Connect with us

technokrata

Nem elég nyitott az egészségügy a mobil megoldásokra

mHealth

Dotkom

Nem elég nyitott az egészségügy a mobil megoldásokra

Az Accenture legújabb kutatása szerint egyre több cég ruház be mHealth megoldásokba. A mobil egészségügyi technológiába vetett kísérletek pozitív eredményeket mutattak beteggondozás és költséghatékonyság terén is.

Az Accenture tanulmánya kimutatta, hogy az mHealth termékek és szolgáltatások két fontos cél elérésében segíthetnek: a költségek csökkentésében és a magasabb színvonalú betegellátásban, különösen a krónikus betegségek kezelésében. A fizetés egyszerűsége és a használat alacsony korlátai mellett az mHealth kezdeményezések eredményei biztatóak, mind a specifikus betegségek, mind a páciensek szegmenseit illetően. Az mHealth betekintésen alapuló egészségmenedzsmentet biztosít a fogyasztóknak, és elérhető szolgáltatásokat kínál minden ipari szereplőnek.

Több fontos oka is van annak, hogy az mHealth-et az egészségügyi főáramba emeljék. A globálisan elterjedt krónikus betegségek kezelése az egészségügyi kiadások körülbelül háromnegyedét teszi ki, és túlterheli a pénzügyi és orvosi erőforrásokat. Továbbá a tanulmányok rámutattak, hogy a páciensek késleltetik az egészségügyi szakember felkeresését egészen addig, amíg a tünetek komoly kihatással vannak az életminőségükre, vagy korlátozzák a kezelési lehetőségeket, ezzel költségesebb és invazívabb kezelést téve szükségessé.

A New England Journal of Medicine (NEJM) legutóbbi cikke szerint azoknak az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő felnőtteknek, akik mHealth készüléket viseltek, jelentősen javult a glikémiás kontrollja azokkal a páciensekkel összehasonlítva, akik hagyományos otthoni megfigyelést és jelentést alkalmaztak. Ezek az eredmények hasonlóak az Ohio-i Nemzeti Gyermekkórház (Nationwide Children’s Hospital) által végzett kísérlethez, melynek során emlékeztető SMS-eket küldtek a tizenéves páciensek mobiltelefonjaira, hogy vegyék be a gyógyszereiket. Az eredmény szerint az A1c-szintek átlagosan 11%-ról 9%-ra csökkentek az első három hónapban. Mindezek alapján az mHealth megold néhány a hagyományos, időszakos kezeléssel kapcsolatos eredményességi- és költségproblémát, és javítja a páciensek egészségét.

Az mHealth fejlődése

Az Accenture állítja, hogy az mHealth fejlődése különböző ütemben és különböző utakon fog végbemenni, az egyes országok egészségügyi környezetének és az mHealth megoldás kiterjedésének függvényében.

A fejlődés folyamata két különálló kategóriára világít rá: önálló termékek- és szolgáltatásokra, illetve átfogó megoldásokra. Az önálló szolgáltatások és eszközök specifikus funkciókra, betegségekre vagy az adatgyűjtésre koncentrálnak, pl. a cukorbetegek számára készült glükóz-monitorok vagy az emészthető ‘intelligens pirulák’, amelyek nyomon követik a gyógyszerezés betartását.

Ezzel ellentétben az átfogó mHealth megoldások végponttól végpontig terjedő szolgáltatást biztosítanak, amely magában foglalhatja a páciensek oktatását, a diagnosztikai szolgáltatásokat, valamint a betegségek folyamatos adminisztrálását és kezelését.

Az iparági jelentések azt mutatják, hogy a biztosítók az átfogó mHealth megoldások kidolgozásának aktív résztvevőivé válnak, a WellPoint, a Humana, az Aetna és a Highmark olyan kezdeményezéseket indít, amelyek lehetővé teszik a tünetek táv- és/vagy mobil megfigyelését különböző állapotok és betegségek esetén. Ezenfelül, mivel az átfogó mHealth jelentős informatikai infrastruktúrát is igényel, és új eszközök vagy termékek kidolgozását feltételezheti, olyan technológiai cégek, mint a Bosch, az Intel és a Philips is elkezdtek mHealth beruházásokban gondolkodni.

Az Accenture szerint az mHealth fejlődésének korai szakaszára elsősorban a független, önálló megoldások lesznek jellemzőek, majd az önállót és az átfogót ötvöző integráltabb megközelítés fog kifejlődni, míg végül elér egy olyan szakaszba, amelyben a páciensek eredményeit javító átfogó megoldások fognak mindent áthatni.

Az mHealth elfogadásának kihívásai

Mint minden új technológia megjelenésénél, az mHealth elfogadása sem kihívásoktól mentes. A legsürgetőbb problémák közé tartoznak:

Fejlődő üzleti modellek

A gyakorló orvosok, egészségbiztosítók és páciensek érdekei gyakran nincsenek szinkronban, ezenfelül pedig az egészségbiztosítók sem ismerik el az új kezelési módszereket, ameddig nem bizonyított. A különböző piacokon és rendszerekben lévő költségtérítési és kifizetési irányelveknek konzisztensnek kellene lenniük, hogy elősegítsék a nagyobb elterjedést.

Összeférhetetlen technológiai szabványok

Továbbra is vannak megoldatlan technikai problémák a szabványokkal, a biztonsággal, az adatvédelemmel és más szabályozási kérdésekkel kapcsolatban.

Tiltó szabályozási korlátozások

Az Egyesült Államokban az egészségbiztosítási adatvédelemre és a hordozhatóságra vonatkozó törvények továbbra is akadályozzák az egészségügyi adatok harmadik felek hálózataival történő hatékony cseréjét.

Ezeket a kihívásokat közös erővel kezelni lehet, az egészségügyi iparnak pedig milliónyi lehetőség és részvételi szint áll az mHealth-ben való részvételre. Ehhez az kell, hogy az mHealth szolgáltatók flexibilisek, jól finanszírozottak legyenek, tudatában annak, hogy milyen hozzáadott értéket biztosítanak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek