Connect with us

technokrata

Fogékonyak az okostelefonokra a fiatalok

Smartphone-use-in-India-post

Dotkom

Fogékonyak az okostelefonokra a fiatalok

A Szegedi Tudományegyetem a Csongrád megyei fiatalok mobil- és közösségimédia-használatára volt kíváncsi.

Mennyire ismerik a fiatalok a mobilt, amit kezükbe vesznek és a szolgáltatásokat, amik közül választhatnak? Mit kereshet a mobil a tanórákon? Mit csinálnak mobiljukkal a tanárok, amikor nem sms-eznek? Miért nem puskáznak eleget telefonról a diákok? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre kereste a választ Csongrád megyei fiatalok mobil- és közösségimédia-használata című régiós felmérés. A Magyar Telekom Dél-alföldi régiójának támogatásával készült kutatás eredményeit elsőként a Smartmobil konferencián ismertette a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán működő Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoport. Az anyag most e-könyvként mindenki számára elérhetővé vált.

Smartphone-use-in-India-post

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Szegedi Tudományegyetem és a Magyar Telekom Dél-alföldi régiója közti stratégiai együttműködés: már elérhető a eredménye. Bár a kutatók csak a helyiek szokásait vizsgálta, az 1747 értékelhető válaszadó fiatal magas száma miatt az eredmény alighanem bármelyik másik magyarországi terület (kiemelten az egyetemi fókusszal rendelkező megyék) fiataljaira vonatkoztatható.

A jelenleg közép- és felsőoktatásban részt vevő generáció kiemelten fogékony a mobileszközök használatára, így az ő bevonásuk és mobilos ismereteik bővítése kiemelten fontos mind a tudományos-oktatási terület, mind a telekommunikációs cégek számára. Ehhez alapvetően két dologra van szükség: egyrészt meg kell ismerjük, hogy milyen ismereteik (vagy időnként inkább “elképzeléseik”) vannak a mai magyarországi mobilpiacról (szolgáltatókról, szolgáltatásokról), milyen szempontok szerint választanak új eszközöket, és ha már új, nagyobb részben okos eszközeik vannak, akkor mire használják azokat.

Shopper using smartphone

Piaci adatok és digitális oktatási lehetőségek

A kutatási jelentés első részében a piaci ismeretekre voltunk kíváncsiak. Kiderül többek között az, hogy a Csongrád megyei fiatalok körében mekkora részesedése van az egyes mobilszolgáltatóknak. A válaszokból jól látszik, hogy mobilnetes téren a közép- és felsőoktatásban résztvevők körében is igen nagy potenciál van, de az is kiderült, hogy ennek kihasználása nem olyan egyszerű. A piacismeret-ellenőrző kérdésekre adott válaszok ugyanis rámutatnak, hogy sokan nincsenek tisztában vele, hogy pontosan melyik céghez, illetve azon belül melyik területhez fordulhatnak ilyen szolgáltatásért.

kindle-cover-225x300

Míg a világ számos országában próbaprojektek keretében tesztelik a digitális mobileszközök (e-könyv-olvasók, táblagépek, okostelefonok) oktatásban történő felhasználási módjait és lehetőségeit, eleddig sehol nem készült olyan átfogó, előzetes felmérés, amely pontos képet adna arról, hogy a hallgatók miként viszonyulnak a projekteket megelőzően ezekhez az eszközökhöz: hogyan használják, milyen feladatok ellátására gondolják alkalmasnak, illetve mit várnak oktatási környezetben az ilyen eszközöktől. A jelentés második része éppen ezért  mobilok oktatási környezetben való használásáról szól. Mindez azért fontos, mert egyrészt közvetlenül is erősítheti a mobilhasználatot és az ezzel összefüggő forgalmazást, másrészt ha a nevelési-oktatási társadalmi alrendszerbe intézményesített formában is megjelennek a mobileszközök, az közvetetten is pozitív hatással lehet a mobilhasználat intenzitására.

A kutatási jelentés a két legelterjedtebb e-könyves formátumban elérhető.

http://digitalculture.hu/publikaciok/csomoku/

 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek