A rEVOLUTION Software 2008-ban 532 millió forintos árbevételt ért el, 1,3 millió forint üzemi eredmény mellett. Az árbevétel több mint a felét a Microsoft Dynamics NAV-ra alapozott középvállalati vállalatirányítási rendszer-bevezetések, 25%-át az Iroda++ kisvállalati ügyviteli rendszer, 16%-át pedig a rEVOL Express dobozos irodai termékcsalád értékesítése adta, amely utóbbi jelentősen, 58%-kal növelte forgalmát az elmúlt év során. Noha a válság leginkább a középvállalati szegmensben éreztette hatását, az év sikerei közé tartozik, hogy a rEVOLUTION hozta a legtöbb új Dynamics NAV ügyfelet a Microsoft partnerei közül, az ügyfelek kiemelkedő arányú megtartásáért pedig megkapta a Microsoft Ügyfélhűség-díját, továbbá elnyerte a világszerte a partnerek legjobb 5%-át tömörítő Microsoft President’s Club tagságot.
A 2009-es évre a rEVOLUTION célja a piaci pozíciójának javítása és a nyereségesség növelése – a nehezedő gazdasági helyzetben is. A vállalat 2009 áprilisában beiktatott új vezetése a vállalat árbevételét egy várhatóan tovább szűkülő piacon tervezi szinten tartani, miközben a bevezetett és a közeljövőben bevezetésre kerülő nyereségesség-javító intézkedések révén az üzemi eredmény már az idei évben eléri a 20 millió forintot.
A tavalyi év értékelése és a 2009-es tervek kapcsán Kustos Ferenc, a rEVOLUTION Software partnere és ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az idei év eddigi eredményei és a jelenleg folyamatban lévő értékesítési projektek száma és mérete okot ad a bizakodásra. “Jelentős bizonytalansági tényező azonban, hogy a válság közepette a rendszerbevezetést célul kitűző és a kiválasztási folyamatot lebonyolító cégek végül valóban elszánják-e magukat a végső döntés meghozatalára” – tette hozzá.
Az új tulajdonosok elsődleges elvárása a vállalattal szemben a tartósan nyereséges működés elérése. A stratégiában ezért olyan elemek szerepelnek 2009-re, amelyek célja, hogy segítségükkel a cég egyrészt előnybe kerüljön versenytársaival szemben, másrészt kompenzálja a válság negatív hatásait. “Az idei év sikeres teljesítésének kulcsszavai a nyereségességre törekvés, a likviditás-gazdálkodás, az ügyfél-elégedettség növelése és a hatékonyabb szervezeti struktúra kialakítása” – mondta Kustos Ferenc.
Ennek egyik alapköveként a funkcionális szervezeti egységeket új, állandó összetételű, termék-orientációjú csapatok váltották fel, melyekben értékesítők, tanácsadók és fejlesztők együtt, közös célért dolgoznak. “Az egyes projekteken a kollégák mostantól egy légtérben ülve, valódi csapatként működnek együtt, csapatszinten kitűzött célok teljesítéséért. Az eredményesség érdekében az üzletágak élére olyan vezetők kerültek, akik korábban már bizonyítottak az értékesítés területén.” – mondta Juhász Zsolt, a rEVOLUTION partnere és üzletfejlesztési igazgatója, aki egyúttal a cég egyik meghatározó tulajdonosa is. “Az átalakítástól azt várjuk, hogy a csapat számára kitűzött közös célok, és az elérésükért folytatott közös munka biztosítani fogja az üzletág nyereségességét. A csapattagok közötti kommunikáció gyorsaságának és hatékonyságának a növekedése érezhető, pozitív hatást fog kifejteni a bevezetési munka eredményességére, és ezáltal az ügyfeleink elégedettségére is.”
A nyereségesség és az ügyfél-elégedettség növelésének másik fontos eszköze a közelmúltban nemzetközi tapasztalatok alapján bevezetett diagnosztikai felmérés. A projekt-diagnosztika során a rEVOLUTION tapasztalt szakemberének vezetésével a rendszerbevezetést tervező ügyfél legfontosabb folyamatainak felelősei közös munkával, egy workshop keretében határozzák meg a bevezetés célját, kereteit és részletezik a lefedni kívánt kulcsfolyamatokat. “Ennek révén nemcsak mi nyerünk pontosabb és megbízhatóbb képet az elvégzendő feladatokról, hanem az ügyfél számára is egyértelműbbé válik a projekt valós mérete és tartalma, mindeközben pedig fel tudja mérni a bevezető cég kompetenciáját” – fejtette ki Szalóki László, a rEVOLUTION partnere és vezető tervezője. “Az eddigi eredmények nagyon bíztatóak: a diagnosztika segítségével egyrészt sokkal pontosabban meg tudtuk becsülni a projektekre fordítandó munkamennyiséget, ami a nyereségesség alapja. Ráadásul az ügyfelek a diagnosztika során szerzett kedvező tapasztalataik hatására nagyobb eséllyel választanak bennünket, mint korábban.”
Az ügyfelek elégedettségét és a bevezetések hatékonyságát, nyereségességét szolgálja a rEVOLUTION Software 2009-es év elejétől elérhető egyedülálló, rEVNAV néven bevezetett funkciócsomagja, amit a Microsoft Dynamics NAV rendszerhez fejlesztett. A rEVOLUTION célja az volt, hogy a nemzetközi fejlesztésű ERP rendszert alkalmassá tegye a hazai ügyviteli specialitások és szokások minél szélesebb körű lekezelésére. A kiegészítő modulok, funkciók különböző csomagokba szervezve érhetők el a Microsoft Dynamics NAV rendszerhez a meglévő és új ügyfelek számára. A vállalat a megoldás segítségével a hazai piacon az igényekhez legközelebb álló terméket nyújtja partnereinek.
A rEVOLUTION tulajdonosi szerkezetének átalakulása révén új piaci szegmensbe is belépést nyerhet a közeljövőben. Az új tulajdonos, Tóth Béla cégével, a Care-All Kft-vel együttműködve ugyanis a rEVOLUTION bejuthat a nagyvállalati és az államigazgatási szektorba, ahol a Care-All az Andoc folyamatmenedzsment rendszere révén erős pozíciókkal rendelkezik. A rEVOLUTION vállalatirányítási megoldásai és az Andoc között egy korábbi projekt során már kialakításra került az integráció, egymást kiegészítő funkcionalitásuk révén pedig növelik egymás piacképességét mind a kis- és középvállalati, mind a nagyvállalati és államigazgatási szektorban. A két cég munkatársai jelenleg is több értékesítési projekten dolgoznak közösen.