Connect with us

Hirdetés

technokrata

A túlélést jelentheti a médiatartalmak digitalizálása

Dotkom

A túlélést jelentheti a médiatartalmak digitalizálása

A magyar piacon a nyugati sajtótermékekhez képest technikai és szervezeti szempontból is nagy késés mutatkozik a médiatartalmak digitalizálásában, ugyanakkor hirdetési oldalról akár a túlélést is jelentheti a digitális tartalmak előállítása – hangzott el az “Okosságra kényszerítve” című konferencia kerekasztal-beszélgetésén csütörtökön Budapesten.

Brinzda Gábor, a MadHouse ügyvezető igazgatója a hirdetési oldal tapasztalatairól elmondta: azok a cégek, médiumok, amelyek nem fejlesztették, nem igazították a piac igényeihez digitális tartalmaikat, valószínűleg nem tudják maximalizálni hirdetési bevételeiket sem. Ugyanakkor hozzáfűzte, hogy a mobiltelefonos tartalmak kapcsán valószínűleg újraosztódik a piac.

Az ügyvezető igazgató szerint hirdetési oldalról a túlélést jelentheti a digitalizálás, de a bevételekből a fejlesztésre, a profit tervezésére is fordítani kell.

Kollár Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szabályozási főigazgató-helyettese hangsúlyozta: a nyomtatott és a digitális média között az különbség, hogy milyen az emberek bizalmi viszonya az adott tartalomhoz. Elmondta: a digitalizálás valószínűleg olyan irányba fejlődik, hogy jobban elkülöníthetőek lesznek a megbízható és nem megbízható tartalmak.

A főigazgató-helyettes kifejtette: sok új szereplő van a piacon, sorra jelennek meg olyan hírportálok, amelyeknek nincs nyomtatott változatuk, Magyarországon pedig ezek sokszor népszerűbbek, mint a nyomtatott lapok internetes változatai. Kiemelte ugyanakkor, hogy a webes jelenlét megkerülhetetlen, és ma már más médiumoknak, például rádióknak és televízióknak is van honlapjuk, és kapacitásuk is az ide történő tartalom előállítására.

Martin József Péter médiaszakember, a Figyelő volt főszerkesztője hangsúlyozta: üzleti modell szintjén még nincs megoldva a digitalizáció. Elmondta: a leglátogatottabb hírportál Magyarországon naponta 800.000 látogatót vonz, míg a legnagyobb példányszámú szeriőz napilap, offline médium 80 ezres példányszámot tudhat magáénak; ilyen szempontból a megbízhatóság is más dimenzióba helyeződik – hangsúlyozta.

Kifejtette, hogy a magyar piacon a nyugati sajtótermékekhez képest technikai és szervezeti szempontból is nagy késés mutatkozik a médiatartalmak digitalizálásában; az átállást a többségében multinacionális hátterű kiadók késve kezdték.

Ő is beszélt arról, hogy a hagyományos márkák drámai mértékben veszítenek jelentőségükből, miközben az olyan márkák, amelynek nincs nyomtatott hátterük, “feljönnek”. Hozzátette, hogy Nyugat-Európában nem a márkák közötti, hanem inkább a márkán belüli váltás a hangsúlyosabb, bár az optimális üzleti modellt még mindenki keresi.

Kékesi Zsuzsa, a HVG digitális programiroda vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarországon nem túl nagy a digitális tartalomért való fizetési hajlandóság, így elsősorban hirdetési bevételekre lehet számítani a digitalizáláshoz kapcsolódóan.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés