Connect with us

Hirdetés

technokrata

Online-ban nincs válság

Dotkom

Online-ban nincs válság

A Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) adatai szerint a magyar online reklámpiacot nem csapta meg a globális pénzügyi krízis előszele: a január-szeptemberi időszakban 30%-ot meghaladó növekedést mutatott.

2008 harmadik negyedévében a MOHI-tag vállalatok 2 189 968 000 forint hirdetési bevételt könyveltek el. 2007 hasonló időszakában a bevétel 1 741 651 000 forint volt. Az idei év első kilenc hónapjában összesen 6 677 164 000 forint hirdetési bevételt értek el a MOHI-tagok, míg a tavalyi év első háromnegyede 5 102 651 000 forint bevételt eredményezett.

“Az e-világ robbanásával párhuzamosan – 2003 óta – követjük nyomon az online piac térnyerését. A 13 tagszervezet mérlegében szereplő bevételek alapján – negyedéves bontásban -, pontosan látjuk a hirdetési bevételek alakulását. Az első években 50%-kal, de mostanában is több mint 30%-kal emelkedik ez az összeg. Mint általános érvényű törvényszerűség megállapítható, hogy a legkisebb és a legnagyobb cégek fejlődnek a legdinamikusabban, s hogy az online szektor katalizátorként a teljes reklámtortát hizlalja. Az amerikai elnökválasztás példája is mutatja, hogy a szegmentáltabb, más felületekkel az érzékelés szintjén sem elérhető közönség megszólításához pótolhatatlan megoldást kínálnak az online orgánumok.” – mondta el az adatokkal kapcsolatban Levendel Ádám, a Szonda Ipsos elnök-vezérigazgatója.

Az index a haza online reklámpiac net-net-net bevételeit mutatja a klasszikus – display – hirdetési eszközökön keletkezett bevételek tekintetében. Az index összegébe nem számítanak bele a keresőmarketing- és direktmarketing-bevételek, a listing típusú bevételek, valamint a barterek sem. A mutató negyedévente frissül, a tagok maguk juttatatják el számaikat Levendel Ádám részére, aki összesíti azokat, és az összesített eredményeket küldi meg a tagok részére. A tizenhárom MOHI-tag – origo Adhouse, Index, Sanoma Online, Ringier Online, Axel Springer Online, Adaptive Media, Inform Média, HVG online, portfolio.hu, Napi.hu, Egyszervolt.hu, Habostorta Csoport, Hazipatika.com – az online display reklámpiac mintegy 80%-át képviseli.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés