Connect with us

technokrata

20 éves a magyar LG!

Birthday-Cake-by-salvotech-at-Stock.xchng_

Dotkom

20 éves a magyar LG!

Az LG Electronics 1992. szeptember 29-én alapította magyarországi leányvállalatát, amely az első volt a cég márkaképviseletei közül a délkelet-európai régióban.

Az LG Electronics 1992. szeptember 29-én alapította magyarországi leányvállalatát, amely az első volt a cég márkaképviseletei közül a délkelet-európai régióban. Az iroda a kezdetektől a térség piacainak központjaként működött, 2007-től pedig 9 országot irányító régióközponttá nőtte ki magát. A mára 120 alkalmazottal működő LG Electronics Magyar Kft. jelenlegi ügyvezetője Young Woong Lee, aki 2010 decembere óta tölti be ezt a posztot. A dél-koreai gyártó 54 éve indult világhódító útjára az elektronikai iparágban, első rádiójának megalkotásával.

Az LG Electronics története 1958-ban kezdődött, amikor az akkor még GoldStar néven működő vállalat megalkotta Korea első rádióját. Abban az időben a civilizáció szimbólumát jelentő rádió kifejlesztésével a cég elsőként használt hazai gyártású alkatrészeket, az elkövetkezendő egy évben pedig lerakta a koreai elektronika iparág alapjait. A GoldStar volt az első, amely létrehozott külföldi leányvállalatot, K+F és formatervezési központot, illetve ügyfélszolgálatot működtetett. A vállalat a világ elektronikai iparának élvonalába küzdötte fel magát és egyben Korea egyik vezető vállalata lett. Mára 120 országban folytatja tevékenységét világszerte, és több mint 93 000 alkalmazottat foglalkoztat, ebből 120-at a 20 éve működő magyar központban.

A Korea elektronikai iparát megalapító multinacionális vállalat még GoldStar Magyar Kft. néven hozta létre magyarországi leányvállalatát 1992-ben. Akkoriban Ki Wan Kim ügyvezető irányításával kezdődött el a munka a fővárosban, a Deák Ferenc téren lévő irodaházban. 1994 az első teljes üzleti év volt, amikor még csak tévét, videólejátszót, audio berendezéseket és lakossági légkondicionálókat forgalmazott hazánkban és a régió export országaiban, 50-50%-os arányban. 1995-ben mérföldkőhöz érkezett a vállalat: a márka neve GoldStarról LG Electronics-ra változott, amely magával hozta a cégnév váltást is, így a magyarországi központú leányvállalat neve LG Electronics Magyar Kft. lett.

1996-ban elindult a monitorok értékesítése és az előző évhez képest megduplázódtak az eladások, ami közel 5 milliárd forintos forgalmat eredményezett. Egy évvel később, 1997-ben a dolgozók birtokba vették a már saját tulajdonú Könyves Kálmán körúti székházat, ahol az iroda és a raktár még egy épületben volt. Egy év sem telt el, a márka megerősödésének és az eladások növekedésének hála, az itt tárolt termékek kinőtték a nekik szánt területet és a Harbor Parkba költözött át a teljes hazai raktárkészlet. Ezt követően 10 milliárdos forgalmat generált a régióban a magyarországi központú LG azzal, hogy 1998-ban egy évre átvette a monitorok disztribúcióját a német leányvállalattól.

További nagy előrelépést hozott 1999-ben a Flatron típusú tévék és monitorok forgalmazása, előbbiből 80 ezret, utóbbiból 50 ezret értékesített a régióban a vállalat. Ekkor a monitorok és a lakossági légkondicionálók terén is piacvezető volt az LG Electronics, úgy, hogy akkoriban kevesebb, mint 30 fő dolgozott a budapesti székházban. 2010-re a Flatron sikere 10 milliárd forintos forgalmat és 35%-os piaci részesedést hozott a belföldi piacon. 2001-ben megnyílt a prágai iroda, amely a cseh és szlovák piacot koordinálta, valamint útjára indult a mobilkommunikációs divízió is, melynek hatására a forgalom 25 milliárdra ugrott.

A lakossági légkondicionálók terén 2002-ben is sikereket könyvelhetett el az 50%-os piaci részesedéssel. Az év során új ügyvezető érkezett a céghez, 40 főre emelkedett a dolgozók száma. Az értékesítés és marketingtevékenység hatékonyságának növelése érdekében a következő években képviseleti irodákat nyitottak Bulgáriában, Horvátországban és Szerbiában. A hazai LG életében nagy változásokat hozott a 2008-as és a 2009-es év, hiszen új és az előzőnél sokkal nagyobb bemutatóterem épült és átadásra került egy nemzetközi konferenciák megtartására alkalmas auditórium is.

Az LG a közelmúltban budapesti központjába helyezte át a régiót ellátó Call Centerét a lengyelországi Varsóból. Ennek a lépésnek hála a hazai terméktulajdonosok is gyorsabb és hatékonyabb ügyfélkiszolgálásra számíthatnak, ráadásul a vállalat huszonhárom új munkahelyet is teremtett. Az LG magyarországi központja kiemelt figyelmet fordít tapasztalt szakemberek és fiatal pályakezdők foglalkoztatására egyaránt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek