Connect with us

technokrata

Így tévézünk a jövőben

ip_tv

Dotkom

Így tévézünk a jövőben

Ilyen lehet fogyasztói televíziózási élmény 2020-ra, ha valóra válnak a nézői várakozások.

Az Ericsson Media Vision 2020 projekt, amely egy az Ericsson globális szervezetében végzett kiterjedt, átfogó kutatási program, a televíziózás és a média területének fejlődését vázolja fel. Az Ericsson hat tényezőt határozott meg tanulmányában, melyek alapjaiban változtatják meg a televíziózás jövőjét, és melyeket az angol „Game Changer” megnevezéssel illet. Ezek mindegyike egymással kölcsönös összeköttetésben álló üzleti, fogyasztói és technológiai háttérrel rendelkezik.

E tényezők közül az első az Ericsson „folyamatosan fejlődő élmény” elgondolása. A most kiadott tanulmány képet ad arról, hogyan várja el a fogyasztói generáció 2020-ban a televíziózás, a filmnézés és a játék élményétől, hogy integrált és bárhol hozzáférhető legyen, miközben igazodik érdeklődésükhöz, az általuk használt eszközökhöz és személyes helyzetükhöz. A nagyobb felbontás, a több képernyő és az interaktivitás magától értetődően épül a prémium tartalom köré egy olyan világban, amelyet a videó és a közösségi média összeolvadása jellemez. Az Ericsson megvizsgálta, hogyan lesz egyre szélesebb az „élmény” definíciója, ahogyan a médiaipar elveszíti exkluzivitását az élmény alakításában a készülékgyártókkal, közösségi hálózatokkal és az alkalmazások ökoszisztémájával szemben.

Az Ericsson „folyamatosan fejlődő élmény” elképzelése a következő alapvető megállapításokat hangsúlyozza:

ericsson

„A fogyasztók számára fontos értékek gyorsan fejlődnek – jelentette ki Per Borgklint, az Ericsson vezető alelnöke és a támogatási megoldásokkal foglalkozó üzleti egység vezetője. – Ezért a televíziós tartalom szerkesztésével, hozzáférhetővé tételével, kifizetésének megoldásával és az általa nyújtott élménnyel kapcsolatos feltételezéseknek, akárcsak a médiaiparnak, alkalmazkodnia kell ezekhez a várakozásokhoz. A tartalomtulajdonosoknak és a műsorszóró vállalatoknak módosítaniuk kell a műsorformátumokat, a terjesztési jogokat és a hirdetési modelleket. A televíziós szolgáltatóknak valóságos „szolgáltatásaggregátorrá” kell válniuk, lehetővé téve a nézőknek a tartalom kiválasztását, variálását, a célzott tartalomkeresést, és teljes körű elérést.”

A változás hajtóerejét a fogyasztók adják, és az ő igényeik határozzák meg a technológia és médiaipar üzleti modelljeit is. Az Ericsson „Forever Evolving Experience Game Changer” tanulmánya ismerteti azokat a konkrét hatásokat, amelyekkel a tartalomtulajdonosok, a televíziós szolgáltatók, a hálózattulajdonosok és a hirdetők sikeresek lehetnek a 2020 felé tartó úton.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek