Connect with us

technokrata

Ennyit költünk karácsonykor!

online-shopping_0.preview

Dotkom

Ennyit költünk karácsonykor!

Közeledik a karácsony: tülekedés, végtelen sorok a kasszánál, idegeskedés, vagy pedig kényelem, néhány kattintás, és minden házhoz jön. A statisztikák alapján a magyarok sokat és szívesen vásárolnak online.

Évente körülbelül 200 milliárd forintot költünk el internetes felületeken. Minden bizonnyal a karácsonyi időszakban újfent megugrik a neten vásárlók száma. De mi teszi mindezt lehetővé? Nem is gondolnánk, hogy egy negyvenéves technológiában, a vonalkód-termékazonosításban kell keresnünk a választ.

A magyarországi online vásárlók száma már az első félévben elérte a 3,4 millió főt. Elsősorban számítástechnikai eszközöket, könyveket, játékokat és ruhákat vásároltak a netezők, ráadásul nem is kis mennyiségben, hiszen 2013-ban a hazai online áruházak 217 milliárd forint forgalmat bonyolítottak, derült ki az eNet kutatásából. A karácsonyi időszak ráadásul kiemelt periódus, a legtöbb webáruház az év utolsó két hónapjában tesz szert online bevételei 40-45 százalékára, ezért kifejezetten készülnek rá.

shopping online

Ezzel egyébként a régióban még mindig sereghajtók vagyunk, hiszen a lengyelek a csehek és a szlovákok is megelőznek bennünket, de azért javul a tendencia. Attól még messze vagyunk, hogy elérjük az Amazon adatait, amely a karácsonyi időszakban átlag 36,8 millió tételt értékesített naponta a tavalyi évben, vagyis a teljes hazai lakosságot meg lehetett volna ajándékozni ebből a mennyiségből kicsivel több, mint három és félszer. Sőt, a világ legnagyobb webáruháza, a kínai Aliexpress képes akár 9,3 milliárd dollárnyi forgalmat is bonyolítani egy nap alatt, van még tehát hova fejlődni.

A hazai e-kereskedelem természetesen nem pörög ilyen mértékben, de az itthoni rendszereknek és raktáraknak is bírniuk kell a gyűrődést. Mindez persze nem lenne lehetséges termékazonosítás nélkül.

A rendszer lelke

Onnantól kezdve, hogy otthon, a kényelmes fotelból feladjuk a rendelést, egy mamut gépezet indul be azért, hogy a kiválasztott termék egy-két napon belül megérkezhessen. „Kezdve azzal, hogy a gyártóktól a nagykereskedőkhöz, majd onnan a raktárakba beérkezik a termék, számos feladatnak és határidőnek meg kell felelni. A polcokon el kell helyezni, majd pedig meg is kell találni, végül postázni, és az egész folyamat alatt követni és nyilvántartani is tudni kell a terméket. Mindezt ráadásul ekkora volumen mellett, alacsony hibaszázalékkal. Vagyis a termékazonosítási technológiák számos, létfontosságú helyen belépnek az online kereskedelem világába.” – mondta el Horváth Tamás, az IBCS Hungary szenior értékesítési tanácsadója. Mindehhez mi számos megoldást szállítunk, melyek segítenek a folyamatok gyorsításában és követhetőségében, valamint a tévesztések számának csökkentésében is. Legyen szó hangvezérelt raktártechnológiáról, kellékanyagokról, hardveres és szoftveres kihívásokról, sokféle és egyedi, integrált megoldással támogatjuk ügyfeleinket – tette hozzá a szakértő.

Mindabban tehát, hogy a magyar online kereskedelem a várakozásoknak megfelelően 2014-ben is jelentős bővülést érhessen el, többek között az idén negyvenéves vonalkód, illetve nagytestvérei, a QR kód és az RFID technológiák, vagyis a termékazonosítás is jelentős szerepet vállal. Így karácsonykor sorban állás, idegeskedés, és tülekedés nélkül vásárolhatunk szeretteinknek, köszönhetően egy hetvenes évekbeli technológiának. Gondolta volna?



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek