejlesztések – ha hihetünk a közleménynek – olyan előrelépést hoznak, amellyel méltán fokozza majd termelését a világ legnagyobb autógyártója. Ráadásul a japánok szándéknyilatkozatot tettek, hogy a 40 %-kal csökkenő gyártási költségek teljes egészét fejlesztésekre fordítják, hogy „még jobb autókat készítsenek”.

0326_toyota1

A TNGA egyébként több is, mint egyszerű platform. Inkább közös nevezőnek mondható, hiszen nem csak az alapok, a futóművek, és a hajtásláncok lesznek közösek, de az öt különböző felépítési magasságot lehetővé tevő újdonság belső alkatrészei is. Így például a hűtés és a klímaberendezés, a kormányzás, belül az érintőképernyő, a sebességváltó és a pedálok is egyeznek majd. Ez jó hatással van a költségekre is, és a fogyasztó sem panaszkodhat: egyetlen tökélyre fejlesztett megoldás szerintünk is bőven elég, legyen bármilyen autóban.

Az első TNGA-alapú autó elsőkerékhajtású, közepes méretű típus lesz, és már idén bemutatkozik. A részletekről nem árultak még el semmit a Toyota illetékesei, de a szemre vehető példány kompakt méretű volt – lehet, hogy a következő Prius lesz az első fecske?

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek