Connect with us

Hirdetés

technokrata

Pénzért átengedi a cégóriások reklámjait az Adblock reklámblokkoló

Dotkom

Pénzért átengedi a cégóriások reklámjait az Adblock reklámblokkoló

A Financial Times beszámolója szerint a Google, Microsoft, Amazon, és Taboola „egyéb hirdetési bevételeinek” 30%-át fizeti díjként az Adblock Plus tulajdonosának azért, hogy ne blokkolják hirdetéseiket/reklámjaikat weboldalaikon.

Az Adblock Plus a legnépszerűbb reklámblokkoló böngésző kiterjesztés, és már több mint 300 millió alkalommal töltötték le. Az ingyenes szolgáltatás a honlapján ígéri, hogy meggátolja a „bosszantó” bannereket, felugró ablakokat és a videóhirdetéseket. Az Eyeo német cég az Adblock Plus tulajdonosa szerint ez a kiterjesztés havi több mint 50 millió aktív felhasználót számlál.

A hirdetésblokkolás egzisztenciális fenyegetést jelent azon internetszolgáltatók számára, akik bevételük oroszlánrészét hirdetésekre alapozzák. A Financial Times rámutat, hogy a német médiacsoportok, köztük az RTL és a ProSiebenSat.1 kártérítést követel az Eyeo-tól.

Annak érdekében, hogy blokkolják az összes hirdetést, az Adblock felhasználók a szoftver beállításait a lehető legszigorúbbra kell állítaniuk.

Az Eyeo üzleti modell az úgynevezett „fehérlistás” szolgáltatás körül működik, amely lehetővé teszi néhány hirdetés megjelenését az Adblock Plus felhasználók részére. Ez a fehérlista csak a kitételeknek eleget tévő elfogadható hirdetésekből áll, mint például az áttekinthetőség a reklámozni kívánt tényről, és ne szakítsák meg vagy ne torzítsák el az oldal tartalmát – írja a kulcsszo.hu

A engedélyező lista ingyenes a kisebb oldalak számára, de egy média-vállalat forrás azt közölte a Financial Times-el, hogy a nagyobb internetes cégeket és kiadókat arra kérik, hogy többletbevételeik 30%-ával egyenértékű díjjal fizessék meg a feloldást. Az „elfogadható hirdetések” program 2011 óta működik, és a Business Insider beszámolt róla korábban, de ez az első alkalom, hogy betekintést nyerhettünk, hogy mennyit fizetnek a cégek, hogy szerepelhessenek azokban a reklámokban.

A nagyobb vállalatok között, amelyek fizetnek azért, hogy az engedélyező listán szerepeljenek, ott van a Google, a Microsoft, az Amazon, és a Taboola (egy cég, amely „szponzorált tartalom” linkeket kínál weboldalakon, köztük a Business Insider, The Atlantic, TMZ, és MailOnline.)

Ezek az üzleti megállapodások azzal a veszéllyel járnak, hogy irritálhatják az Adblock Plus felhasználókat, akiknek az lehetett a benyomásuk, hogy a szolgáltatás blokkolja az összes online hirdetést, de felfedezhetik néhány hirdetés felbukkanását a világ legnépszerűbb weboldalain.

Mindazonáltal ezek a felhasználók dönthetnek úgy, hogy kikapcsolják Adblock Plus „elfogadható-hirdetések programon” a „nem tolakodó reklámok engedélyezése” opciót a böngésző kiterjesztésén. Jelenthetik is az általuk elfogadhatatlannak ítélt hirdetéseket.

A Business Insider felvette a kapcsolatot az Eyeo-val, és véleményét kérte a Financial Times közleményéről.

Az Eyeo szóvivője, Ben Williams elmondta: „Általánosságban véve egy kicsit meglepett, hogy az elfogadható hirdetések kezdeményezését újdonságként kezelik. Annak érdekében, hogy a lehető legátláthatóbbak legyünk, mi már 2011-ben, a kezdetekkor beszéltünk róla. Ráadásul erről már széles körben beszámoltak, írtunk egy kiáltványt róla, és bevontunk másokat, hogy csatlakozzanak; közzétettünk blogbejegyzéseket, amelyeken nagy részletességgel elmagyaráztuk, megvitattuk; beszéltünk róla színpadokon Európában és Amerikában, és kitettük teljes nyilvánosság elé az összes program kérelmezőt, saját fórumunkon.”

Hozzátette: „Fontos kiemelni azt is, hogy fehérlistáztuk a szervezetek 90%-át az Elfogadható ingyenes hirdetésekben, hogy ugyanazok a kritériumok vannak érvényben a fizetők és nem fizetők számára egyaránt, és hogy a felhasználók tetszés szerint bármikor kikapcsolhatják és blokkolhatják az összes hirdetést. Így a – hirdetések – szemben a – hirdetésblokkolók abszolutista világában, büszkék vagyunk arra, hogy egy kompromisszumot kínálunk, amely bátoríthatja a jobb hirdetéseket, és a szabad internetezést életben tartja.”

Megkértük Williams-t, nevezze meg tisztán azt az összeget, amit az olyan cégek, mint a Google kifizettek, hogy megkapják az Adblock Plus által blokkolt hirdetéseik feloldását, de ő azt válaszolta: „Ezt az információt nem tárjuk fel.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés