Connect with us

technokrata

Blogba vásárolná be magát a kínai Alibaba Group

f3ef05d2b816f7b98bc62740_Alibaba-Group

Dotkom

Blogba vásárolná be magát a kínai Alibaba Group

Kínai sajtóértesülések szerint a legnépszerűbb kínai mikroblogban, a Sinában vásárolna nagyobb részesedést Kína e-kereskedelmi óriása, az Alibaba Csoport.

Az Alibaba mintegy 3 milliárd dollárra értékeli a Sina mikroblogot, s 15-20 százalékos részesedést vásárolna abban. A két nagycég közti tárgyalások jelenleg utolsó, záró szakaszukban járnak – értesült a sanghaji Hua Sang Pao gazdasági lap. A híreket egyelőre egyik vállalat sem erősítette meg, az alku ugyanakkor mindkét fél javát szolgálná, a két óriáscég ugyanis a Sinán regisztrált több mint 400 millió mikroblogoló és az Alibaba csoporthoz tartozó Taobao e-kereskedelmi áruház félszázezer virtuális üzletét terelhetné közös platformra.

Az elmúlt hónapokban arról cikkeztek a kínai gazdasági újságok, hogy bár a harmadik negyedévben minden korábbinál több pénzt hajtott a Sina mikroblog a tulajdonosának, a Sina.com-nak, az hosszútávon a gazdaság lassulásának következményeként a hirdetési piac visszaesésétől tart. Az Alibaba számára a másik oldalon új vásárlók megszólítása jelent hosszútávú kihívást, az internetezők számának növekedése ugyanis a korábbi évekhez képest lassulást mutat, az e-kereskedelmi verseny pedig, újabb piaci szereplők színre lépésével, egyre erősödik. A Taobao eladóinak Sinán való térnyerésével mindkét cég problémája egykönnyen megoldódhat, az elemzők így az üzlet nyélbe ütését valószínűsítik.

A megegyezéssel Kína két jelentős nagyvállalata lépne kooperációra: a Sina jelenleg Kína 15. legértékesebb márkája, s az egyik legdinamikusabban fejlődő cég az országban, míg a Taobao a kínai e-kereskedelmi piac háromnegyedét tudhatja magáénak, az ahhoz tartozó taobao.com a világ 14. leglátogatottabb honlapja. A két cég együttműködése a központi kormány célkitűzéseit is segítené, amely a gazdasági szerkezetátalakítás jelszavával az exportorientált gazdaságtól való elmozdulásra és a belső kereslet fellendítésére törekszik. (MTI)



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek