Connect with us

Hirdetés

technokrata

Rossz évek várnak a Baidura?

Dotkom

Rossz évek várnak a Baidura?

Bár profitja 60%-kal nőtt a 2011-es évhez képest, mégis félnek a befektetők, hogy az egyre növekvő verseny és a csökkenő hirdetésekből kevesebb lesz a bevételük.

A vállalat bevétele – a keddi hivatalos céges jelentés statisztikái szerint – egész év során 53,8 százalékkal 22,3 milliárd jüanra (777 milliárd forint) nőtt, nettó nyeresége 57,5 százalékkal 10,5 milliárd jüanra, vagyis 366 milliárd forintra emelkedett. Ez az elemzők szerint is kiemelkedő teljesítmény, főképp, hogy a hirdetési bevételek általános visszaesése közepette, a kínai gazdaság talpra állásával a cég a negyedik negyedévben is 36 százalékos profitnövekedést tudott elkönyvelni.

yuanA jövőbeli kilátásokat illetően ugyanakkor már nem ilyen optimisták a szakemberek. A Baidu mindenekelőtt növekvő versennyel kénytelen szembenézni a kínai internetes keresési és hirdetői piacon. A cég jelenleg az előbbi több mint 78 százalékát mondhatja magáénak, jelentős mértékben megelőzve a 2010-ben a szárazföldi Kínából kivonuló Google-t, mely csupán 15 százalékos részesedést jegyez. Az internetezők számának növekedése mellett Kínában egyre nő az okostelefont használók aránya is, a legutóbbi adatok szerint a lakosság mintegy harmada már online adatforgalomra is alkalmas készüléket tudhat a zsebében.

Robin Li, a vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: a telefonos keresések száma három számjegyű növekedést mutat, ami a Baidu jövőbeli stratégiáját is nagymértékben meghatározza. A mobilokon való terjeszkedés és technológiai újítások bevezetése ugyanakkor akár évekig is eltarthat,közben gyengül a hirdetési piac és nő a piacra betörő fiatal vállalkozások száma, ami a Baidu piaci pozícióit gyengítheti. A versenytársak terjeszkedésére példa a vírusirtóiról elhíresült Qihoo 360, mely augusztusban lépett a kínai keresőpiacra, és azóta már mintegy 10 százalékos piaci szeletet hasított ki magának.

c204f__7d5376efgw1e0adlntgh0j

Az idei első negyedévre vonatkozó bevételét – a negyedik negyedéves 6,3 milliárd jüan után – 5,89 és 6,08 milliárd jüan közé tette a Baidu. (MTI)



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés