Connect with us

technokrata

Kutatás: népszerűek a vásárlói hűségprogramok

Kundenkarten

Dotkom

Kutatás: népszerűek a vásárlói hűségprogramok

A Conlumino és a SAS tanulmánya szerint az egyesült királysági vevők csaknem 95%-a rendelkezik hűségkártyával.

Napjainkban a kiskereskedelmi piacokon alacsony az organikus növekedés, ezért minden eddiginél fontosabbá válik a meglévő vevők hűségének kiépítése és fenntartása. Erre a témakörre fókuszál a Conlumino és a SAS nemrégiben megjelent egyesült királyságikutatása, amely szerint népszerűek a vásárlói hűségprogramok a fogyasztók körében. A felmérés alapján a szigetországi vevők csaknem 95%-ának van legalább egy hűségkártyája, és 88 százalékuk rendszeresen használja is azt vásárláskor.

A londoni Conlumino elemzőcég, valamint az üzleti analitikai szoftverek és szolgáltatások vezető szállítójának számító SAS idén júniusban készítette a kutatást 2109 egyesült királysági fogyasztó és 100 szigetországi kiskereskedő bevonásával. A tanulmány rámutat, hogy hátrányba kerülhetnek a hűségprogrammal nem rendelkező kiskereskedők, ugyanis a megkérdezett vevők több mint 40%-a kisebb valószínűséggel vásárolna ilyen üzletben.

A válaszadó fogyasztók csaknem 82% százaléka szerint pozitívan befolyásolja a vásárlás valószínűségét, ha érzelmi kötődés alakul ki egy márkával vagy kiskereskedővel szemben. A felmérés rávilágít, hogy a vevők részéről a korábban vásárlói hűségprogramokba invesztáló kiskereskedelmi vállalatok irányába a legmagasabb szintű az érzelmi elköteleződés. Ilyen például a Marks & Spencer, a Sainsbury’s, a Boots UK, valamint a legmagasabb értéket (19,4%) elérő Tesco, amely 16 millió aktív résztvevővel rendelkező hűségprogramja a magyarországi vevők számára sem ismeretlen.

Kundenkarten

Vásárlói adathalmaztól a hatékony marketingstratégiáig

A hűségprogramoknak köszönhetően a kiskereskedelmi vállalatok a vevőik preferenciáit és fogyasztási szokásait is megismerhetik. A hűségkártyák használatakor ugyanis hatalmas mennyiségű ügyféladat keletkezik, amelyekből a cégek nagy teljesítményű analitikai eszközök segítségével értékes információkat nyerhetnek, amelyek aztán meghatározhatják a marketingstratégiájuk irányvonalait. A SAS megoldását alkalmazva a kiskereskedők például egyedi igényeknek megfelelően kidolgozott ajánlatokkal kereshetik meg vevőiket, vagyis a megfelelő terméket, a megfelelő áron, időben és csatornán keresztül kínálhatják számukra, amely nagyobb forgalmat és nyereséget eredményezhet. Mindez egybecseng a kutatásban résztvevő vásárlók által megfogalmazottakkal, ugyanis körülbelül felük nyilatkozott úgy, hogy személyre szabott ajánlatok esetén nagyobb valószínűséggel vásárolna újra az adott kiskereskedőtől.

A kutatás szerint a vevők jelentős része nem érzi aggályosnak, hogy a kiskereskedők személyre szabott ajánlatok kidolgozásához szükséges adatokat gyűjtsenek. A fogyasztók csaknem 40%-a beleegyezik abba, hogy marketinganyagokat kapjon, vagyis számottevő hányaduk gondolja úgy, a direkt marketing formájában érkező releváns ajánlatokból haszna származhat. Több mint harmaduk pedig elismeri, hogy a marketingajánlatok hatására nagyobb valószínűséggel vásárol az adott kiskereskedőtől.

Hűségépítés mobilon keresztül

A mobil szolgáltatásokban rejlő egyre nagyobb lehetőséget jelzi, hogy a megkérdezett vevők csaknem 30%-a valószínűleg élne az üzletben tartózkodás alatt a mobiljára érkező releváns ajánlattal. „Már az is jelentősen növelné a kiskereskedelmi nyereségrátát, ha a mobiltelefon-előfizetők csupán töredéke vásárolna a készülékére érkező ajánlat hatására.” – mutatott rá Alex Fovargue, a SAS egyesült királysági és írországi irodájának kiskereskedelmi szakértője.

 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek