Connect with us

technokrata

Változó fogyasztói szokások: Bajban a szolgáltatók?

usingphone

Dotkom

Változó fogyasztói szokások: Bajban a szolgáltatók?

A tipikus (adat-hang-SMS) kombinált előfizetői adatcsomag felhasználói igény abban az értelemben is változik a jövőben, hogy egyre több lesz az adatra „éhező” okostelefon tulajdonos, vagyis a mainál nagyobb adatmennyiséget várnak el a csomagokban.

Az Ericsson ConsumerLab legújabb jelentésében a kombinált előfizetői adatcsomagokat és a megjelenésük fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásait vizsgálta. A vizsgálat emellett felmérte az alkalmazásuk mozgatóit és akadályait is.

Az okostelefon felhasználók elsősorban jelentős adatkedvezményre vágynak a kombinált előfizetői csomagok keretében, de nagy az igény a korlátlan hang- és SMS szolgáltatásra is. A jelenlegi kombinált csomag felhasználók 20%-a azonban már többre vágyik ezeknél az alapszolgáltatásoknál, és új funkciókat vár el: például a fix szélessávú adatkedvezményük összekapcsolását ezekkel a csomagokkal, valamint a csomag részeként exkluzív mozi és televíziós tartalmakhoz való ingyenes hozzáférést.

A jelentés egyik legfontosabb következtetése az, hogy a jövőbeni kombinált előfizetői adatcsomag felhasználók jelentősen különbözni fognak a jelenlegiektől, és hogy ez új követelmények elé állítja majd a szolgáltatókat.

„Azt állapítottuk meg, hogy azoknak az okostelefon felhasználóknak, akik jelenleg kombinált adatcsomagot használnak, körülbelül az egynegyede ’nagyfelhasználó’, aki jelentős mennyiségű mobil adatot használ – mondta Jasmeet Singh Sethi, az Ericsson ConsumerLab főtanácsadója. – A jövőben ez az arány várhatóan nőni fog, akár az összes megosztott adatcsomag felhasználó 40%-áig.”
A felhasználóknak többféle elvárása is van a kombinált előfizetői adatcsomagjaikkal szemben. A következőket szeretnék:

  • A felmerülő költségek legyenek egyértelműek,
  • Az ajánlat legyen egyszerű és átlátható, amely még promóciók esetén sem változik,
  • Valós időben lehessen megismerni és szabályozni a fogyasztást,
  • Növeljék a csomagok értékét azáltal, hogy kiterjesztik azt új típusú csatlakoztatott eszközökre, például egyéb hordozható eszközökre,
  • Jobb applikációs lefedettséget (az intenzív felhasználók számára).

A fogyasztók bonyolultnak találják a kombinált előfizetői csomagjaikat, és nagyobb átláthatóságra vágynak: 46%-uk elégedetlen, amikor arról kérdezik, átlátja-e a különböző tarifacsomagok kínálatát, míg öt felhasználóból kettő elégedetlen a felhasználás nyomon követhetőségével, módosíthatóságával és ellenőrzésével.

image003

A tipikus okostelefon-felhasználó háztartásában legalább hat digitális eszköz van: három internet felhasználó, két mobil internet előfizetés és egy további kapcsolódási lehetőség, például fix szélessáv. Ez jelenleg több számlát és több különféle egyidejű adatcsomag meglétét eredményezi egy háztartáson belül.

„Egyre többféle lehetőség kínálkozik, ami meglehetősen bonyolulttá teszi a több eszközös előfizetések kezelését – mondja Singh Sethi. – A fogyasztók úgy gondolják, hogy a többelőfizetéses kombinált adatcsomag ajánlatok jelenthetik a megoldást erre a digitális kapcsolódási feladványra.”

A fogyasztók készen állnak arra, hogy a többelőfizetéses és kombinált előfizetői adatcsomagokat válasszák, ugyanakkor a fogyasztói igények és elvárások megértése segíthet maximalizálni a fogyasztói elégedettséget.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek