Connect with us

Hirdetés

technokrata

Válságtervvel menekül a csődtől a Lotus

Dotkom

Válságtervvel menekül a csődtől a Lotus

Nem lesz sem elektromos- sem szupersportató a kínálatukban.

Mindmáig élénken él az emlékeimben a 2010-es Párizsi Autószalon, ahol a forgatagból meglepő módon a Lotus standja emelkedett ki. Az izgalmas tanulmányok egy új jövő elérkezését hirdették, ami a brit márka anyagi helyzetét ismerve már akkor is a hihetetlen határát súrolta. A márka új vezetője már nem húzza el előttünk a mézesmadzagot: költségcsökkentésről, projektek lezárásáról és visszahúzódásról beszél.

Jean-Marc Gales-ra osztották a szerepet, hogy kihúzza az évek óta vergődő Lotust a csávából. A feladat nem újdonság a számára, hiszen 2014. májusi kinevezéséig a PSA konszernnél tevékenykedett a válságkezelésen. Az új vezér alig négy hónap alatt három éves válságtervet készített, amelybe beavatta a sajtó képviselőit is.

lotus-esprit_1

Kezdjük a jó hírrel: új modellek érkeznek, ám a régi know-how szerit, acélvázas alapokon, az Elise, az Exige és az Evora receptjét hasznosítva. A hárommodelles felállás jó darabig marad, az Esprit szuperautó és az öt másik koncepció valószínűleg örökké a raktárban vagy a múzeumban marad, távol a sorozatgyártástól. Saját motorokat sem épít a jövőben a márka – ezen a téren továbbra is a Toyotára hagyatkoznak.

Mi biztosítja így a márka jövőjét? Egyrészt a hűséges brit vásárlóközönség, valamint a tény, hogy az új amerikai előírásoknak való megfelelésen dolgozik a Lotus, így hamarosan a sportautókat nagy kedvvel vásárló amerikaiak ismét megpróbálhatják magukat beleszuszakolni a gyártó valamelyik modelljébe. Gales valószínűleg a kínai terjeszkedés irányába is kacsintgat, amelyet a piac biztosan széles mosollyal venne, ám ez egyelőre financiális és partneri korlátokba ütközik.

gteevora

A jövő tehát nem néz ki túl rózsásan a Lotus számára sem. Ugyanakkor a többi kisebb sportautó-manufaktúrának is érdemes újragondolnia a tevékenységét és terveit, ugyanis az Apollo, a Fisker, a Spyker, Wiesmann, stb. anyagi nehézségei is bizonyítják, hogy bármennyire is csábító a szegmensbe belépni (ahogy azt az évi 2-3 új jelentkező is igazolja), nem feltétlenül van végtelen potenciál az élvezethajhász modellek szegmensében.

Forrás: Autó Pult

 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés