A Jupiter Research 2210 embert kérdezett meg egy felmérésben, ami szerint 2004-től 2008-ig a blogok olvasóközönsége 300 százalékkal növekedett. A fogyasztók 47 százaléka olvas amatőr online írásokat.
A blogot olvasók fele azt mondta, hogy ezek a szakmai oldalak hasznosak ha venni akarnak egy terméket, ennek a csoportnak több mint a fele azt mondta, hogy csak akkor nézte a fent említett írásokat amikor vásárlás előtt álltak.
“Ez az út, hogy az emberek egyre jobban bízzanak egymásban.” – mondta Valerie Combs a Buzzlogic kommunikációs alelnöke. A cég szociális médiaelemzésekkel készít, valamint internetes reklámhálózatot működtet, emellett ők bízták meg a Jupiter Research-öt, hogy a blogok vásárlási ráhatással kapcsolatos kutatását elvégezze.
A netezők jobban bíznak az olyan reklámokban, amik blogon vannak, mint a közösségépítő oldalak hirdetéseiben. Az előbbiben az emberek 25 százaléka bízik, míg a nagyobb oldalak fizetett linkjeiben csak 19 százalék.
Ezek szerint az emberek sokkal jobban bíznak az amatőr kezdeményezésekben, mint a céges termékismertetőkben. Egy blogírót nem kötelezi a cég, hogy csak jót mondjon a termékről, viszont körbejárhatja annyira a témát, hogy senki ne vegyen zsákbamacskát.