Connect with us

technokrata

A Google mindenhol figyel minket

Dotkom

A Google mindenhol figyel minket

Egy a napokban nyilvánosságra került Google szabadalomból kiderül, hogy a kereső már azt is figyeli, hogy mit nézünk éppen a televízióban.

Azt kapod, amit nézel

A Google nagyon sok személyes jellemzőt figyel, amikor egy-egy kérdésünkre kiadja a találati listáját. Számításba veszi korábbi kereséseinket, földrajzi helyzetünket, és most úgy tűnik már azt is, hogy mit nézünk éppen a televízióban.

A Google egyik szabadalmát a napokban fogadta el az amerikai szabadalmi hivatal, így az nyilvánosságra került – írja az ITE.

Ebből a dokumentumból derül ki, hogy a Google kidolgozott egy olyan rendszert, amelynek az a lényege, hogy a Google az éppen beérkező keresést összeveti a felhasználó helyével, az éppen futó televízió műsorokkal, és ha összefüggést talál a kérdés és a futó műsorok között, akkor ennek megfelelően módosítja a kiadott találatokat.

A Google tudja mire vagy kíváncsi

A szabadalomban egy konkrét példát is hoznak a rendszer működésére. Tegyük fel, hogy valaki egy konkrét autómodellről szóló tévé műsort néz, majd eközben beüti a keresőbe azt a szót, hogy sportautók.

A Google érzékeli a kapcsolatot a futó tv műsor és a keresés között, így a felhasználók számára háromféle találatot is adhat. Az egyik, a konkrét autómodellre vonatkozó információ, a másik a tvműsorral kapcsolatos információk, végül a találati listában felbukkanhatnak hasonló TV műsorok is ajánlásként.

A Google Now hallgatja a TV adást

Az hogy a Google birtokol egy szabadalmat természetesen nem jelenti feltétlenül azt, hogy azt használná is. A most bejegyzett szabadalom, azonban nem teljesen újszerű.

A keresőóriás Google Now elnevezésű intelligens személy asszisztense már képes arra, hogy a felhasználók korábbi viselkedése alapján fel nem tett kérdésekre vonatkozóan előre adjon meg információkat. A Google Now például képes hallgatni azt a tévéadást, amit éppen nézünk, értelmezni azt, és ezzel kapcsolatban információkat szolgáltatni, akár kérdezés nélkül is.

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek a Google új innovációját, már el is nevezték TV Rank-nek, azaz egy olyan új tényezőnek, ami befolyásolhatja, hogy mely weboldalak jelenjenek meg a Google találatai között előkelő helyen. Az hogy a Google milyen módszerekkel jut az információ birtokába egyelőre homály fed



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek