Connect with us

technokrata

Az Apple-sztori folytatódik: a hiba az ön készülékében van!

apple-food

Dotkom

Az Apple-sztori folytatódik: a hiba az ön készülékében van!

Egy kálvária margójára: Az Apple gépek sem tökéletesek.

Sokan megfogadták azt a mondást, hogy olcsó húsnak híg a leve. Épp ezért igyekeznek márkás, kiépített szervízhálózattal rendelkező cégtől vásárolni, azt remélve, hogy akkor az elkövetkező néhány évben nyugodtan használhatják a terméküket. Péter története is mutatja, hogy ez nem mindig van így. Alig 1 hónappal ezelőtt számoltunk be a történetéről, aki egy szép napon egy angliai Apple boltban úgy döntött, hogy megajándékozza magát egy 11″-es MacBook Air-el.

Néhány hónapig minden szép és jó volt, ám januárban meglepő rendellenességek jöttek elő. A fél millió forintos készülék ugyebár az Apple saját rendszerével, az OSX-el kerül piacra, de a felhasználónak lehetősége van Windows telepítésére is, hiszen sok olyan alkalmazás van, ami csak azon érhető el. Péter is így cselekedett, ám a készülék ilyenkor meglepő hibaüzeneteket produkált, a feladatát nem tudta elvégezni.

apple-food

Előfordul az ilyen, így hősünk a márkaszerviz felé vette az irányt. Az iStyle szervize többször is megpróbálta elsumákolni az esetet, és állításuk szerint nem tapasztaltak semmilyen rendellenességet. Egy hosszú harcok után egy ventilátor cserével orvosolták. Mivel ez sem javított a helyzeten, sőt a beszerelt egység hibája miatt újabb problémát okozott, következhetett egy alaplapcsere.

Ekkor 2 hét boldogság következett, minden ment mint a karikacsapás, egészen az Apple által kiadott frissítésig. Ezt letöltve az Air újra produkálta a bosszantó hibát, és minden kezdődhetett elölről. Péter újra az iStyle-hoz fordult, ahol felajánlottak neki egy cseregépet. Ez, az Apple által küldött készülék a logisztikai nehézségek miatt angol billentyűzettel, és gyengébb hardverrel érkezett volna újdonsült tulajdonosához, aki látva, hogy közel 50 ezer forinttal megrövidítenék, nem fogadta el az ajánlatot.

0b56a7d005736b21df96c2895bcb4bed

Mi jött ezután?

Április elején aztán jött a várva várt üzenet: Megérkezett a gép! Az iStyle munkatársai közel 1,5 hónapos csatározás után kialkudtak egy, az eredeti konfigurációval megegyező gépet. A kaliforniai vállalat a helyzet enyhítésére küldött egy 5. generációs iPod Touch-ot, remélve, hogy ezzel minden el van rendezve, és az ügyfél elégedetten távozik.

Hát nem így lett. A készülék ugyan azokat a hibákat produkálja mint a korábbi példány, a probléma tehát nem hardveres, hanem a szoftverben rejtőzik.  A belefáradt ügyfélnek így nem marad más lehetősége, minthogy eladja az amúgy hardveresen hibátlan készüléket, és a közel fél millió forintot egy másik, talán hálásabb vállalatnál költse el.

bad-apple

Mi a tanulság?

Számunkra a legfontosabb tanulság, hogy az Apple nem veszi komolyan a magyar piacot. Egy közel fél millió forintba kerülő eszköznél nem az a megoldás, hogy hónapokig húzzák a történetet, azt remélve, hogy a végén a megfáradt vásárló beleegyezik a gyengébb konfigurációba. Ha pedig nem, akkor szintén várakozás következik, miután nagy kegyesen, kvázi szívességet téve méltóztatnak kicserélni a saját hibájukból nem működő eszközt.

Javításra szorulnak a hazai Apple boltok ügyfélkezelési procedúrái is, hiszen tisztán látszik, hogy a nem náluk vásárolt – ám a garancia miatt szervizelni köteles – készüléket jó párszor megpróbálták hamis indokokkal elhajtani, gondolván, hogy majd máshol köt ki a szerencsétlen ügyfél. Öröm az ürömben, hogy az iStyle később mindent megtett a helyzet javításának érdekében, de a csúfos kezdés azért így is hagyott egy tüskét Péter emlékezetében.

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy milyen fontos a piacra dobás elötti tesztelés. Ha az Apple megfelelően elvégezte volna ezeket, bizonyos, hogy nem derült volna fény ilyen hibára, de mivel számukra a Windows csak egy szükséges rossz, így valószínű, hogy nem is foglalkoztak ilyenekkel. Márpedig egy fél millió forintba kerülő eszköznél egy ilyen hiba nemcsak ciki, hanem hatalmas veszteség, mivel az ügyfél ennyiért tökéletest vár, és ha azt nem kapja meg, valószínű, hogy a jövőben  másoknak  sem ajánlja majd az Apple notebookokat, a kaliforniai vállalat pedig jópár vásárlótól esik így el.

Aki esetleg – ezek után is-  úgy érzi, hogy neki mindenképpen Apple gépre van szüksége, az pedig ne legyen rest, és alaposan próbálja ki a boltokban kiállított gépeket, hiszen ha belefut egy hibás készülékbe akkor hosszú és idegőrlő kálváriának nézhet elébe…

 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek