Connect with us

technokrata

Négyből egy magyar internetező vásárol is a neten

online-shopping_0.preview

Dotkom

Négyből egy magyar internetező vásárol is a neten

Magyarországon kevésbé elterjedt az internetes vásárlás mint Nyugat-Európa több országában: a magyarinternetezők 26 százaléka vásárol online, munkát ugyanakkor a netezők többsége a világhálón keres.

Az Ipsos 24 országra kiterjedő, az internetezőkre reprezentatív felmérésének eredményeit kedden juttatta el az MTI-nek. E szerint a világ internetezőinek hattizede a világhálón gyűjti össze az információkat a vásárolni kívánt termékekről, csaknem fele meg is veszi a weben.

A világháló használóinak 40 százaléka munkát is online módon keres. A magyar internetezők ugyanakkor leginkább álláskeresésre használják a webet (58 százalékuk), e tekintetben csak Lengyelország előz meg minket (61 százalékkal).  Tízből hat internetező, (a megkérdezettek 59 százaléka) használta a világhálót az elmúlt 90 nap folyamán pénzügyeinek intézésére. A svédek nagy többsége (88 százaléka), mint ahogy a franciák háromnegyede (76 százalék), a kanadaiak (75 százalék), az ausztrálok (74 százalék), a lengyelek (74 százalék), a dél-afrikaiak (74 százalék) és a belgák (73 százalék) is gyakran e-bankol.

A mexikóiaknak csupán egynegyede intéz pénzügyeket online módon, a listán alulról felfelé haladva a szaúd-arábiaiak (29 százalék), a brazilok (32 százalék) és az argentínok (36 százalék) követik.  A magyar internetező ugyanakkor az átlagosnál kevésbé intézi banki ügyeit a világhálón: 51 százalékkal a középmezőny végén van Magyarország, és a magyarok ritkábban tájékozódnak a kiszemelt termékekről az interneten (44 százalékkal a lista végén állnak) – derül ki az Ipsos adataiból.

A világ internetezőinek 48 százaléka volt világhálón keresztüli vevője valamely terméknek vagy szolgáltatásnak. A legfejlettebb országok jellemzője az online kereskedelem: Németország és Nagy-Britannia (74 százalék), Svédország (68 százalék), Egyesült Államok (65 százalék) és Dél-Korea (62 százalék). A másik “végletet” képviseli többek között Szaúd-Arábia (21 százalék), Mexikó (23 százalék), és Magyarország (26 százalék) Az Ipsos felmérése szerint sokan, 61 százaléknyian kutakodnak a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jussanak arról, aminek fontolgatják a megvételét, míg a magyar internetezőknek csak 44 százaléka tesz ugyanígy.

A megkérdezettek 41 százaléka használta a világhálót álláskeresésre az elmúlt három hónapban. A lengyelek 61, a magyarok 58, a dél-afrikaiak 57, és a mexikóiak 55 százaléka, míg például a japánok, a dél-koreaiak és a franciák kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek