Connect with us

technokrata

Tovább bővülhet a hazai internetes kiskereskedelem

shop

Dotkom

Tovább bővülhet a hazai internetes kiskereskedelem

A kereskedők várakozásai szerint az internetes kiskereskedelem az idén elérheti a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,9-3 százalékát, ami 175-180 milliárd forintos online forgalmat jelentene – közölte a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. szerdán.

A GKIeNET – T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról címmel közzétett kutatása szerint tavaly 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka.

A közlemény idézi a Központi Statisztikai Hivatal adatait, miszerint 2011-ben a kiskereskedelmi forgalom 7,9 ezer milliárd forint volt, 2010-hez képest a forgalom volumene lényegében nem változott. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek eladásai az év egészében 0,4 százalékkal növekedtek. A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2011-ben 1,1 százalékkal haladta meg az előző évit: a legdinamikusabb, 32,2 százalékos növekedés az összes forgalomból kisebb súlyt képviselő csomagküldő hálózatban mutatkozott, az internetes értékesítés térnyerése következtében.

Egy online vásárlás átlagos értéke 2011-ben 7000 forint körül alakult. A legnagyobb értékben változatlanul élelmiszert és élelmiszer jellegű termékeket értékesítettek interneten tavaly. Második helyen a számítástechnikai eszközök, a harmadikon pedig a szórakoztató elektronika és a műszaki cikkek állnak. A könyv, újság, magazin kategória csak a negyedik helyen szerepel, ötödik helyre a ruházati termékek kerültek – közölte az internetkutató cég.
Az adatok szerint a ruházati termékek esetében az elmúlt két évben jelentős forgalomnövekedés tapasztalható, ami köszönhető egyrészt új üzleti modellek megjelenésének – például a zárt vásárlói kluboknak -, másrészt a női vásárlók egyre erőteljesebb jelenlétének.

Az internetes bankkártyás fizetés aránya évről évre növekszik, de a kiskereskedelmen belül még mindig csak az összes fizetési mód 5 százalékát teszi ki. A leggyakrabban használt fizetési mód az online kiskereskedelemben változatlanul az utánvét, mutatva, hogy a magyar fogyasztók többsége akkor fizet a legszívesebben a termékekért, amikor átveszi.

A GKIeNET – T-Mobile kutatása több mint 3000 webáruház megkérdezésével készült.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek