Connect with us

technokrata

Megérzések helyett bevételnövelő motor kell a marketingvezetőknek

businessman laptop mobile airport Rex (1)

Dotkom

Megérzések helyett bevételnövelő motor kell a marketingvezetőknek

A SAS a Gartner és a Forrester januári jelentése szerint is élenjár a marketingmegoldások területén

A vállalatok ma már jellemzően nem engedhetik meg maguknak, hogy marketingterveiket csupán megérzéseikre alapozzák, és az is elvárás, hogy egy marketingvezető konkrét számokkal is alá tudja támasztani a munkája eredményességét. Az ehhez hasonló követelmények miatt az elmúlt időszakban megnőtt az igény az analitikai képességek iránt, amelyek a marketing legfontosabb területein is támogathatják a tervezést, optimalizálást, teljesítménymérést és végrehajtást. Ezekre a kérdésekre széleskörű megoldást kínál az integrált marketingmenedzsment eszközök vezető szállítójának számító SAS, melynek magas szintű képességeit a Gartner piacelemző és a Forrester piackutató cég is elismerte 2012 januárjában.

„A megfelelő analitikákkal a marketingvezetők nyereséges bevételnövelő motorrá tehetik a marketinget. Az ügyfélintelligencia segítségével a szakemberek egy valóban integrált marketingmenedzsment stratégiát valósíthatnak meg, amelynek köszönhetően teljes mélységig megérthetik, hogy az egyes marketingtevékenységek milyen hatást gyakorolnak a vevőkre és a pénzügyi mutatókra” – nyilatkozta Wilson Raj, a SAS Customer Intelligence megoldásért felelős globális termékmarketing vezetője.

Egy dán példa

A SAS ügyfélintelligenciát alkalmazó több száz vállalat egyike a YouSee, Dánia legnagyobb kábel TV szolgáltatója. A cég a keresztértékesítési és up-sell tevékenységei tervezésére használja az eszközkészletet, melynek segítségével a vevői élményt is személyre szabja a különféle csatornáin. „A SAS analitikai platformja lehetővé teszi számunkra, hogy az ügyféladatokat intelligensebben használjuk fel” – mutatott rá Anders M.R. Sørensen, a YouSee marketingigazgatója. “Azáltal, hogy jobban megismerjük a vevőink preferenciáit, hatékonyabb ügyfél-interakciókat tudunk elérni a csatornáinkon, azaz a weben, a call centerben és az üzletekben. Például a telefonos ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársainkat valósidejű információkkal látjuk el, melyek segítségével a célnak megfelelően alakíthatják a vevővel folytatott beszélgetést, és a vonalban lévő ügyfélnek a számára legalkalmasabb terméket ajánlják. Ezek a tényeken alapuló párbeszédek sokkal sikeresebbek, mintha csupán a kollégáink megérzéseire és ösztöneire támaszkodnánk.”

 

A Gartner és a Forrester szerint is piacvezető

A SAS marketing területén nyújtott magas szintű megoldásait a Gartner és a Forrester is elismerte az idei év első hónapjában. A Gartner legújabb, marketingerőforrás-gazdálkodási eszközök piacát vizsgáló jelentésében  a piacvezetők síknegyedébe sorolta a SAS-t. Ebbe a kategóriába azok a szállítók kerülhetnek, amelyek „teljesítménye példamutató”, valamint „széleskörű és alapos integrált MRM (Marketing Resource Management, marketingerőforrás-gazdálkodási) funkcionalitást nyújtanak a nagyméretű, vállalati szintű és globális megvalósítások során, amelyek az egész marketingszervezetre kiterjesztik az MRM-et. Továbbá sikeres üzleti javaslatokat fogalmaznak meg, melyek összhangban vannak a vevők elképzeléseivel.” Ez a Gartner részéről újabb kitüntetést jelent a Cary központú vállalat számára a marketing területén, ugyanis a piacelemző cég a SAS-t 2011-ben a CRM többcsatornás kampánymenedzsment termékek piacát vizsgáló jelentésében  , és az integrált marketingmenedzsment eszközöket áttekintő riportjában  is a vezetők között helyezte el a piacot grafikusan ábrázoló ún. Magic Quadrant-ben (mágikus négyszögben).

A Forrester 2012. első negyedévi beszámolójában  , melyben a keresztcsatornás kampánymenedzsment platformokat vizsgálta, szintén a piacvezetők közé sorolta a SAS-t – a legutóbbi azonos témájú jelentéséhez hasonlóan. A független piackutató cég a SAS Customer Intelligence eszközét találta a legjobbnak az aktuális kínálat és a stratégia ismérvek szerint, továbbá ez a megoldás kapta az egyik legmagasabb pontszámot az optimalizálás, az analitika és jelentéskészítés, az alkalmazás használhatósága, valamint a vállalati stratégia és a pénzügyek alkategóriában is.

Integrált megközelítés, széles körű megoldások

A MRM területén úttörőnek számító amerikai Assetlink 2011-es felvásárlásával a SAS ügyfélintelligencia megoldásai tervezési, erőforrás-gazdálkodási és marketing műveleti képességekkel bővültek. A SAS® Marketing Operations Management eszközével a SAS azon kevés szállítók közé tartozik, amelyek teljes körűen integrált marketingplatformot nyújtanak a vállalatok számára, egyesítve az MRM-et a teljesítménymenedzsmenttel és a többcsatornás kampányképességekkel.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek