Connect with us

technokrata

Válságtervvel menekül a csődtől a Lotus

lotus-esprit_1

Dotkom

Válságtervvel menekül a csődtől a Lotus

Nem lesz sem elektromos- sem szupersportató a kínálatukban.

Mindmáig élénken él az emlékeimben a 2010-es Párizsi Autószalon, ahol a forgatagból meglepő módon a Lotus standja emelkedett ki. Az izgalmas tanulmányok egy új jövő elérkezését hirdették, ami a brit márka anyagi helyzetét ismerve már akkor is a hihetetlen határát súrolta. A márka új vezetője már nem húzza el előttünk a mézesmadzagot: költségcsökkentésről, projektek lezárásáról és visszahúzódásról beszél.

Jean-Marc Gales-ra osztották a szerepet, hogy kihúzza az évek óta vergődő Lotust a csávából. A feladat nem újdonság a számára, hiszen 2014. májusi kinevezéséig a PSA konszernnél tevékenykedett a válságkezelésen. Az új vezér alig négy hónap alatt három éves válságtervet készített, amelybe beavatta a sajtó képviselőit is.

lotus-esprit_1

Kezdjük a jó hírrel: új modellek érkeznek, ám a régi know-how szerit, acélvázas alapokon, az Elise, az Exige és az Evora receptjét hasznosítva. A hárommodelles felállás jó darabig marad, az Esprit szuperautó és az öt másik koncepció valószínűleg örökké a raktárban vagy a múzeumban marad, távol a sorozatgyártástól. Saját motorokat sem épít a jövőben a márka – ezen a téren továbbra is a Toyotára hagyatkoznak.

Mi biztosítja így a márka jövőjét? Egyrészt a hűséges brit vásárlóközönség, valamint a tény, hogy az új amerikai előírásoknak való megfelelésen dolgozik a Lotus, így hamarosan a sportautókat nagy kedvvel vásárló amerikaiak ismét megpróbálhatják magukat beleszuszakolni a gyártó valamelyik modelljébe. Gales valószínűleg a kínai terjeszkedés irányába is kacsintgat, amelyet a piac biztosan széles mosollyal venne, ám ez egyelőre financiális és partneri korlátokba ütközik.

gteevora

A jövő tehát nem néz ki túl rózsásan a Lotus számára sem. Ugyanakkor a többi kisebb sportautó-manufaktúrának is érdemes újragondolnia a tevékenységét és terveit, ugyanis az Apollo, a Fisker, a Spyker, Wiesmann, stb. anyagi nehézségei is bizonyítják, hogy bármennyire is csábító a szegmensbe belépni (ahogy azt az évi 2-3 új jelentkező is igazolja), nem feltétlenül van végtelen potenciál az élvezethajhász modellek szegmensében.

Forrás: Autó Pult

 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek