A Google több szolgáltatása hivatott megkönnyíteni a marketingesek életét azzal, hogy keresési adatokat oszt meg a felhasználóival, ilyen például az Insights for Search is. Segítségével kommunikációs aktivitások előtt az üzenetek tesztelhetők, míg kampány után a reklám hatása figyelhető a keresések számának követésével. Az AdWords ajánlat-szimulátor használatával megtudható, hogy mi történt volna különböző kulcsszó-licitek beállítása esetén.
Az ajánlat-szimulátor az előző hét nap adatai alapján újraszámítja a hirdetés lehetséges megjelenítéseinek és kattintásainak számát más maximális CPC-ajánlat választásakor, illetve azt, hogy mennyibe kerültek volna ezek a kattintások. Fontos, hogy a szimuláció során az egyetlen változó a maximális kattintásonkénti ár, mivel egyéb paramétereket (minőségi mutató, versenytársak tevékenysége, forgalomváltozások) a rendszer nem vesz figyelembe.
Az ajánlat-szimulátor az AdWords-fiókok “Kulcsszavak” lapja alatt, a megfelelő kulcsszavak mellett lesz elérhető a Max. CPC oszlop ajánlat-szimulátor ikonjára kattintva.