Connect with us

technokrata

Az ABB korszerűsíti a svájci mozdonyokat

Dotkom

Az ABB korszerűsíti a svájci mozdonyokat

Az energetika és az automatizálás terén a világ élvonalába tartozó ABB megközelítően 70 millió dollár értékű megrendelést és rendelési opciót kapott az SBB-től (Svájci Szövetségi Vasutak) legújabb generációs vontatási átalakítók szállítására.

“Ez nagyon jó hír az ABB-nek és a Svájcban működő részlegeink számára is. A megbízást az SBB-vel régre visszanyúló, kiváló kapcsolatainknak, valamint a vasúti flották korszerűsítése terén preferált szállítóként szerzett szakmai tapasztalatinknak köszönhetjük. Ebben az évben a vasúti üzletágunknak eddig nagyszerű éve volt”, mondta Ulrich Spiesshofer, az ABB vezérigazgatója.

Az SBB 230 millió svájci frankot fordít arra az átfogó korszerűsítési programra, amelynek az a célja, hogy javítsák az RE 460 típusú mozdonyokból álló flotta energiahatékonyságát és megbízhatóságát, illetve további 20 évvel meghosszabbítsák a flotta élettartamát.  A mozdonyokat a 90-es évek elején gyártották. A korszerűsített flotta éves energia-megtakarítása várhatóan eléri a 27 gigawattórát, ami 6 750 svájci háztartás fogyasztásának felel meg.

A megbízás értelmében az ABB 202 vízhűtéses IGBT-t (szigetelt kapus bipoláris tranzisztort) és legújabb generációs vontatási átalakítót tervez és szállít a svájci vasúttársaságnak. A vontatási átalakítók fejlesztése és gyártása az ABB Turgiban (Svájc) található üzemében történik. A rendelés további 38 vontatási átalakító szállítására vonatkozó opciót is tartalmaz.

Az ABB az első korszerűsített mozdonyt 2015 második felében fogja szállítani. Az első mozdony sikeres tesztelését és az eredmények kiértékelést követően, a flotta többi mozdonyát 2021 végéig építik át.

Az ABB ez évben már számos nagy, a gördülőállomány és az infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó megrendelést kapott. Ezek közül a következők külön is említést érdemelnek: az SJ-nek, Svédország nemzeti vasúttársaságának 200 millió dolláros megbízása, melynek keretében az ABB energiaátalakító és vonatvezérlési rendszereket szállít a nagysebességű vonatok retrofitjét és az utastéri design korszerűsítését magába foglaló programhoz; a brit Network Rail nagy volumenű megrendelése, amely alapján az ABB vontatási alállomásokat szállít Nagy-Britannia egyik legrégibb és legforgalmasabb vasútvonalának a korszerűsítéshez; és végül, de nem utolsó sorban az a megrendelés, amely fedélzeti vontatási technológia szállítására szól Kína első térségi gyorsvasútjához.

Az ABB több, gördülőállomány és infrastruktúra projektekhez kifejlesztett innovatív technológiát is bemutatott a szeptember 23-26. között Berlinben megrendezett InnoTrans kiállításon. Az ABB a kétévente megrendezett nemzetközi vasútijármű- és közlekedéstechnikai kiállításon olyan megoldásokat állított ki, amelyek alkalmazásával a vasúti járműgyártók és vasúti hálózat-üzemeltetők elérhetik a biztonságos, megbízható, kényelmes és költséghatékony közlekedésre vonatkozó céljaikat.

Az cég most először mutatta be a legújabb fejlesztésű, a térségi vonatok tetejére telepíthető vontatási transzformátorát, amely rendkívül kompakt kialakításának és kis súlyának köszönhetően sok helyet takarít meg, és javítja a hatékonyságot. A kiállított újdonságok közül nagy érdeklődésre tartott számot az ugyancsak térségi vonatokhoz gyártott kompakt átalakító, illetve a távolsági tehervonatatáshoz és a nagy igénybevételt jelentő rendező-pályaudvari feladatok céljára kifejlesztett turbófeltöltő.

Az ABB standjának másik fénypontja az ENVILINETM ERS névre keresztelt pálya-menti energia visszatápláló rendszerű alállomás, amely a jármű fékezéskor keletkező – egyébként elvesző – energiát táplálja vissza a helyi AC hálózatra. Az alállomás alkalmazásával akár 20%-os energiamegtakarítás is elérhető. A rendszernek már az új, 1500 V DC-re (volt/egyenáram) kifejlesztett változata is rendelkezésre áll.

Az ABB sokéves szakmai múltra tekinthet vissza az innovatív és energiahatékony technológiák vasúti szektor számára történő szállításában éppúgy, mint a városi, intercity és nagysebességű vasúti hálózatokban a vasúti infrastruktúra és a gördülőállomány terén egyformán használt részegységek és alrendszerek gyártása és szervizelése területén. Az ABB, amelynek berendezései nagy számban üzemelnek világszerte, a teljes életciklusra kiterjedő, karbantartást és retrofitet is magába foglaló szerviztámogatást is kínál ügyfelei számára.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek