Connect with us

Hirdetés

technokrata

Így képzeli a televíziózás jövőjét az Ericsson

Dotkom

Így képzeli a televíziózás jövőjét az Ericsson

Az Ericsson Media Vision 2020 tanulmánya hat gyökeres változást hozó iparági trendet ismertet a televíziós piacon.

2020-as év globális összesítésében 9 milliárd ember szerepel majd. Ez több mint 8 milliárd mobil szélessávú előfizetést és 1,5 milliárd digitális televíziózási lehetőséggel rendelkező háztartást jelent majd. Ekkorra az analóg televíziózás szinte már a múlté lesz. A hálózatba kapcsolt társadalom több mint 50 milliárd csatlakoztatott eszközt jelent majd, amelyből 15 milliárd képes lesz videószolgáltatások használatára is.

Ezek a számok az Ericsson új Media Vision 2020 tanulmányának legfőbb előrejelzései. Az Ericsson jövőre vonatkozó stratégiai meglátásaiból kiderül, hogyan fejlődik majd a TV és  média iparág a következő hat évben, melynek értéke 2020-ra eléri a 750 milliárd dollárt.

PlasmaTV_Horizontal-image-1

A Media Vision 2020 projekt több mint hat hónapos kutatás, és több száz, az Ericsson globális szervezetéhez tartozó munkatárs munkájának eredménye. A végeredmény statisztikai adatokat, részletes felméréseket, valamint iparági szereplőkkel és fogyasztókkal folytatott személyes, illetve fókuszcsoportos, interjúkat tartalmaz.

A kutatás kulcsfontosságú trendeket határoz meg, amelyek megvalósulása az egyes térségek infrastruktúrájától és gazdasági fejlettségétől függően eltérő lesz. A fejlett piacokra vonatkozóan a következőket jósolják:

1.    Valóra válik a hálózatba kapcsolt társadalom – 15 milliárd, videoszolgáltatások használatára alkalmas eszköz csatlakozik majd a szélessávú hálózathoz. Ez a televíziózás élményét is átalakítja. A mobil szélessáv minden térségben elengedhetetlen, a feltörekvő piacokon pedig alapvető fontosságú.

2.    Továbbra is a tartalom- és szolgáltatáscsomagokban rejlik a legnagyobb lehetőség – A fogyasztók számára érték az egyszerűség: szívesen veszik, ha egyetlen számlát kapnak az összes szolgáltatásról. A szélessáv iránti alapvető igény azonban lehetővé teszi az ajánlatok megkülönböztethetőségét a szélessávú hozzáféréstől és tartalomtól függően.

3.    Az igény szerinti szolgáltatások aránya kiegyenlítődik az élő/lineáris szolgáltatásokéval – A szélessávú hozzáférés felgyorsítja a fogyasztói szokások már folyamatban lévő eltolódását az igény szerinti tartalom-hozzáférés felé, amely ekkor már a fogyasztás 50%-át teszi ki.

4.    Az új belépők új befektetéseket jelentenek – A mobil szélessáv kapacitásának és elterjedésének növekedése, illetve a minden eddiginél több csatlakoztatott eszköz eredményeképpen bármely nagykapacitású eszköz prémium minőségű „TV-aggregátorrá” válhat.

5.    A piaci bevételek 750 milliárd dollárra nőnek – a 2013-ban elért 530 milliárd dolláros értékről. A bevételek eloszlása azonban eltolódik a tartalomtulajdonosok, műsorszóró vállalkozások, televízió-szolgáltatók és hálózatüzemeltetők felé, elsősorban azért, mert a márkák egyre fontosabbnak tartják a hirdetési tevékenységet.

6.    OTT tartalom szállítás mindenkinek – Az OTT (over-the-top) tartalom szállítása minden tévészolgáltó vagy tartalomtulajdonos rendelkezésére áll a fogyasztók elérése és a kiépített szélessávú szolgáltatásplatformok fejlesztése érdekében.

ip_tv

Media Vision 2020 elgondolás gyakorlati alkalmazását, és a 2020-ra vonatkozó sikeres stratégiák megalkotását lehetővé teendő az Ericsson megalkotta Game Changers elnevezésű projektet is, amely 2014 során jelentéssorozatban ismerteti a tagolódásra, a lehetőségekre és a változásokra legnagyobb befolyást gyakorló hajtóerőket és katalizátorokat:

·         „Folyamatosan fejlődő élmény

·         „Az IP elkerülhetetlensége”

·         „Márkaverseny”

·         „A fogyasztási modellek és csomagok változása”

·         „A TV felhő- és webalapú megközelítése”

·         „Új befektetések, új szereplők”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés