Connect with us

A túlélést jelentheti a médiatartalmak digitalizálása

digimedia

Dotkom

A túlélést jelentheti a médiatartalmak digitalizálása

A magyar piacon a nyugati sajtótermékekhez képest technikai és szervezeti szempontból is nagy késés mutatkozik a médiatartalmak digitalizálásában, ugyanakkor hirdetési oldalról akár a túlélést is jelentheti a digitális tartalmak előállítása – hangzott el az “Okosságra kényszerítve” című konferencia kerekasztal-beszélgetésén csütörtökön Budapesten.

Brinzda Gábor, a MadHouse ügyvezető igazgatója a hirdetési oldal tapasztalatairól elmondta: azok a cégek, médiumok, amelyek nem fejlesztették, nem igazították a piac igényeihez digitális tartalmaikat, valószínűleg nem tudják maximalizálni hirdetési bevételeiket sem. Ugyanakkor hozzáfűzte, hogy a mobiltelefonos tartalmak kapcsán valószínűleg újraosztódik a piac.

Az ügyvezető igazgató szerint hirdetési oldalról a túlélést jelentheti a digitalizálás, de a bevételekből a fejlesztésre, a profit tervezésére is fordítani kell.

Kollár Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szabályozási főigazgató-helyettese hangsúlyozta: a nyomtatott és a digitális média között az különbség, hogy milyen az emberek bizalmi viszonya az adott tartalomhoz. Elmondta: a digitalizálás valószínűleg olyan irányba fejlődik, hogy jobban elkülöníthetőek lesznek a megbízható és nem megbízható tartalmak.

A főigazgató-helyettes kifejtette: sok új szereplő van a piacon, sorra jelennek meg olyan hírportálok, amelyeknek nincs nyomtatott változatuk, Magyarországon pedig ezek sokszor népszerűbbek, mint a nyomtatott lapok internetes változatai. Kiemelte ugyanakkor, hogy a webes jelenlét megkerülhetetlen, és ma már más médiumoknak, például rádióknak és televízióknak is van honlapjuk, és kapacitásuk is az ide történő tartalom előállítására.

Martin József Péter médiaszakember, a Figyelő volt főszerkesztője hangsúlyozta: üzleti modell szintjén még nincs megoldva a digitalizáció. Elmondta: a leglátogatottabb hírportál Magyarországon naponta 800.000 látogatót vonz, míg a legnagyobb példányszámú szeriőz napilap, offline médium 80 ezres példányszámot tudhat magáénak; ilyen szempontból a megbízhatóság is más dimenzióba helyeződik – hangsúlyozta.

Kifejtette, hogy a magyar piacon a nyugati sajtótermékekhez képest technikai és szervezeti szempontból is nagy késés mutatkozik a médiatartalmak digitalizálásában; az átállást a többségében multinacionális hátterű kiadók késve kezdték.

Ő is beszélt arról, hogy a hagyományos márkák drámai mértékben veszítenek jelentőségükből, miközben az olyan márkák, amelynek nincs nyomtatott hátterük, “feljönnek”. Hozzátette, hogy Nyugat-Európában nem a márkák közötti, hanem inkább a márkán belüli váltás a hangsúlyosabb, bár az optimális üzleti modellt még mindenki keresi.

Kékesi Zsuzsa, a HVG digitális programiroda vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarországon nem túl nagy a digitális tartalomért való fizetési hajlandóság, így elsősorban hirdetési bevételekre lehet számítani a digitalizáláshoz kapcsolódóan.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

Device offers wireless printing without a router and mobile print functionality with Apple AirPrint, Google Cloud Print, Mopria and Android support.
p30_pro_eisa

SmartPhone

A Huawei P30 Pro lett az idei év legjobb okostelefonja

2019. augusztus 22. csütörtök
lg_thinq_amazon_01

Smart home

Az LG háztartási gépei bevásárolnak helyetted online

2019. augusztus 22. csütörtök
klíma az irodában

Office

Hogyan állítsuk be a klímát az irodában

2019. augusztus 21. szerda
mobilfoto_kiallitas_budapest_19

Esemény

Mobilfotó-kiállítás perui portrékból

2019. augusztus 19. hétfő

Dotkom

YouTube előfizetés

Digitális oktatás

YouTube Music előfizetés diákkedvezménnyel

2019. augusztus 19. hétfő
maxresdefault-1

Dotkom

A Huawei bemutatta saját operációs rendszerét

2019. augusztus 11. vasárnap
maxresdefault

Dotkom

A Vodafone beindította a jövő szenzorhálózatát

2019. augusztus 7. szerda
psd2 blockbenpay
adesso magyar iroda

Dotkom

Képviseletet nyit az adesso Magyarországon

2019. augusztus 5. hétfő