Connect with us

technokrata

Utálunk előre fizetni

online-shopping_0.preview

Dotkom

Utálunk előre fizetni

Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben.

Az internetes boltok csaknem háromnegyedének naponta kevesebb, mint ezer látogatója van, 21 százalékuknak jelentősen több, de még mindig 10 ezer alatti ez a szám. Az egyik legnagyobb hazai webshop felméréséből kiderül, hogy a hazai internetes boltokban szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai cikkekből a legnagyobb a választék. Harmadik helyen az egészség- és szépségápolási termékek állnak, ezeket a háztartási gépek és eszközök követik. A legszegényesebb a kínálat a barkácseszközökből és a szerszámokból, és ugyancsak kevesen árulnak zenei és filmes CD-ket, DVD-ket. Ez utóbbi két termékkategória a boltoknak csak 1 százalékában található meg.

A webáruházak több mint háromnegyedében van lehetőség a futárnál vagy személyesen a boltban történő készpénzes fizetésre. Az üzletek 85 százalékában banki átutalással is lehet rendezni a számlát, a vásárlók többsége azonban bizalmatlan, csupán 14 százalékuk él ezzel a módszerrel. Ennél is kevesebb – 3 százalék – a bankkártyás fizetések száma, igaz ezért a boltok is felelősek: alig több mint negyedük kínál ilyen lehetőséget. A válaszadók nagyrészt egyetértettek abban, hogy a tisztességes piaci verseny érdekében szükség volna egy független minőségbiztosítási rendszer kialakítására, amely mind a becsületes kereskedőket, mind pedig a vásárlókat védené. (MTI)



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek