Connect with us

technokrata

A nyereményért mindent?

lajk

Dotkom

A nyereményért mindent?

Az e-mailezők naponta jellemzően 1-5 jóváhagyott reklámüzenetet kapnak, és ha figyelemfelkeltő a tárgy és érdekes a tartalom, szívesen elolvassák azokat, ráadásul egy kutatásban részt vevő e-mailezők kétharmada nem bánja, ha regisztrációkor meg kell adnia az adatait.

Töretlenül hatékony elérést biztosítanak az e-mail marketing eszközök – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb E-Mail Marketing Report felméréséből, mely az elektronikus reklámlevelek, valamint az online hírlevelek és nyereményjátékok megítélését vizsgálja évről évre. A megkérdezettek 93 százaléka szokott jóváhagyott reklámüzeneteket kapni, közülük 89 százalék el is olvassa azokat, ha a tárgy érdekes. Az online hírlevelek is népszerűek, a felmérésben részt vevő gyakori e-mailezők 98 százaléka legalább alkalmanként feliratkozik ilyen típusú tájékoztatókra, és általában átfutják vagy végigolvassák azokat.

A hirdetőknek ugyanakkor elég nagy reklámzajt kell áttörniük: az e-mailezők 71 százalékának naponta jellemzően 1-5 darab jóváhagyott reklámüzenet érkezik a fő postafiókjába, míg 22 százalékuk általában 5-nél is több hasonló levelet kap
Ütős tárgy, személyre szabott tartalom

A tárgyválasztás mellett a bevezető megírása is kulcsszerepet játszik: a jóváhagyott reklámlevelekre regisztráltak 81 százaléka általában nem olvassa végig azokat az üzeneteket, amiknek az első néhány sora nem figyelemfelkeltő. „A hirdetők számára ugyanakkor nem elég, ha a címzettek ’csak’ elolvassák a reklámlevelet, fontos, hogy tovább is kattintsanak onnan. Ebből a szempontból döntő a megfelelő ajánlat: a megkérdezettek 83 százaléka mondta azt, hogy ha olvasás közben a tartalom felkelti az érdeklődését, akkor rákattint az üzenetben lévő linkekre. Az e-mail marketing ezért csak úgy lehet hatékony, ha pontosan ismerjük a címzettek érdeklődési körét, és személyre szabott ajánlatot küldünk nekik – magyarázta Fialka Krisztina.  – Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy legyen egy naprakészen tartott, részletes adatbázisunk.” A legnépszerűbb téma 2011-ben a kultúra/utazás/szállás volt, megelőzve a 2010-es év favoritját, a műszaki cikkeket. A dobogó harmadik helyét a ruházati cikkek foglalták el.

Mozgósítanak a játékok

A megkérdezett e-mailezők 86 százaléka többször is részt vett már online nyereményjátékokban, további 7 százalékuk egy alkalommal, és mindössze 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy még nem játszott és a jövőben sem szeretne. A kutatásban részt vevők fele legalább részben egyetértett azzal az állítással, hogy minden lehetőséget megragad a nyerésre, ugyanakkor az is kiderült, hogy fontos a kisorsolt díj is: a válaszadók 72 százaléka a felkínált nyeremény is figyelembe véve dönt arról, hogy részt vesz-e az adott játékban vagy sem.
 A nyereményjátékra regisztrálók közel kétharmada az adatait is szívesen megadja, ha esélyt lát a nyerésre. „Általában nem jellemző, hogy az emberek nem valós adatokat adnak meg regisztrációkor, de az egyes korcsoportokat vizsgálva kiderül, hogy a fiatalok valamivel bizalmatlanabbak – emelte ki Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – A 18-24 évesek 21 százaléka regisztrált már valaha nyereményjátékra nem valós adatokkal, míg az idősebbeknek mindössze 10 százaléka.”

 



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek