Connect with us

technokrata

Mi kerül a karácsonyi virtuális kosarunkba?

Dotkom

Mi kerül a karácsonyi virtuális kosarunkba?

A Grando online pláza előrejelzése az idei karácsonyi vásárlási szezonra.

Az online üzletekben is megkezdődött az ünnepek előtti nagy hajrá: az Egyesült Államokban a karácsonyi bevásárlást megnyitó hálaadás és „fekete péntek” alkalmával az internetes vásárlások csaknem 3 milliárd dollárt tettek ki1, hazánkban pedig 46 milliárd forintos forgalmat jósolnak a szakértők decemberre.2 Az Allegro Group novemberi felmérésében arra keresett választ, hogy az idei karácsonyi főszezonban kik választják majd a vásárlásnak ezt a kényelmes és időtakarékos formáját, és milyen termékek kerülnek a virtuális kosarukba a következő hetekben.

Tömegek a virtuális plázában

Az Allegro Group által üzemeltetett Grando.hu online pláza kérdőíves felmérése3 szerint a virtuális üzletek idén is tömegeket csábítanak át a zsúfolt plázákból a kényelmes kanapékra: a megkérdezettek 92,4 százaléka el tudja képzelni, hogy idén asztali számítógépén keresztül, 37,7 százaléka pedig azt is, hogy okostelefonján keresztül rendel karácsonyi ajándékot. Összehasonlításképp az Egyesült Államokban a hálaadás és a „fekete péntek” során a megrendelések 15,6 százaléka táblagépről, 8,6 százaléka pedig okostelefonokról érkezett. Bár az online vásárlást elsősorban a férfiak részesítik előnyben, a felmérés szerint a karácsonyi időszakban a nők aránya jelentősen megnő a vásárlók között, várhatóan idén is meghaladja majd az ötven százalékot.

shopping online

Kényelmesen intézzük a karácsonyi bevásárlást

A válaszadók 36 százaléka a karácsonyi nagybevásárlást azért online intézi, mivel így nem kell kimozdulnia, a nyitvatartási időkhöz alkalmazkodnia, vagy épp a csomagokkal bajlódnia. Második helyen a kedvezőbb ár áll (23%), amit szorosan követ a széles kínálat (17%), hiszen a nagyobb üzletközpontok polcai ilyenkor hamar kiürülnek. A válaszadók 14 százaléka pedig azért a neten tervezi megrendelni az ajándékokat, mivel ez kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás.

Okos készülékek karácsonya várható

A korábbi évekhez hasonlóan az idei ünnepi szezon leginkább keresett termékei várhatóan az elektronikai cikkek lesznek, ezen belül is az okostelefon, a tablet és az okos TV. A háztartási kisgépek piaca az elmúlt egy évben a teljes kereskedelemben kétszámjegyű növekedést4 produkált hazánkban. Ez a tendencia minden bizonnyal a decemberi online vásárlásokban is megmutatkozik majd. A hazánkban is egyre népszerűbb e-book is előkelő helyen áll a slágertermékek között, bár a felmérés szerint egyelőre a papír alapú könyveket részesítjük előnyben. Emellett a lakberendezési cikkek, játékok, ékszerek és parfümök is bekerülnek majd a karácsonyfa alá. Bár sokan úgy vélekednek, hogy ez az időszak egyre inkább a túlköltekezésről szól, a felmérésben résztvevők karácsonyi kívánságlistáján a termékek mellett helyet kapott a szeretet, a béke és a nyugalom is.

online_shopping

Növekedés az elektronikus fizetési módokban

Míg a Medián júniusi kutatásában a vásárlók 73 százaléka válaszolta azt, hogy az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet, a karácsonyi időszakban mégis az elektronikus fizetési módok arányának növekedése várható. Az asztali számítógépen keresztül internetezők csaknem fele (46%) el tudja képzelni, hogy a neten fizet a termékért, szolgáltatásért. A 26-35 év közöttiek ennél nagyobb arányban találják vonzónak az internetes fizetés lehetőségét (57,3%), a magasabb végzettségű válaszadók 63,8 százaléka tartja lehetségesnek, hogy ezt a fizetési módot válassza karácsonyi vásárlása során, és a nők is nyitottabbak mutatkoznak az átlagosnál (48,6%).

Inkább a futárt várjuk, mint hogy futkározzunk

A hazai e-kereskedelemben fokozatosan nő az átvevőpontok népszerűsége, ami elsősorban anyagi megfontolásokra vezethető vissza. Ám az év végi időhiányban sokan inkább lemondanak a néhány száz forintos megtakarításról a kényelem javára. A válaszadók 44,6 százaléka vallotta azt, hogy legutóbbi vásárlása során a futárszolgálattal történő kézbesítést választotta. Ez az arány a nyugdíjasok, a városban illetve a községben élők között meghaladta az 50 százalékot.

 „A tavaly karácsonyi időszakot követő elégedettségi felmérésünk5 szerint a vásárlók 92,7 százaléka a vállalt szállítási határidőn belül megkapta a megrendelt termékeket, amit 96,1 százalékuk kiválónak illetve a leírásnak megfelelőnek tartott. Idén is Mindent megteszünk azért, hogy ez az arány idén még tovább javuljon.” – mondta Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletág igazgatója.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

Dotkom