A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy az utasok döntő részének az ár a legfontosabb tényező. A lehető legalacsonyabb árakat részesítik előnyben, és saját maguk akarnak dönteni arról, hogy kérnek-e fizetős többlet-szolgáltatásokat. Az utazók ugyanakkor egyöntetűen elítélik azokat a pótdíjakat, amelyeket a légitársaságok olyan nélkülözhetetlen szolgáltatásokért kérnek, mint például a csomagok feladása.
A csomagdíjat egyszerűen a legvisszataszítóbb lehúzásnak tartják. Véleményük szerint nem korrekt az összegyűjtött légi kilométerek beváltásakor felszámolt pótdíj, és sokan túlárazottnak gondolják az első és a business osztályt. A környezetvédelmi pótdíjat a megkérdezettek fele elfogadhatónak ítéli. Mind kevesebben érdeklődnek a repülőtéri és a fedélzeti vásárlás iránt. Járattörlés és késés esetén a csalódott utasokat a legjobban az vigasztalná, ha a kényszerű várakozási időt internet-kávézóban tölthetnék.
Ha árazása korrekt, egy légitársaság sok hűséges ügyfelet nyerhet magának, akik még egy-egy késést is megbocsátanak, amennyiben azt tapasztalják, hogy törődnek velük, és reagálnak igényeikre.