Connect with us

technokrata

A természet közeliség az egyik vezérelv

ricoh-logo

Dotkom

A természet közeliség az egyik vezérelv

A vállalat új mottójáról, az „imagine. change.” – ről valamint a társadalmi felelősségvállalásról kérdezték Ricoh Hungary két vezetőjét Tihanyban.

A Ricoh évtizedek óta ismert márkanév Magyarországon, amelyet a modern és minőségi irodatechnikai eszközökkel azonosítanak. A világszerte elismert vállalat nem csupán az értékesítést tartja fontosnak, nagy hangsúlyt fektet a környezettudatos szemléletre és a fenntarthatóságra is.

Az 1936-ban alapított, tokiói központú Ricoh Company irodatechnikai gépeket, rendszereket gyárt és forgalmaz világszerte, emellett különböző szoftvereket, költségfigyelő- és dokumentumkezelő megoldásokat is fejleszt.

A több mint 230 országban jelenlévő, hazánkban is meghatározó piaci szereplőként számon tartott Ricoh termék- és szolgáltatás portfóliója azonban tovább bővült: amellett, hogy komplett rendszereket telepítenek és üzemeltetnek a néhány fős vállalkozásoktól az önkormányzatokon át a nagyvállalatokig, segítenek azok gazdaságos, a lehető legoptimálisabb működtetésében is. Legyen szó alapvető irodatechnikai igényekről (másolás, nyomtatás, faxolás, szkennelés), digitális nyomdai technológiákról, a költségek kontrollálhatóságának kialakításáról, az informatikai környezet működtetéséről vagy biztonsági kérdésekről, segítenek meghozni a legjobb döntéseket, mindezt a környezetvédelem és fenntarthatóság mentén.

„A környezetvédelem, a fenntartható fejlődés, a természet közeliség a Ricoh egyik vezérelve, az egész gyártási ciklus – az első munkafolyamattól egészen a felhasználóig kerülő eszközig – ennek a szellemiségnek a jegyében zajlik. A célunk az, hogy tevékenységünkkel semmilyen módon ne terheljük a környezetet, ennek érdekében a szokásos minőségi vizsga mellett egy környezetvédelmi ellenőrzésen is átmennek a termékeink. A fenntarthatóság számunkra elsősorban nem a környezeti károk jóvátételét jelenti, hanem a környezettudatos gondolkodást, amellyel megelőzhető a kártétel, vagyis a gyártási és üzemeltetési folyamatokat alapjaiban kell környezetbaráttá tenni” – vélekedik Michael Raberger, a Ricoh Austria és a Ricoh Hungary ügyvezető igazgatója.

Hangsúlyozta: az 1936-ban alapított japán cég egész filozófiája a kezdetektől fogva a természet közeliségen alapszik. Vallják, hogy a fenntarthatóság biztosítása nélkül nem lehetséges a gazdasági fejlődés sem. Ehhez kapcsolódóan a világcég és természetesen anyavállalatai a társadalmi felelősségvállalást is rendkívül fontosnak tartják, mert meggyőződésük, hogy az üzleti életben, a cég tevékenységében az emberi tényező a legfontosabb, hiszen a legnagyobb szakértelemmel kimunkált technológia sem működik enélkül. Az ember, a munkaerő állítja elő azt az értéket, amitől aztán a vállalat elismert és sikeres lehet.

 

Új szlogenünk szerint – imagine. change. – meg kell felelnünk az újabb kihívásoknak. Az elvárások folyamatosan változnak, a modern munkahelyeken a többség ma már kötetlen munkaidő szerint dolgozik, minden szempontból modern technológiát használva. Ez a változás állítja egyre nagyobb elvárás elé a munkaadót, és vele együtt a mi cégünket, hogy minél jobban kiszolgáljuk ezt a fejlődést, hogy ilyen munkahelyet tudjanak ügyfeleink kialakítani – fogalmazott Michael Raberger, aki maga is részt vett a vállalat október első hétvégéjén Tihanyban, a gejzírkúpoknál rendezett csapatépítő tréningjén.

„Munkatársaimmal új utakat keresünk, az eddigi elsősorban környezetszépítő tevékenységeink mellett másként is szeretnénk a közösségért tenni. Mivel a cégünk az információáramlást segíti és teszi egyre könnyebbé és élvezetesebbé, ezért adná magát a feladat, hogy a jövőben olyan gyerekeken segítsünk, akik betegségük, születési rendellenességük miatt információ hiányban szenvednek, gondot okoz nekik az írás vagy olvasás. Lehetőségeinkkel okosan élve biztos sokat tudnánk nekik segíteni” – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

„Új szlogenünk teljes együttgondolkodást jelent az ügyfelekkel. Mindig a cégen belüli folyamatokból kell kiindulni, a mi feladatunk megtalálni és felkínálni a partnereknek az optimális megoldást. Sokszor nem könnyű megfelelni az elvárásoknak, elég például, ha a papírfelhasználás csökkentéséről beszélünk. Magyarországon még mindig a költségek a legfontosabb szempontok, vagyis legyen minél olcsóbb a nyomtatás, az ehhez kapcsolható környezetvédelmi elhivatottság csak lassan tudatosul itthon. Egyszerű példával élve, régen egy cég mondjuk havi mennyiségű információjának mintegy 30%-át kinyomtatták, ma ugyanannál a cégnél ez a havi információ a többszörösére növekedett, hiába nyomtatják ki ennek már csak a 10%-át, a felhasznált papír nem lesz kevesebb. Azon dolgozunk, hogy minél több olyan eszközt értékesítsünk itthon, amelyek nemcsak modernizálják és megkönnyítik az információk kezelését, de hozzájárulnak a környezettudatosabb gondolkodáshoz is” – válaszolta érdeklődésünkre Zöldi Csaba, a Ricoh Hungary kereskedelmi igazgatója.

„A Ricoh a dokumentum kezelés minden fajtájával foglalkozik, legyen szó, akár papír, akár elektronikus alapon történő információkról. Az ügyfeleknek szívesen adunk tanácsot abban is, hogyan optimalizálják költségeiket, igény esetén megvizsgálják az adott cég áramkibocsátását is, és felmérjük, hogy a Ricoh eszközökkel, mennyivel lenne az kevesebb.” „A hatvan fős magyarországi leányvállalat, a Ricoh Hungary munkatársai értékesítők, szervizelők, akik folyamatosan úton vannak, ezért is van nagy szükség az ilyen csapatépítő tréningekre, ahol jobban megismerjük egymást. A magyar cég köszönhetően a multinacionális anyavállalatnak stabil hátteret ad a munkatársainak ugyanakkor elkötelezettséget, magas színvonalú munkát vár el tőlük” – mondta végül Zöldi Csaba.

A Ricoh tehát nem csupán termékeinek értékesítését tartja szem előtt, tevékenységük egyik fontos eleme a társadalmi felelősségvállalás és a környezettudatosság. Ezt mi sem példázza jobban, mint az októberi hétvége, amikor a vállalat ötven dolgozója ment ki a tihanyi Belső-tó közelében lévő gejzírkúpokhoz, hogy a Balaton-felvidéki Nemzeti Park munkatársainak vezetésével önkéntes tereprendezést végezzenek.

 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek