Connect with us

Hirdetés

technokrata

Digitális városok a Földközi-tengernél

Dotkom

Digitális városok a Földközi-tengernél

A Cisco technológiájára épülő virtuális ügyintézési pontokat állítottak az állampolgárok szolgálatába két nagyvárosban a Földközi-tenger partján.

A franciaországi Nizzában, egy bevásárlóközpontban, a spanyolországi Barcelonában pedig egy egykori iparterület helyén kialakított városrész ifjúsági házában állítottak fel egy-egy videokonferenciás mini irodát, amelyekben a Cisco TelePresence segítségével intézhetik hivatalos ügyeiket a városok polgárai.

Ezeken az ügyintézési pontokon a felhasználó közvetlenül beszélhet az ügyintézővel egy képernyőn keresztül. A hivatal munkatársa fogadja és feldolgozza a kérelmeket, illetve tanácsot ad a felmerülő kérdésekben. A beszélgetés a személyes találkozás élményét adja anélkül, hogy az ügyintézéshez be kelljen menni valamelyik központi hivatalba.  A Cisco Remote Expert Smart Solution for Government Services (virtuális kormányzati ügyintéző) megoldása ugyanakkor több mint egy videokonferencia. Az ügyintézési pont a nagyfelbontású videó és a jó minőségű hang mellett olyan kiegészítőkkel is rendelkezik, mint az érintőképernyő, kamera, szkenner, nyomtató. A kabinban található postaláda segítségével a felhasználó közvetlenül eljuttathatja a hatóság részére a kinyomtatott és megfelelően kitöltött dokumentumokat.

Digital City Hall_1

A rendszer nagyon egyszerű és könnyen kezelhető. A felhasználónak csak be kell ülnie a fülkébe, meg kell érintenie a képernyőt, és máris videokapcsolatba léphet az ügyintézővel. Semmilyen előzetes regisztrációra nincs szükség. Az érintésvezérlés segítségével könnyen megoszthatóak a kérdéses dokumentumok, majd a megbeszélés végén egy elégedettségi felmérés jelenik meg az érintőképernyőn, amelynek kitöltésével értékelhető a szolgáltatás, így segítve a megoldás további tökéletesítését.

„A Cisco távoli elérést segítő megoldásait, mint amilyen a Remote Expert Smart Solution for Government Services, arra tervezték, hogy hatékonyabbá tegyék az elektronikus ügyintézést. A TelePresence kabinok használatával ügyfélbarát módon, egy érintőképernyő egyszerű használatával, az ügyintézővel szinte személyesen intézhetjük hivatalos ügyeinket. Beszkennelhetjük dokumentumainkat, tanácsot kérhetünk, kinyomtathatjuk, az ügyintéző segítségével ki is tölthetjük a megfelelő nyomtatványokat, és egy mozdulattal feladhatjuk ezeket a hatóság részére. A kormányablakok nyitásával Magyarországon is fontos lépések történtek az ügyintézés megkönnyítése érdekében. A nizzai és barcelonai példa arra mutat rá, hogy a szélessávú internet és a videotechnológia alkalmazásával az ügyintézés és a szolgáltatások még közelebb vihetők az állampolgárokhoz.” – mondta Kovács József, a Cisco Magyarország államigazgatási üzletágának vezetője.

Digital City Hall_2

A nizzai ’Spot Mairie’ elnevezésű ügyfélszolgálati ponton például parkolási engedélyek, vagy házasságkötéssel kapcsolatos ügyek teljes körű intézése ugyan úgy lehetséges, mintha a felhasználó az önkormányzat, vagy az okmányiroda hivatalában ülne. A nyilvántartások lekérdezése, az építési engedélyek vagy az önkormányzati panaszok hamarosan szintén elérhetőek lesznek a virtuális ügyintézési helyeken.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés