Connect with us

Hirdetés

technokrata

Gyorsan vagy biztosan? A vaterázóknak leginkább a biztonság számít

Dotkom

Gyorsan vagy biztosan? A vaterázóknak leginkább a biztonság számít

A gyors kiszállítás önmagában nem elegendő a vásárlói elégedettséghez.

Az áprilisban több száz webáruház és hagyományos bolthálózat kínálatával bővülő online piactér, a Vatera tapasztalatai szerint, míg külföldön jellemzően a lehető legrövidebb szállítási határidőt igénylik a felhasználók, a hazai vásárlók inkább várnak egy-két napot, ha így megbízhatóan, és ezáltal sokszor kedvezőbb áron juthatnak hozzá a kívánt termékhez.

“A Vaterán vásárlók nem az egynapos határidőt tartják a legfontosabbnak, sokkal inkább a zökkenőmentes kiszállítást, a határidő pontos betartását és a megbízhatóságot emelik ki, valamint az eladó és a fizetési mód kiválasztásában is fontos szerepe van a korábbi szállítások értékelésének” – foglalta össze egy korábbi felmérés eredményét Szanitter Áron, az Allegro Group HU Kft. piacterek ügyvezető igazgatója. A Vatera felmérése szerint a rugalmas és változatos szállítási módok közötti választás lehetősége, és a pontos határidőre történő szállítás kiemelten fontos a vaterázók számára, és a gyorsaság önmagában nem elegendő a vásárlói elégedettséghez.

Vatera_szallitas

A Vaterán a levélküldemény és a személyes átvétel a legnépszerűbb

A Vatera legfrissebb adatai szerint a legnagyobb hazai online piactér eladói közel 3 és fél millió cikknél kínálnak levélküldeményként történő szállítást, és a felhasználók a vásárlások 53 százalékában élnek is ezzel a lehetőséggel. A személyes – és tulajdonképpen így a legbiztonságosabb – átvétel is népszerű: több mint 3 millió terméklapon jelölték meg ezt a kézbesítési módot, és a vásárlók 27,5 százaléka vette át így a megrendelt cikket. Ezeket követi a Vaterafutár – melynek kihasználtsága 2012 júliusa óta több mint hétszeresére nőtt – majd a postacsomagok, illetve utánvétes csomagok. A legnagyobb online piactér adatai alapján a felhasználók többsége a fixáras termékekért (61,13%) előre utalással fizet, ami azt mutatja, hogy az online vásárlók egyre jobban bíznak az eladókban, és többnyire pozitív tapasztalatokkal rendelkeznek. Az előre utalás az e-kereskedelmi piachoz képest is igen magas aránya kifejezetten Vaterás sajátosság, mivel az eladói értékeléseknek köszönhetően minden vásárló előre látja mennyire bízhat meg az eladóban. A vásárlók mindössze 27,54%-a fizet személyes átvételkor, és csupán 2,62%-uk egyenlíti a számlát utánvéttel.

A PostaPontokra történő kiszállítás nemzetközi viszonylatban nem jellemző, itthon mégis fokozatosan nő a népszerűsége, melynek egyik oka az online vásárlók árérzékenysége. Egy 2013-as, webáruházak körében végzett kutatás szerint már az eladók 21,43 százaléka kínálta lehetőségként az átvevőpontokon történő átvételt.

Külföldön kicsit másképp

A hazai tapasztalatokkal ellentétben az amerikai kontinensen jellemzően a gyorsaság a legfontosabb, és az e-kereskedelmi cégek mindent megtesznek a minél rövidebb szállítási határidők elérése érdekében. Az amerikai webáruházaknál bevett gyakorlat, hogy a korábbi rendelések alapján megpróbálják előre jelezni, hogy mely terméket melyik földrajzi területen vásárolják meg a közeljövőben, és mielőtt bárki megrendelné azt, a terméket már elküldik a helyi központba, ezzel radikálisan lecsökken a szállítási idő. Az egyre népszerűbb mobil applikációkkal már azt is megnézhetjük, hogy az adott termék a vásárló tartózkodási helyének közelében melyik üzletben érhető el, így a megrendelt terméket akár 1-2 órán belül házhoz is tudják szállítani.
A jelenlegi lehetőségektől pedig már nem áll messze a hazánkban is hamarosan megjelenő átvételi automaták konstrukciója.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés