Connect with us

technokrata

Spotify? Ugyan… Japánban még mindig a CD-ket viszik

Dotkom

Spotify? Ugyan… Japánban még mindig a CD-ket viszik

Japánban a zeneipari eladások 85%-át még mindig a CD-k teszik ki.

Míg Japán a robottechnika és a számítástechnika élén jár, a zeneipariban nem érzékelhető ez a rohamos fejlődés. Annak ellenére, hogy a CD vásárlás már kiment a divatból, a szigetország zeneipari eladásainak 85%-át még mindig a CD-k teszik ki, ráadásul az internet-alapú értékesítésben nagymértékű csökkenés figyelhető meg, hiszen 2013-ra 1 milliárd dollárról 400 millió dollárra csökkent az eladások értéke.

Sokak szerint azonkívül, hogy alapból kevesebb zenét vesznek a helyiek, kulturális okai is vannak az érdekes adatoknak. A zene licencia sokkal komplexebb Japánban, mint már országokban, például a Spotify is két évig küszködött a lokális debütálással. Emellett Japán sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a CD-kre reklám és adathordozó szempontjából is. Persze ez sem tarthat örökké és várható, hogy hamarosan ők is beadják a derekukat az online zenestreamelésnek és a digitális értékesítésnek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek