Connect with us

technokrata

Év végére közel 1.7 millión néztük digitálisan a tévét

T-Home-Media-Receiver-Entertain

Dotkom

Év végére közel 1.7 millión néztük digitálisan a tévét

2011 decemberében a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,658 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma.

A gyorsjelentés a magyarországi műsorterjesztők önkéntes adatszolgáltatásán alapul, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) december végén 2,842 millió előfizetést tartottak nyilván. Decemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 58,3 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 57,8 százalékhoz képest.

A digitális előfizetéseken belül decemberben 677 ezerről 690 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 920 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 49 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 24 százalékról 24,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése is emelkedett, decemberben 34,1 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték egy hónappal korábban 42,2 százalék, most 41,7 százalék volt.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,9 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,4 százalék volt. A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma decemberben 1,874 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,186 millióról 1,184 millióra csökkent.
 A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,3 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 19,5 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,5 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,6 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 40,2 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 22,6 százalék.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek