Connect with us

Hirdetés

technokrata

Fellendülhet az elektronikus kereskedelem Amerikában

Dotkom

Fellendülhet az elektronikus kereskedelem Amerikában

A válság hatására lelassult az elektronikus kereskedelem növekedése az Egyesült Államokban, de a Forrester Research előrejelzése szerint egy éven belül eléri a válság előtti szintet, négy év múlva pedig az összes eladás nyolc százaléka az interneten keresztül zajlik majd.

Idén a recesszió hatására lelassul az elektronikus kereskedelem növekedésének üteme, jövőre viszont már újra 13 százalékkal bővülhet a szektor és az internetes eladások összértéke elérheti a 176 milliárd dollárt, derül ki a Forrester Research öt éves előrejelzéséből.

Az elemzőcég szerint tavaly a romló gazdasági körülmények miatt a vásárlók csak a legszükségesebb dolgokért adtak pénzt, és ez éreztette hatását az online értékesítési csatornák eladásain is. Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégeknek ráadásul erős konkurenciát jelentettek a vásárlókat nagy kedvezményekkel csábító hagyományos kereskedelemmel foglalkozó cégek is. Idén viszont a kormány gazdaságélénkítő politikájának hatására visszatérhet az emberek jövőbe vetett bizalma, ami az év végén vagy legkésőbb jövőre újra fellendítheti az elektronikus kereskedelmet.

“Nagyon kevés válság tartott egy évnél tovább”- olvasható az elemzésben, ami szerint jövőre nagy mértékben fog nőni az internetes eladások mennyisége. Ezután a Forrester Research szerint újra lassulni fog a növekedés, ennek azonban nem egy újabb válság lesz az oka, hanem az, hogy az elektronikus kereskedelem néhány éven belül eléri a növekedési lehetőségeinek a határát. Addig azonban még jó néhány vásárlót fog meggyőzni az elektronikus kereskedelem előnyeiről az olcsó árak utáni átfogó kutatás lehetősége az internetes vásárlás kényelme.

Franciaországban a gazdasági válság miatt érezhető fogyasztási visszaesés ellenére az internetes kereskedelem nem lanyhult, sőt, 2008 utolsó negyedévében 33 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért adatokat. A francia kormány jelenleg annak a lehetőségét vizsgálja, miként tudná új technológiák integrálásával fellendíteni gazdaságát.

A francia netezők leginkább utazásokat és ruhákat vásároltak online, előbbi értékesítése 20, utóbbié 15 százalékkal emelkedett tavaly. A hipermarketek online boltjai nem remekeltek, ugyanis a franciák az élelmiszervásárlás rítusát szeretik megőrizni.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés