Connect with us

technokrata

Megérkezett a Webox: Csomagátvétel a legegyszerűbben

Dotkom

Megérkezett a Webox: Csomagátvétel a legegyszerűbben

A webáruházak népszerűsége soha nem látott magasságokat ért el az elmúlt időszakban, és ezzel párhuzamosan a csomagküldési piac is reneszánszát éli. Az elsőre kényelmesnek tűnő vásárlásnak azonban vannak hátulütői is. Aki várta már egy fél vagy egész napon keresztül a futárt, vagy hosszú időn keresztül állt sorban a postán, illetve egyéb átvevő ponton, vagy éppen olyan csomagot rendelt, amit szeretett volna a lehető legdiszkrétebb körülmények között átvenni, az pontosan tudja, hogy melyek is ezek a hátrányok. A megoldás azonban megérkezett a Webox képében, ahol sem az átvétel, sem az utánvét nem jelenthet többé gondot – az új szolgáltatás várhatóan már augusztustól elérhető lesz.

Aki rendelt már webáruházból műszaki cikket, az pontosan tudja, hogy sok buktatója lehet egy ilyen csomag átvételének. Kevesen tehetik meg, hogy egész nap a futárt lessék vagy sorban álljanak egy boltban vagy a postán. Ráadásul egy értékesebb kütyü árát senki sem szereti egész nap a pénztárcájában hordani. A hazánkban is elérhető Webox csomagátadó automaták számukra is kiváló alternatívát jelenthetnek. A Webox Hungary Kft. idén több mint 40 automatát telepít a fővárosba és közel ugyanennyit vidékre, vagyis év végéig összesen 80 csomagmegőrzőre emlékeztető átadóponton vehetjük magunkhoz az akár mikrohullámú sütő méretű termékeket is. Nem túlzás trezorhoz hasonlítani ezeket az automatákat, hiszen a „szekrények” 2,3 m magasak és 94,2 cm mélyek, préselt acéllemezből készültek, és a fakkokat mágneszáras ajtó védi. A 3,5 négyzetméteres alapterületű terminál súlya közel két tonna. Megnyugtató érzés ilyen körülmények között tudni a műszaki cikkeket, de a biztonság ezzel még nem ért véget! Az automaták 3 darab biztonsági kamerával védettek, és az ajtók nyitása két lépcsőben azonosító kódpárral hajtható végre.

Mindezek mellett azonban a Weboxok használata meglepően egyszerű, és a kifizetett csomagok átvétele másodpercekig, míg az utánvétes küldemények megszerzése is kevesebb, mint egy percig tart. A vásárló a webshopban a szállítási módok közül kijelöli a Weboxot, majd a legördülő menüből kiválasztja azt az adott terminált, ami számára a legkényelmesebben megközelíthető. A megrendelt csomag egy munkanapon belül az automatába kerül, ahonnan 72 órán keresztül bármikor átvehető. Amint a csomag bekerült a terminál egyik fiókjába, a rendszer automatikus SMS és e-mail értesítést küld a vásárlónak, melyben egy egyedi nyitókód és egy QR-kód is szerepel. A kód és a mobilszám begépelésével vagy a QR-kód segítségével nyitható ki a fiók. Ha a vásárló utánvéttel kérte a csomagot, azt a beépített kártyaolvasó használatával kifizetheti, majd ezek után juthat hozzá a várva várt termékhez. Sőt, a Webox esetében még csak nem is kell személyesen intézni az átvételt, hiszen bárki, akinek elküldjük a speciális kódot és megadjuk a telefonszámunkat, ugyanígy kiveheti a csomagot. Ráadásul az automaták olyan helyeken kerülnek telepítésre, ahol más programokkal (vásárlás, szórakozás, tankolás) is össze lehet kapcsolni a csomagátvételt, így időt takaríthatunk meg.

Ivády István, a Webox Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta:„Cégünk egy fiatal, lendületes vállalkozás merész tervekkel és agilis csapattal.  Csomagátadó automaták telepítésére és üzemeltetésére esküdtünk fel. Tervünk, hogy három éven belül egy olyan innovatív és jövőbemutató szolgáltatást terjesszünk el egész Magyarországon, ami megkönnyíti az emberek hétköznapjait és segíti a vállalkozások életét. Terveink szerint 42 csomagterminál lesz Budapesten és 38 vidéken, ami idén 80 automatát jelent. Jövő év végére további 50 ilyen terminál beüzemelésével számolunk, 2016-ra pedig szeretnénk elérni a 300-at.”

A Webox rendszerének használói között már az induláskor is meghatározó piaci szereplők találhatóak meg. Ilyen például az Extreme Digital vagy a PCLand, amelyek az elsők között vették fel kiszállítási módjaik közé a csomagátadó automatákat, így augusztustól elérhető a szolgáltatás. Szarka Szilvia, az Extreme Digital marketing vezetője így nyilatkozott erről: „Az Extreme Digital mindig is egy innovatív vállalat volt. Piacvezető online kereskedőként nem volt kérdés, hogy a Webox is bekerül a széles átvételimód-választékunk közé. A rendszer a mi szempontunkból semmiben sem különböző, mint bármelyik másik fixpontos csomagátvétel, de vásárlói élmény teljesen új: egyedi szín a kiszállítási módok között, amelyben a  vásárló minden kötöttség nélkül, maga határozza meg, hogy mikor, hol szeretné átvenni a csomagját. Éves szinten több mint 150 000 db csomagot küldünk ki. Az összes vásárlónk kb. negyede választ valamilyen fixpontos csomagátvételt. A Webox elsősorban ebből a szeletből fog vásárlókat gyűjteni.”

Continue Reading
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek