Connect with us

Hirdetés

technokrata

Phishing: már a Google hirdetőkre utaznak

Dotkom

Phishing: már a Google hirdetőkre utaznak

Az újévben tovább folytatódott a tavalyi év második felében elkezdődött fertőzés-koncentráció: a januári fertőzések immár közel 25%-át csupán tíz kémprogram okozza, derül ki a Sunbelt felméréséből. Közülük is kiemelkedik a Virtumonde, amely tavaly év végén került a toplista élére, letaszítva a sokáig egyeduralkodó Zlob.MediaCodecet. Ez a kémprogram egymaga a fertőzések közel 5%-áért felelős. Korábban egy-egy listavezető trójai mindössze a fertőzések 1%-áért volt okolható.

A Sunbelt toplistája egyébként őrzi az év végén kialakult képet: eltűntek róla a trójai letöltők és a komplex károkozók uralják. A toplista második helyén a böngésző keresési eredményét megváltozató Explorer32.Hijacker található, míg a harmadik helyre a többfunkciós Zango reklámprogram került fel, a negyedik helyen pedig a reklámablakokat megjelenítő Hyperlinks Rotator helyezkedik el.

Az ötödik helyet az Adware.Agent reklámprogram család, míg az hatodikat egy újdonság foglalta el: a Plus18Point reklámokat jelenít meg és eltéríti a böngészőt – például átírja a kezdőoldalt, illetve manipulálja a keresési eredményeket. A hetedik és nyolcadik helyen a meglátogatott honlappal konkurens hirdetéseket megjelenítő Hotbar.ShopperReports reklámprogram, illetve a programcsalád többi tagja együttesen található. A kilencedik helyre a C2.Lop böngésző eszköztár csúszott le, míg a tízedik helyre a WhenU.Save kémprogram került, amely folyamatosan figyeli a felhasználó böngészési szokásait, és a meglátogatott oldalak függvényében jelenít meg a tartalomhoz többé-kevésbé illő hirdetéseket.

Nem érezhetik magukat biztonságban azok, akik a Google, vagy a Yahoo hirdetési szolgáltatásait veszik igénybe. Az elmúlt héten olyan lánclevelekre figyeltek fel a Sunbelt szakemberei, amelyek megtévesztő módon az adwords-noreply@google.com címről érkeztek, s arra kérték a felhasználókat, hogy látogassák meg az adwords.google.com honlapot, ott pedig ellenőrizzék a felhasználónevükhöz kapcsolódó jelszavakat.

A hamis portált felkeresők egy olyan űrlappal találták szembe magukat, amelyen részletesen meg kellett adniuk nevüket, cégük nevét, telefonos és e-mail-es elérhetőségüket, illetve országukat. A hamis oldal továbbá különböző .eu végződésű, hitelesnek tűnő domainekre irányította a látogatókat, ezzel is erősítve a valódiság látszatát. A Google felhasználók olcsón megúszták a Yahoo Marketing Solutions ügyfeleit ért levelekhez képest: ők ugyanis olyan üzenetet kaptak, hogy hirdetési egyenlegük elérte a 0-át, aminek következtében nem jelenik meg többé az általuk megrendelt reklám.

A lánclevél továbbá azzal fenyegette a felhasználókat, hogy ha nem lépnek be az e-mailben megadott linken található számlára, törlik a számlájukat. A hivatalosság látszatát ebben az esetben azzal próbálták elérni, hogy a Yahoo Customer Support oldalra vezető linket is elhelyeztek. Természetesen az összes megadott link hamis belépési, illetve ügyfélszolgálati oldalra vezetett. Sokan bedőltek és jelentős összegeket helyeztek el a bűnözők által üzemeltetett honlapokon megadott számlákra. “Hiába gondolnánk, hogy Google hirdetési felületeit igénybe vevő vállalkozókat nem lehet egy ilyen átlátszó trükkel becsapni. Mégis sokan bedőltek a trükköknek, akik az átverést komolynak véve jelentős összegeket utaltak át a bűnözőknek, amelyeket már soha nem látnak viszont.” – mondja Bódis Ákos, a Sunbelt magyarországi képviseletének vezetője. Hasonló átverés érte az egyéni szoftvervásárlókat is, akiknek az így feltört számlákkal népszerű termékeket hirdettek – így például a WinRAR fejlesztői adtak ki figyelmeztetést, hogy a cég nevében megjelenő Google-hirdetések ál-webshopokba irányították a felhasználót, ahol pénzt kértek a WinRAR letöltéséért – ám az összeg végül nem a WinRAR-t fejlesztő német cég, hanem az orosz Roshal testvérek számláján landolt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés