Connect with us

Hirdetés

technokrata

A fogyasztók szeretnék, ha megértenék őket

Dotkom

A fogyasztók szeretnék, ha megértenék őket

A SAS tanulmánya szerint tízből hatan előrelépést tapasztalnak a személyre szabott ügyfél-kommunikációban.

A vezető analitikai szállító SAS nemrégiben készült tanulmánya szerint ugyan a megkérdezett fogyasztók 71%-ának fokozódtak az adatvédelemmel kapcsolatos aggályai az utóbbi időszak hírei hatására, 60%-uk mégis elvárja a vállalatoktól, hogy ismerjék a preferenciáikat és megértsék az igényeiket. Az Amerikai Egyesült Államokban 1.260 fő bevonásával készült felmérés során a válaszadók 59%-a nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt öt évben fejlődést tapasztalt a személyre szabott ügyfél-kommunikációban.

A TEHETŐSEBB ÉS FIATALABB VÁSÁRLÓK ELVÁRÁSAI MAGASABBAK

A tanulmány rámutatott, hogy a magas jövedelemmel rendelkező (67%), és a 30 évnél fiatalabb válaszadók (66%) részéről inkább elvárás, hogy a cégek megértsék őket. A tehetősebbek egyúttal a személyre szabott szolgáltatások, az ún. perszonalizáció javulásáról (69%) és kevesebb irreleváns üzenetről (44%) számoltak be, a 30 év alattiakhoz hasonlóan.

A résztvevők kilenc különböző iparágat értékeltek aszerint, hogy az azokban működő vállalatok milyen mértékben értik meg vásárlóikat. Ez alapján a kizárólag online csatornát alkalmazó kiskereskedelem végzett az első helyen 3,8 ponttal a maximálisan elérhető 5-ből. Más iparágaktól lemaradva csupán 3,3 pontot kaptak a légitársaságok, és 3-at a szállásadók, holott ezeken a területeken jellemzően nagy mennyiségű ügyféladat áll a vállalatok rendelkezésére, például a hűségkártyáknak vagy a foglalásoknak köszönhetően.

customer-service-communication 

Amikor a válaszadók azokat a szervezeteket értékelték, amelyekkel ténylegesen üzleti kapcsolatban állnak, a banki ügyfelek kétharmad része gondolta úgy, hogy a saját pénzintézete megérti az igényeit. A bankok ezzel az eredménnyel azért tudták megelőzni a belföldi kiskereskedőket (57%) és a mobilszolgáltatókat (51%) is, mert megfelelő, releváns üzenetekkel érik el ügyfeleiket az ügyfél-kommunikáció során, illetve az üzletkötés megkönnyítése érdekében több csatornán is biztosítják elérhetőségüket. A megkérdezett férfiak (69%) a nőknél (62%) nagyobb arányban érezték úgy, hogy a bankjuk megérti őket. Arra hivatkozva, hogy a bankok csak releváns ajánlatokat küldenek a számukra, a magasabb jövedelemkategóriába tartozók a többi ügyfélhez képest magasabb értékeket adtak a személyre szabott bánásmód vonatkozásában.

KÖLCSÖNÖSEN ELŐNYÖS KAPCSOLAT

„Amennyiben a vállalatok okosan használják az analitikát, és megfelelő érzékenységgel kezelik a vásárlóik személyes adatait, akkor win-win szituáció alakulhat ki. Ez egyrészt előnyös a márkák számára, akik megérthetik az ügyfeleiket, és ez alapján jövedelmező kapcsolatot alakíthatnak ki velük. A fogyasztók pedig releváns ajánlatokat kaphatnak a vállalatoktól, és a cégek az általuk preferált módon kommunikálhatnak velük.” – fejtette ki Wilson Raj, a SAS globális Customer Intelligence igazgatója. Raj kiemelte, hogy a technológia abban is a vállalatok segítségére lehet, hogy betartsák az etikai kódexük előírásait a vásárlói információk védelme érdekében.

 Customized-apps-provide-for-improved-tablet-use-in-business_16000844_800728899_0_0_7078493_500

Az ügyféladatok hasznos információvá alakításában, így például a szívesen fogadott, releváns ajánlatok kidolgozásában támogathatják a szervezeteket az integrált marketingmenedzsment megoldások. Ezen eszközök piacát vizsgálta a Gartner egyik legújabb elemzésében, amelyben a vezetők közé sorolta a SAS-t a végrehajtási képesség és a vízió teljessége alapján. A Gartner-jelentésben is említett SAS Customer Intelligenceegyesíti a SAS négy népszerű ügyfélintelligencia szoftverét: a marketingautomatizálást, marketingoptimalizációt, valós idejű döntéstámogatást és a digitális marketinget. Ezzel az eszközkészlettel a marketingszakemberek hatékonyan kezelhetik az ügyfélkapcsolatokat a különböző csatornákon keresztül, tartalmas vevői interakciókat valósíthatnak meg a pozitív ügyfélélmények érdekében, és optimális big data-n alapuló döntéseket hozhatnak meg. A Gartner szerint a SAS a CRM többcsatornás kampánymenedzsment és a marketing erőforrás-menedzsment területén is vezető szállító.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés