Connect with us

technokrata

Negyedik alkalommal indult el az Ericsson C++ Programozó Bajnoksága

Negyedik alkalommal indult el az Ericsson C++ Programozó Bajnoksága

Dotkom

Negyedik alkalommal indult el az Ericsson C++ Programozó Bajnoksága

2014-ben már negyedik alkalommal indult el az Ericsson C++ Programozó Bajnoksága. A vállalat kutatás-fejlesztési központja által kiírt verseny első helyezettjei most is stockholmi utat és tableteket, a második helyezettek tableteket, a harmadikok pedig SSD háttértárolót nyertek. A döntősök mindegyike mentesült az Ericsson felvételi tesztje alól.

A nyertesek az Ericsson központjában, Stockholmban nézhetik meg a vállalat jövőbemutató technológiai elképzeléseit reprezentáló központját, az Ericsson Studiot, ahova általában az ügyfeleit viszi el a vállalat, de az ajtaja tehetséges fiatalok előtt is nyitva áll.

2011-ben indult el az első Ericsson C++ Programozó Bajnokság, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C++ programnyelv szakmai életét, és hogy játékra hívja a legjobb programozókat. Az ezévi megnyitón Beskid Vilmos kutatás-fejlesztési igazgató azt hangsúlyozta, hogy „A feladat kiválasztásában nemcsak az volt a fontos, hogy csapatmunka legyen, hanem az is, hogy szórakoztasson. Eme utóbbinak mindenben benne kellene lennie, amit csinálunk. De nemcsak azért érdemes részt venni egy ilyen versenyen, mert szórakoztató, hanem azért is, mert jó alkalom arra, hogy a diákok megmérettethessék a műszaki tudásukat, tanuljanak abból, hogyan kell korlátozott időben előre nem látott kihívásokra reagálni, de megismerhetik a fejlesztői szakma legjobbjait is.”

Negyedik alkalommal indult el az Ericsson C++ Programozó Bajnoksága

2014 nyertes csapata a SPAGHETTI CODERS lett (Fehér Péter, ELTE, Havlik Tamás, BME, Kovács Máté, ELTE). Második helyezést ért el a GILISZTA csapat (Budai Péter, BME, Dvorszki Dávid, BME, Nagy Gergely, BME), harmadik helyezett a TRIVIAL lett (Morva Levente, ELTE, Morva Kristóf, ELTE, Vass Bálint, ELTE).

A nyertes csapatból Havlik Tamás izgalmas találta a versenyt és a munkamegosztásról az mondta: „Én az algoritmikai és a logikai, összefüggéseket kereső részét csináltam, mert az illett az én tudásomhoz (mechatronikai szakos vagyok). Azért indultam ezen a bajnokságon, mert érdekelt az informatikai verseny, és az is számított talán, hogy az ikertestvérem már ericssonos. Fehér Péter hozzátette, „Az első forduló nem volt nehéz, de a második nagyonis, én ki is számoltam, 86 órát és 8000 sor kódot írtunk ekkor. Ez is biztosan számított, és az is, hogy készültünk a mai versenyre tegnap este, még átírtuk a kódokat. A pályán tíz csapatnak nem volt túl sok helye, nagyon meg kellett gondolni a taktikát. Kovács Máté szerint – „Hárman, háromféle operációs rendszert használtunk, de a végén már csak együtt, egy gépen dolgoztunk, mert össze kellett fognunk.

A háromfordulós verseny döntőjében, az Ericsson K+F központjában a tíz csapat egy gigantikus CATAN pályán játszott egyszerre egymás ellen. A C++ nyelven programozott online játékban a csapatok feladata az volt, hogy minél nagyobb befolyást szerezzenek Cataniában. Ezt út és- településépítéssel, településfejlesztéssel, lovagok kiképzésével, és egymásközi harccal lehetett. Az nyert, aki a legtöbb befolyás pontot szerezte.

Az előző évek mindegyikén különböző feladatok voltak, kellett pl. a Hamletből szöveget tömöríteni vagy rádiótornyos lefedettséget elérni minél kevesebb adótoronnyal, míg 2013-ban egy űrhajócsata zajlott.

Az elmúlt évek versenyein összesen 1344 fő vett részt, 370 csapat, kb. 110 fő jutott el a döntőig (volt olyan, aki többször is megpróbálkozott). 2014-ben 315 fő jelentkezett.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek