Connect with us

Hirdetés

technokrata

IBM Business Connect rendezvény: ilyen hatással van ránk a Big Data

Dotkom

IBM Business Connect rendezvény: ilyen hatással van ránk a Big Data

A marketinget és a pénzügyi döntéseket támogató, újraértelmező technológiai lehetőségekről szólt idén az IBM Business Connect rendezvénye. A nagy adat nemcsak a tervezés és elemzés módját alakítja át, de a mindennapi ügyfélelérés gyakorlatát is, sőt, akár a vállalatok szervezeti felépítését is.

Idén a technológia és az üzlet találkozása állt az IBM Business Connect című rendezvényének fókuszában. Az IT már nem az informatikai szakemberek belügye: a Business Connect hallgatósága elsősorban nem CIO-kból, hanem üzleti, pénzügyi döntéshozókból és marketingvezetőkből állt.

Az adat is vállalati vagyon, gazdája a Chief Data Officer

Veres Zsolt, az IBM Magyarország vezérigazgatója üdvözlő beszédében is emlékeztette a résztvevőket, hogy az IT ma már nem „vasakról”, még csak nem is szoftverekről szól, hanem ügyfelekről, vásárlókról, és az ő döntéseikről, amelyekre technológiai megoldások hatással lehetnek. Az IBM ezért nem is B2C vállalatnak tekinti magát, hanem B2B2C-nek, hiszen az általa kínált megoldások célja, hogy ügyfelei a leghatékonyabban érjék el, nyerjék meg és tartsák meg saját ügyfeleiket, vásárlóikat.

A rendezvény kiemelt előadója, a Közép-európai (CEE) régió elsőszámú IBM vezetője, David La Rose ennek az új „okos” korszaknak a legfőbb tendenciáiról beszélt. Ma egy-egy megoldandó probléma kapcsán minden vonatkozó korábbi információhoz hozzáférhetünk, olyan léptékben, hogy a fejlett elemzésre komoly előrejelzések is alapozhatók. E hatalmas adatmennyiséget pedig olyan tanulni képes elemző rendszerek aknázhatják ki, mint az IBM Watsonja.

La Rose sorra vette az IBM üzleti lépéseit, amelyeket Watson képességeinek megosztásáért tett – a Watson Group januári létrehozásától a nyílt alkalmazás-piactér létrejöttéig és a SoftLayer felvásárlásáig. A legutóbbi 100 nap történetéből is kiemelt két fontos együttműködést: az IBM megállapodott az Apple-lel, hogy telefonjait és tabletjeit a vállalkozások igényeit kiszolgáló alkalmazásokkal okosítja tovább, és megállapodott az SAP-val, hogy üzleti intelligencia platformját, a HANA-t eztán az IBM által biztosított felhőből kínálja.

Georgiu Achilles, a hazai IBM vezető tanácsadója azokat a változásokat vette sorra, amelyek felé a technológia mozdítja ma az üzleti világot. Egy kutatás azt mutatja, hogy ha a szervezeteket analitikai érettségük alapján csoportosítjuk, 19%-uk már úgynevezett D-generációs vállalat, amelyeket egyértelműen az adatok és az analitika vezérel. A vállalatok vezetőségében új tagként, új funkcióként megjelenő Chief Data Officer feladata éppen a vállalati adatkincs kezelése lehet majd. Előrejelzések szerint jövőre a nagyvállalatok negyedénél létrejön ez a pozíció.

Vevőközelben

A marketing gyakorlati, mindennapi kérdéseinek szentelt szekcióban Dalányi László, az IBM szoftver üzletágának vezetője kifejezetten azt ajánlotta a marketingvezetőknek, hogy az IT-partnerükre mint marketing ügynökségre tekintsenek. Kutatásuk szerint felelősség és büdzsé is erősíti a jövő marketingeseit: 2017-re a CIO költségvetésének jelentős része átkerül a marketing oldalára.

A ma leginkább erősödő technológiai területeket a CAMSS betűszó foglalja össze: cloud, analytics, mobile, social és security. A felhő lehetővé teszi, hogy a marketing egyes képességeket csak kampányidőszakra vásároljon meg, például egy online piactérről vegyen bérbe alkalmazásokat. Az analitika segít, hogy a marketingesek a jövőben piackutatások helyett a saját ügyféladataikra támaszkodhassanak a tervezésnél (ma még 80%uk hagyatkozik piackutatási eredményekre). A mobil jól célzott és időzített elérésekhez ad eszközöket. A közösségi médiára vonatkozó kutatások kiemelik, hogy a Z generáció minden korábbinál inkább figyel a közösségi véleményekre, amikor vásárlásról dönt – a marketing mégis alig figyeli ezt a közösségi párbeszédet.

Tények megérzések helyett

A pénzügyi vezetők jelentős része munkája kétharmadában táblázatokra, kimutatásokra vagy a megérzéseire hagyatkozik. Több mint négyötödük tisztában van a vállalati adatok integrálásának fontosságával, de csak negyedük érzi úgy, hogy saját csapata igazán profi lenne ebben. Nekik segített a konferencia CEO/CFO-knak szóló szekciója.

A hallgatók esettanulmányokon keresztül ismerhették meg azokat a technológiákat, amelyek vállalat jövőjéről, üzleti lehetőségeiről is képesek megbízható előrejelzéseket adni. Ma minden vállalatvezető és pénzügyi vezető hozzáférhet rengeteg adathoz és információhoz a saját cége működéséről, s ezek között az adattömegek között a prediktív analitika és az üzleti intelligencia eszközei segítenek feltárni a jövőbeni döntéseket megalapozó, fontos összefüggéseket.

Nagy adat a konyhában

A Business Connect idén még a frissítő szünet idejére sem távolodott messze a nagy adat kérdéseitől. Watson, az IBM nevezetes szuperintelligens számítógépe nemrég ugyanis kognitív gasztronómiai kísérletet hajtott végre tett: gigantikus mennyiségű recept és gasztronómiai, anyagismereti információ alapján új ételrecepteket alkotott. A konferenciára Havas Dóra gasztroblogger, a Lila Füge szerzője meg is valósított néhányat Watson kreativitásra ösztönző, váratlan ízpárosításai közül. A vendégek a Big Data örömeiből így ezúttal Thai spárgás quiche és Török bruschetta formájában is ízelítőt kaphattak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés