Connect with us

Hirdetés

technokrata

20 éves a magyar LG!

Dotkom

20 éves a magyar LG!

Az LG Electronics 1992. szeptember 29-én alapította magyarországi leányvállalatát, amely az első volt a cég márkaképviseletei közül a délkelet-európai régióban.

Az LG Electronics 1992. szeptember 29-én alapította magyarországi leányvállalatát, amely az első volt a cég márkaképviseletei közül a délkelet-európai régióban. Az iroda a kezdetektől a térség piacainak központjaként működött, 2007-től pedig 9 országot irányító régióközponttá nőtte ki magát. A mára 120 alkalmazottal működő LG Electronics Magyar Kft. jelenlegi ügyvezetője Young Woong Lee, aki 2010 decembere óta tölti be ezt a posztot. A dél-koreai gyártó 54 éve indult világhódító útjára az elektronikai iparágban, első rádiójának megalkotásával.

Az LG Electronics története 1958-ban kezdődött, amikor az akkor még GoldStar néven működő vállalat megalkotta Korea első rádióját. Abban az időben a civilizáció szimbólumát jelentő rádió kifejlesztésével a cég elsőként használt hazai gyártású alkatrészeket, az elkövetkezendő egy évben pedig lerakta a koreai elektronika iparág alapjait. A GoldStar volt az első, amely létrehozott külföldi leányvállalatot, K+F és formatervezési központot, illetve ügyfélszolgálatot működtetett. A vállalat a világ elektronikai iparának élvonalába küzdötte fel magát és egyben Korea egyik vezető vállalata lett. Mára 120 országban folytatja tevékenységét világszerte, és több mint 93 000 alkalmazottat foglalkoztat, ebből 120-at a 20 éve működő magyar központban.

A Korea elektronikai iparát megalapító multinacionális vállalat még GoldStar Magyar Kft. néven hozta létre magyarországi leányvállalatát 1992-ben. Akkoriban Ki Wan Kim ügyvezető irányításával kezdődött el a munka a fővárosban, a Deák Ferenc téren lévő irodaházban. 1994 az első teljes üzleti év volt, amikor még csak tévét, videólejátszót, audio berendezéseket és lakossági légkondicionálókat forgalmazott hazánkban és a régió export országaiban, 50-50%-os arányban. 1995-ben mérföldkőhöz érkezett a vállalat: a márka neve GoldStarról LG Electronics-ra változott, amely magával hozta a cégnév váltást is, így a magyarországi központú leányvállalat neve LG Electronics Magyar Kft. lett.

1996-ban elindult a monitorok értékesítése és az előző évhez képest megduplázódtak az eladások, ami közel 5 milliárd forintos forgalmat eredményezett. Egy évvel később, 1997-ben a dolgozók birtokba vették a már saját tulajdonú Könyves Kálmán körúti székházat, ahol az iroda és a raktár még egy épületben volt. Egy év sem telt el, a márka megerősödésének és az eladások növekedésének hála, az itt tárolt termékek kinőtték a nekik szánt területet és a Harbor Parkba költözött át a teljes hazai raktárkészlet. Ezt követően 10 milliárdos forgalmat generált a régióban a magyarországi központú LG azzal, hogy 1998-ban egy évre átvette a monitorok disztribúcióját a német leányvállalattól.

További nagy előrelépést hozott 1999-ben a Flatron típusú tévék és monitorok forgalmazása, előbbiből 80 ezret, utóbbiból 50 ezret értékesített a régióban a vállalat. Ekkor a monitorok és a lakossági légkondicionálók terén is piacvezető volt az LG Electronics, úgy, hogy akkoriban kevesebb, mint 30 fő dolgozott a budapesti székházban. 2010-re a Flatron sikere 10 milliárd forintos forgalmat és 35%-os piaci részesedést hozott a belföldi piacon. 2001-ben megnyílt a prágai iroda, amely a cseh és szlovák piacot koordinálta, valamint útjára indult a mobilkommunikációs divízió is, melynek hatására a forgalom 25 milliárdra ugrott.

A lakossági légkondicionálók terén 2002-ben is sikereket könyvelhetett el az 50%-os piaci részesedéssel. Az év során új ügyvezető érkezett a céghez, 40 főre emelkedett a dolgozók száma. Az értékesítés és marketingtevékenység hatékonyságának növelése érdekében a következő években képviseleti irodákat nyitottak Bulgáriában, Horvátországban és Szerbiában. A hazai LG életében nagy változásokat hozott a 2008-as és a 2009-es év, hiszen új és az előzőnél sokkal nagyobb bemutatóterem épült és átadásra került egy nemzetközi konferenciák megtartására alkalmas auditórium is.

Az LG a közelmúltban budapesti központjába helyezte át a régiót ellátó Call Centerét a lengyelországi Varsóból. Ennek a lépésnek hála a hazai terméktulajdonosok is gyorsabb és hatékonyabb ügyfélkiszolgálásra számíthatnak, ráadásul a vállalat huszonhárom új munkahelyet is teremtett. Az LG magyarországi központja kiemelt figyelmet fordít tapasztalt szakemberek és fiatal pályakezdők foglalkoztatására egyaránt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés