Évek óta sokat ismételt tény, hogy a kis- és középvállalatok hatékonyságának javításában az informatikának kulcsszerepe lehet. A valóságban azonban a beruházás kezdeti költségigénye, az informatikai szakemberek hiánya és a jelentős szervezési erőforrásigény miatt a fejlesztések legtöbbször nem valósulnak meg.
Mindezekre együtt ad megoldást a T-Systems Cisco technológián alapuló új megoldása, amellyel a cégek néhány hét alatt hozzájuthatnak egy azonnal használatba vehető, komplett kommunikációs rendszerhez, havi átalánydíjas formában, a meglevő megoldás költségeinél körülbelül 20 százalékkal olcsóbban, hozzávetőlegesen munkaállomásonként 5-15 000 forintért a rendszer különböző paramétereitől függően. Mindezért az előfizető egy olyan egységes IP-alapú üzleti kommunikációs megoldást kap, amely magában egyesíti a szimmetrikus szélessávú internetkapcsolatot, a telefóniát, az egységes üzenetküldést, a hangpostát, az ügyfélkapcsolati alkalmazásokat, az audio- és videolehetőségeket, az interaktív konferenciamegoldásokat, illetve a jelenléti (presence) és mobilitási megoldásokat. A szolgáltatás már akár néhány alkalmazottal működő cég számára is hatékony megoldást biztosít.
#img1#
Azon vállalkozásoknak és intézményeknek ajánljuk, akik egy szolgáltatótól kívánják igénybe venni az irodai munkához szükséges szolgáltatásokat, ezzel csökkentve az adminisztrációt és egyszerűsítve a kapcsolattartást a rendszer kiépítése, módosítása és hibaelhárítás esetén. Ajánljuk továbbá azoknak, akik csökkenteni szeretnék informatikai, távközlési kiadásaikat, illetve technológiai váltáson, korszerűsítésen gondolkoznak, szeretnék kihasználni az IP-telefónia által kínált előnyöket.
A megoldás piaci létjogosultságára a Bell Research e téren végzett kutatása is rámutat. A szolgáltatás célcsoportja mintegy 15 000 szervezet, az ezeknél működő mintegy 455 ezer PC-ből közel 400 ezer hálózatba van kötve. A 44 ezer telephelyből mintegy 31 ezernél található helyi informatikai hálózat, azaz az összes telephely kb. 70%-nál van legalább 2 számítógép “összekötve”. Ennek ellenére a szervezetek 3/4 része csak 1 telephelyen üzemeltet LAN-t, és az összes PC-nek mintegy 85 százaléka a központokban található.
A kutatás arra is rávilágít, hogy a szolgáltatás koncepcióját a kis- és középvállalkozások 46 százaléka vonzónak találja. A koncepció vonzereje az egyszerűsödő adminisztrációban, az egykapus kiszolgálásban, a tervezhetőségben nyilvánul meg, de számos említés érkezett a szolgáltatás minőségére, innovativitására vonatkozóan is.
Emellett nemzetközi kutatások mutatnak rá, hogy az IP-alapú egységes kommunikációs alkalmazásokat használó szervezetek alkalmazottanként napi 32 percet takarítanak meg pusztán azzal, hogy a csapattagok hatékonyabb telekommunikációs eszközöket alkalmaznak.
“Az új szolgáltatásnak köszönhetően a kis és közepes méretű vállalkozások végre úgy fordíthatják teljes energiájukat az alaptevékenységükre, hogy eközben nem az informatika hiányából adódó hátrányuk halmozódik, hanem a meglétéből profitálhatnak, nap mint nap.” – mondta Király István, a T-Systems marketing igazgatója. “A tervezhető költségek, a szolgáltatásokkal kapcsolatos adminisztráció csökkenése, valamint a megbízhatóan működő rendszer összességében olyan előnyöket jelent, amelyek véleményem szerint nem fogják elkerülni a versenyhelyzetben levő cégek figyelmét.” – tette hozzá.
“Azt gondolom, hogy néhány év múlva már csodálkozni fogunk, miért nem eleve így épült fel az informatika és a kommunikáció a kisebb cégeknél, annyira kézenfekvő a menedzselt szolgáltatások működése” – hangsúlyozta Vass Gábor, a Cisco Magyarország partnerkapcsolati és marketing igazgatója. “A Cisco fejlesztései régóta abba az irányba mutatnak, hogy a különböző céges adatok, tartalmak és szolgáltatások bárhol, bármikor és bármilyen eszközön elérhetők legyenek. Az ennek a szellemében kidolgozott Unified Communications megoldás megfelelő technológiai alapot és funkciókat biztosított ahhoz, hogy a T-Systems rendszerintegrációs tapasztalatával és szolgáltatói hátterével együtt egy valóban kézenfekvő szolgáltatás jöhessen létre.” – tette hozzá.
Az egységes, IP alapú műszaki háttérből adódó további előny, hogy nem merülhetnek fel kompatibilitási problémák az egyes egységek között, a távfelügyelet révén csökken a rendszer leállásából adódó kiesés, a szolgáltatás rugalmasan módosítható a szervezeti változásoknak megfelelően, és nem utolsó sorban az üzleti folyamatok által igényelt adatbiztonsághoz, védelemhez és szabályozáshoz szükséges mélységi védelmet nyújtja.
A szolgáltatás alapját jelentő Cisco UC 500 egységes kommunikációs rendszer lehetőséget teremt a cégek integrált hang-, video- és adathálózatának kialakítására. Biztosítja a vezetők és az alkalmazottak biztonságos csatlakozását az irodához, amikor úton vannak, vagy otthonról dolgoznak. A szolgáltatás részeként telepített IP-telefonok segítségével nemcsak a hagyományos telefonszolgáltatások érhetőek el, hanem számos többletfunkció is, így a személyes telefonkönyv, a hangposta, az intelligens hívásátirányítás és a hívócsoportok kialakítása.
A korszerű IP-technológia lehetőséget nyújt további IP-alapú alkalmazások bevezetésére, mint például vállalati címtár-integráció, hangposta- és e-mail integráció, tárcsázás adatbázisból, táv- és csoportmunka, videotelefonálás.